Buikpijn 2,5 week na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Eevitaa, Nov 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

Sep 4, 2007
    538
    0
    0
    Beste verloskundigen,

Ik bel niet graag de spoedlijn van mijn verloskundige dus via het forum lijkt me een goede manier om mijn vraag te stellen.
    Ik ben 2,5 week geleden bevallen van mijn tweede kind. Het ging erg vlot en heb weinig kwalen gehad, natuurlijk wel fikse naweeen. Nu ga ik steeds iedere dag eventjes naar buiten en maak korte wandelingetjes. Ik heb dan op een gegeven moment last van mijn onderbuik, het voelt als hevige spierpijn. Het is aan een kant erger dan aan de andere. 's avonds in bed kan het ook zeer doen als ik mijn benen beweeg. Ook gaat dit gepaard met een uitgezakt, zeurderig gevoel in mijn bekkenbodem. Ik vraag me nu af wat dat vervelende gevoel in mijn onderbuik is. Heb ik een band verrekt ofzo? Kan het dat ik de wond in mijn baarmoeder nog voel (lijkt me niet)?
    Misschien hebben jullie een idee.
    Groetjes van een kraamvrouw.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kunt nu weer bandenpijn hebben doordat je baarmoeder kleiner aan het worden is, soort spierpijn inderdaad. Geen probleem. Als je een uitgezakt gevoel hebt kan het slim zijn om bekkenbodemspier oefeningen te doen.

Mirjam

Share This Page