Baby op je eigen slaapkamer

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pelikaantje, Dec 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

Oct 22, 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Wij hebben het ledikantje van de baby op onze eigen slaapkamer gezet. De eerste tijd wil ik graag dat de baby bij ons slaapt. Dit is ook het advies van kraamzorg en lijkt me ook praktisch, omdat ik borstvoeding wil gaan geven.

Hoe ging dit bij jullie en hoe lang hebben jullie de baby op je eigen slaapkamer laten slapen???

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kijk maar eens bij 'na de geboorte' , er is daar een lang topic over... ;)
    Ons zoontje heeft 6,5 week in onze kamer geslapen (in de bak van de kinderwagen). Overdag sliep hij vaak in de box of in zijn eigen bedje (daar wende hij dus al goed aan). Na 6,5 week was ik het gekreun echt zat. Hij werd niet wakker maar mama wel :(. Toen hebben we hem naar zijn eigen kamer verhuisd en toen... sliep hij door! hahahaha. Omdat ik zo bezig was met het gekreun en dan hem maar uit bed haalde om hem te voeden (dan zou manlief in ieder geval niet wakker worden als zoontje zou gaan huilen) dat ik niet door had dat hij aan doorslapen toe was.
    Met 6,5 week is hij dus naar zijn eigen kamertje gegaan en dat ging ook prima.

Beebje nummer 2 komt ook eerst een tijdje op de kamer en dat zal ook weer afhangen van hoe 'lawaaierig' hij of zij is en hoe het allemaal gaat met de bv.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    bij ons een week of 6. Ik vond dat heel prettig hoor. Maar daarna hadden we meer behoefte aan privacy ;)

4. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn kleine heeft 6 maanden naast me in zijn eigen ledikantje geslapen. Al die tijd heb ik borstvoeding gegeven en vond ik het vooral 's nachts erg handig dat ik er niet uit hoefde...

vond het superknus en miste hem enorm de eerste nachten... zou het bij een tweede zo weer doen...

5. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hier moet het de eerste periode wel bij ons op de slaapkamer!
    gelukkig hebben we in de slaapkamer veel ruimte voor een ledikantje en commode..
    Ons nieuwe huis is dan nog niet klaar, en in ons oude huis hebben we maar 1 slaapkamer.. dus is het de eerste tijd even niet anders..
    maar mijn moeder zei ook al: joh meid maak je niet druk, de eerste tijd heb je ook het liefste je kleine bij je ook makkelijker om te voeden enz..

En de baby krijgt wel een eigen kamertje, alleen dan moeten we eerst verhuisd zijn ;)

6. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Wij zijn van plan om onze kleine uk gewoon te laten slapen op zijn of haar eigen kamertje, aangezien er bij ons op de kamer niet eens ruimte zou zijn voor een ledikantje.

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Hier is de planning dat de kleine de eerste periode in een wiegje naast mijn bed komt. Voor mij om te wennen aan het aangeven van de voeding (BV), en omdat ik mn kleintje gewoon bij me wil hebben.
    Hoe lang ze blijft weet ik nog niet, misschien wordt ik wel stapelgek van de geluidjes die ze maakt :p

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier komt een wiegje bij ons op de kamer. 't Ligt er aan of de kleine me wakker gaat houden, anders wordt het denk ik zo'n week of 6 tot 2 maanden en daarna eigen kamertje.

9. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

Nov 29, 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik neem de kleine ook de eerste tijd in een wiegje naast ons bed ook ivm dat ik borstvoeding wil gaan geven

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier is de planning ook dat ons kindje een zestal maanden bij ons op de kamer slaapt ivm borstvoeding en omdat ik vind dat zo'n klein kindje niet alleen op een kamer hoort na 9 maanden continu bij mama te zijn geweest (dit is MIJN mening, wil zeker niemand voor het hoofd stoten ofzo!). Daarna zien we wel hoe het evolueert... :)

11. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Mijn dochter hebben allebei 2 jaar eerst in wiegje en later in een bedje, naast mij geslapen, was idd erg handig met borstvoeding. De baby komt weer bij ons, want we hebben maar twee slaapkamers. Bij mijn oudste dochters hadden we wel een babykamer, waar we ze toen maar in bad deden, want bij nader inzien deden we er verder weinig mee. De nieuwe baby heeft een eigen kast om het wiegje heen gebouwd in onze kamer en een aankleedkussen in de badkamer. De commode die keurig klaar bij mij oudsten, stond in de babykamer gebruikte ik ook alleen om spullen in op te bergen, verschonen deden we altijd beneden of op het bed.

12. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

Aug 31, 2009
    137
    0
    0
    kyano heeft 6 maanden bij ons op de kamer geslapen. eerst in de kinderwagenbak, daarna in een campingbedje met extra matrasje. overdag sliep hij in zn eigen bedje in zn eigen kamer, om de overgang minder groot te maken. inmiddels slaapt ie op zn eigen kamer, ook 's nachts.

met borstvoeding is t ideaal. ik voed liggend op bed en na de voeding gelijk weer zn bed in..

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

als de borstvoeding wil lukken
    wil ik de kleine de eerste week bij ons op de kamer laten slapen in de kinderwagen bak
    daarna op eigen kamertje

14. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Timo heeft 6 weken in zijn wiegje bij ons op de kamer geslapen, dat werd ook aangeraden. Het was wel even wennen toen hij naar zijn eigen kamer ging maar toen sliep ik wel beter omdat ik niet al zijn geluidjes meer hoorde.
    Het belangrijkste is dat je je eigen gevoel volgt, als je je baby langer dichtbij je wilt houden moet je dat gewoon doen. Want als jij je er goed bij voelt straal je ook rust uit naar je baby.
    Miek

Share This Page