Raar dilemma! Pil, ongesteld.. zwanger?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Appelsientje89, Nov 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Hoi dames,

Ik ben nieuw hier,
    Dame van 21 (geen kids) onder de naam Appelsientje89.
    en ben hier eigenlijk terecht gekomen
    omdat ik een raar dilemma heb.
    (hoop dat ik het een beetje op de juiste plek geplaatst heb ;))
    Het zit zo..
    Ik ben aan de pil (diane) en gewoon ongesteld geweest,
    echter veel minder heftig als normaal, normaal heb ik Krampen met een hoofdletter K! Veel bloedverlies, hoofdpijn enz.
    Deze keer, totaal nergens last van, wat ik eigenlijk wel prettig vond.
    Echter een paar dagen voor ik ongesteld werd, was ik een soort vaag misselijk met veel geeuwen, beetje gezeur in de onderbuik.
    Toen ik ongesteld werd, was het nog vaag misselijk, geeuwen maar wel vaker. Ik dacht zodra ik weer de pil ga slikken, gaat het wel over. Maar het werd erger, met vlagen ontzettend misselijk, soms nauwelijks mn eten binnen houden, geen trek, eten staat me tegen, en dan weer enorme honger! Ook s'nachts wakker worden van misselijkheid en vooral sochtends. Gelukkig is dit nu iets minder, daarvoor in de plaats, heb ik hoofdpijn.. bijna dagelijks, en constant en zeurdend onderbuikgevoel, steekjes in de onderbuik, liezen en zelfs mn schaamstreek, mn darmen draaien op volle toeren te horen aan de herrie, maar de stoelgang blijft moeilijk. Ook heb ik lage rugpijn, (zoals tijdens je ongesteldheid) Nu ben ik weer 1 week met de pil bezig, en de vlagen misselijkheid, zere onderrug, zeurende stekende onderbuik blijven aanhouden.. Ook heb ik nu pijnlijke borsten erbij, ze voelen erg zwaar (en groot zijn ze niet, haha!), en heb er ook het meest last van als ik geen bh draag. Ik heb agressieve, chagerijnige en verdrietige buien.. en dat is niks voor mij. En de laatste dagen ook veel meer wit verlies als normaal.

Ondanks de tegenstrijdigheid van het verhaal, heb ik een test gedaan.. (kruidvat) deze was negatief, echter toen ik 10min later de test wilde weggooien was er een heel dun streepje te zien, die het + tekentje moest gaan vormen. Heel dun, maar toch echt zichtbaar!
    Al met al, snap ik niks meer van de situatie, en mijn lijf. :(
    Wat me toch een naar gevoel bezorgd.

Mensen die dit kennen? Is het uberhaupt mogelijk?
    Morgen ga ik naar de huisarts,
    maar wilde voor die tijd toch graag even mn verhaal doen.
    Eventuele reacties, vragen en info zijn van harte welkom!
    (oops, zie dat het best een lang verhaal is geworden, haha, sorry)

:)

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Hoi appelsientje,
    Het is zeker mogelijk zwanger te raken terwijl je de pil slikt en als ik je verhaal lees lijkt het er wel op.
    Ik zie dat je getest heb met de luxe test van kv die een + moet vormen. De uiteindelijke plus is dan net een pennestreepje, is best vaag. Ik zou morgen de kruidvattest van 2 voor 4,99 € kopen, die vind ik zelf toch duidelijker. Wel aflezen binnen de tijd:)
    Succes!

3. MamavanF

MamavanF Actief lid

Nov 4, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 MamavanF, Nov 22, 2010
    Last edited: Nov 22, 2010
    Hoi,

Ik herken je verhaal meteen.
    Ook hier aan de pil. Maar sinds augustus al een rare cyclus.
    Op woensdag heb ik altijd mijn laatste pil en meestal werd ik dan vrijdag ongesteld. En dan duurde het altijd een week voordat ik weer van mn menstruatie af was. Zo is het altijd geweest sinds ik de pil al slik.
    Sinds Augustus word ik ineens pas op de maandag ongesteld en dan is het 1 dag minder heftig, 2 dagen wat meer en dan ineens vanuit het niets is er geen bloed meer:(
    Heb enorme pijn aan mn borsten, opgezette buik, kotsmisselijk, enorm emotioneel en last van maagzuur ( had ik alleen bij de zwangerschap van F. veel last van) heel moe, meer afscheiding enz..
    Ben bij de dokter geweest paar weken terug en ze dacht meteen aan een zwangerschap dus een test gedaan, maar negatief.
    Nu is het wel zo dat mocht ik het zijn ik toen al 12 weken zou zijn, ( volgens berekening van haar) dus weet niet of je dan nog positief test?
    Nu ga ik morgen dus terug naar de dokter want ik voel me onwijs zwanger ( ondanks netjes pilgebruik) en lijkt zelfs alsof ik weer schopjes voel:(:( dus wil een echo voor de zekerheid om te kijken of er evt. iets anders aan de hand is, cyste ofzo(heb ik al vaker gehad)
    Zal mezelf wel weer gek voor niets aan het maken zijn;)

Succes iig!! Laat je weten wat de dokter zei?

4. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    MamavanF

Bedankt voor je reactie!
    Ik dacht dat ik de enige was met zo'n raar verhaal.
    Ik vind de tegenstrijdigheid in je eigen lijf zo frustrerend. :(
    Hoe een zwangerschap voelt, weet ik niet, maar sinds ik
    van mezelf al weet dat mijn menstruatieperiode zo anders is als normaal.. kan ik het niet met rust laten.
    Ik slik de pil wel, maar als ik wel zwanger ben is dit volgens mij niet bevorderlijk, heb ik gehoord?
    Maagzuur heb ik zelf gelukkig niet, lijkt me erg vervelend.
    De rest herken ik heel goed, ik reageerde heel agressief tegen een conducteur afgelopen week, waar ik achteraf zelf van schrok!
    Veel sneller en makkelijker ruzie zoeken met je vriend/man.. zulk soort dingetjes.

Wat vreemd, dat je een negatieve test had bij de huisarts..
    was dit een urinetest of heb je een bloedtest gehad?
    Ik heb een strip doorgeslikt vanwege vakantie, dus ik durf ook helemaal niet te zeggen hoever ik evt. al kan zijn.
    Allemaal erg onzeker dus, zodra ik meer weet van de huisarts,
    laat ik het je weten!

Succes!
    Wil je trouwens graag zwanger zijn? Of is het eigenlijk niet de bedoeling?

5. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek

Roos76

Bedankt voor je reactie.
    Als ik niet aan de pil was en niet ongesteld was geweest
    was er idd voor mezelf geen twijfel geweest.. maarja.
    Ik zie hier op het forum idd goeie verhalen over de 2voor5,- kruidvattesten. Dankje!

6. MamavanF

MamavanF Actief lid

Nov 4, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is zo vreemd he, pff ben wel al zwanger geweest en ik kan je vertellen ik voel me echt zwanger.
    Symptomen van jou klinken ook als een zwangerschap hoor.
    Vooral als net als mij ineens je cyclus veranderd zonder reden.
    Ik slik de pil dus ook gewoon door omdat ik het niet zeker weet.
    Die berekening hebben we gedaan vanaf de vreemde menstruatie.
    Voorheen was alles normaal, vandaar...
    Heb een urinetest bij de dokter gehad.
    Maar hoor wel vaker dat sommige negatief testen, dus ben gewoon niet gerustgesteld.
    Mocht het wel zo zijn dan is het niet in de planning eigenlijk.. ( enorm verkeerde timing om veel redenen, kan niet veel vertellen in het openbaar, als je wilt weten pb maar;))

Bij jou dan?
    Hoelaat moet je morgen naar de dokter? Ik om 9.40 en dan natuurlijk nog wachten op een verwijzing of iets..

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Hi Appelsientje

Apart verhaal inderdaad, maar je zou de eerste niet zijn die dwars door de pil zwanger zou raken.
    Ik ben het met Roos eens, die testen van de kv zijn subliem! Met clearblue testte ik negatief terwijl de kv meteen positief was. Erg fijn!
    Succes bij de huisarts morgen.
    Laat je weten of je nu daadwerkelijk zwanger bent?

Groeten Ellenore

8. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek

Hmmm, precies wat je zegt.. die urinetesten vertrouw ik niet.
    Deze was eerst ook echt negatief.. kon niks zien, heel goed gekeken.. lamp erop.. en 10min/15min later.. een pennenstreepje.
    Ik zou zeggen dat als je het hormoon echt niet in je lijf hebt, het na welke tijd dan ook niet mag kleuren, maarja.. ik ben geen expert.
    Ik ben ook te schijterig om er eigenlijk nog een te doen,
    omdat ik gewoon van mezelf niet weet.. wat ik wil dat eruit komt.
    Ik moet om 8:20 bij de huisarts zijn (heerlijk als je sochtens zo misselijk bent, haha) Ik hoop dat ik hem zover krijg om een bloedtest te doen.. als deze negatief is, ben ik pas overtuigd..
    maarja wat is het dan.. het is zo makkelijk om jezelf (met hulp van internet) vanalle nare dingen in je hoofd te halen.

9. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Hoi Ellenore,

bedankt voor je reactie.
    Vriendin van me zit idd nu ook met een schat van een dochtertje,
    dwars door de pil, haha.
    Maar ook gewoon ongesteld.. maakt het nog onwaarschijnlijker.
    Wat apart dat er zoveel verschil zit tussen de testen..
    Over predictor heb ik ook niet veel goeds gehoord.
    Nu ik hier al 2 dames zo positief over de KV hoor, lijkt me dit toch wel de beste.
    Ik hoop morgen bij de huisarts een bloedtest te kunnen krijgen..
    hier heb ik vast niet direct de uitslag van, dus een KV testje word het deze week vast nog wel.
    Houd jullie op de hoogte.

10. MamavanF

MamavanF Actief lid

Nov 4, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb ook wel eens vals positief getest! Ook een dun lijntje( jaar geleden zo ongeveer)Met Kruidvat 2v5 notabene. Terwijl ik die toch altijd heel goed vind.
    Dus kan toch een foutje zijn.
    Maar goed, er zijn ook vrouwen die nooit positief testen en toch zwanger zijn:$
    En die test van de dokter heb k niet goed kunnen bekijken.
    Die assistente liet m n halve minuut liggen en zei nee niets, en gooide m weg:( En zelf testen heb k nog niet gedaan omdat ik er nu niet meer zo op vertrouw.
    Mn onderbuik is ook echt aan het groeien:( Ik had nog wel een buikje maar nu is die echt zwanger uit aan het zien weer..

Nu maar hopen dat het niet is door het extra snoepen hihihihihi. Zou toch erg zijn hahaha

11. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek

Hmm.. waar kun je nou nog wel vanuit gaan?
    Testen niet.. je eigen lijf niet eens meer! haha.
    Als je echt al 12 weken bent, zou het goed kunnen dat het al te zien is.. Als ik ervan uitga dat ik op het vroegst mogelijke moment ben bevrucht.. zou ik max. 8 weken kunnen zijn. Dit denk ik niet.. maar alles kan. Zelf idee van 5weken. Dus een buikje kan ik nog niet constateren. Opgeblazen gevoel heb ik wel, meestal savonds. En ontzettend luidruchtige darmen, veel geborrel en soort plopjes gevoel, na het eten. Niet eerder gehad.
    Ik weet niet of we ons nou te druk maken.. of niet druk genoeg, haha.

12. MamavanF

MamavanF Actief lid

Nov 4, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha precies!! Vaak denk ik och je bent je gek aan het maken. Maar kan nu eenmaal niet eromheen dat ik echt alle symptomen heb net als bij F.
    Heb toevallig net naar de buikfoto's gekeken van toen ik zo rond de 15 weken was. ( zou volgens telling arts nu op 15 weken zitten)
    En tja.. lijkt er erg op, al kan het ook gewoon vet zijn:)
    Dat met die darmen herken ik enorm!!
    Had ik 1e zwangerschap ook!

13. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek

Inderdaad!
    ik ben het maar op gaan schrijven, wat ik voel op 'n dag.
    Want als ik me 'n dag iets beter/minder voel, denk ik och zieje wel..
    je maakt je druk om niets.
    Maar als ik dan de feiten weer zie, kan ik er toch echt niet omheen.
    Schijnzwanger schijnt ook nog zoiets te zijn...
    maar dit hoor ik vaak als mensen het heel graag willen..
    en dat was/is nou niet echt het geval.
    15 weken is al wel een eind zeg! Met 20 kun je zelf als zien
    of het een meisje of jongentje word toch!? :$
    Stel je voor.. dat je toch, ondanks de test.. pil en alles,
    al 15 weken ver bent.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Het is ook wel erg merkwaardig dat je buikje nu zo lijkt op de 15 weken met je vorige zwangerschap..
    Ik ben een groentje op zwangerschap en baby-gebied..
    maar ik zou toch echt denken dat je zwanger bent!

14. MamavanF

MamavanF Actief lid

Nov 4, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja schijnzwanger kan ook nog, maar ben dr eigenlijk niet mee bezig met een 2e krijgen,wil het nu toch eigenlijk niet haha.
    Als het zo is, is het welkom hoor.. maar liever nog even niet.
    Maar 15 weken is indd al een eind.. Maar weet dat je dan de baarmoeder kan voelen boven je schaambeen, maar voel zoveel dat ik niet weet wat ik moet voelen. Kan me het ook niet meer goed herinneren van de vorige keer:)

15. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek

Hmm, ik zit ook af en toe te voelen,
    maar weet niet waar ik naar opzoek ben. haha.
    Ik heb trouwens wel, de 5 dagen dat ik het nu doe,
    een hoge temperatuur.. van zo rond de 37.1 tot 37.5.
    Ben van mezelf een ontzettende koukleum, maar heb het nu helemaal niet meer koud, alleen af en toe van die 'aanvallen'
    dat ik het wel ineens heeél koud heb.
    En een ontzettende honger naar knakworsten, hoe meer hoe beter. :$
    terwijl ik dat eerder 1x in de 6 maanden genoeg vond.

16. Sijke

Sijke Bekend lid

hoi appelsientje,
    klinkt wel een beetje als zwanger......goed dat je een afspraak hebt bij de dokter. En inderdaad nog eens testen. Spannend hoor!

17. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    #17 Appelsientje89, Nov 22, 2010
    Last edited: Nov 22, 2010

Hey Sijke,

inderdaad..
    rare situatie, heb het nu 2 weken aangekeken,
    maar nu wil ik toch wel graag weten waar ik aantoe ben.
    Hopelijk weet ik morgen meer.
    Vind het ook wel spannend.

Ik zie dat jij bijna zover bent!
    dat is pas spannend! :$:D

18. Sijke

Sijke Bekend lid

Laat maar weten hoe het afloopt morgen! Ben wel erg nieuwsgierig, maar jij waarschijnlijk nog véél meer!

Ik heb wel een keer een vals-positieve test gehad, dus ook een heel supervaag streepje toen ik niet zwanger was. Maar als je zwanger bent en vroeg test kun je bij verschillende testen ook verschillende resultaten hebben. Uiteindelijk is het natuurlijk bij alle testen wel duidelijk, dan krijg je zo'n dikke streep op die test (of twee eigenlijk) dat je er echt niet meer omheen kunt. Ik heb er ook aardig wat testen doorheen gejaagd in het begin!

Inderdaad ben ik bijna uitgerekend, zit er al echt op te wachten nu, inderdaad spannend, maar weer anders dan het wel/niet zwanger-spannend!

19. Appelsientje89

Nov 22, 2010
    3,045
    1,112
    113
    Female
    de Achterhoek
    Ik laat het zeker weten!
    Hoop dat ik een bloedtestje krijg, zou wel even duren voor ik de uitslag heb, maar dan weet ik het in ieder geval zeker.
    In tussentijd waag ik er ook nog maar een testje aan, misschien dat het nu anders is, heb afgelopen zaterdag getest.
    Geen idee hoe snel zoiets kan gaan :( ben nog niet echt thuis in dit wereldje haha.

Ik hoop dat je snel een gezond zoontje of dochtertje hebt om van te genieten!

20. MamavanF

MamavanF Actief lid

Nov 4, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    HCG (zwangerschapshormoon) verdubbelt normaal elke 2 dagen dus zou voor de zekerheid ook een urinetest vragen daar.
    Ben echt benieuwd!!:D
    Veel succes morgen en laat de uitslag weten he!
    Ik zal morgen ook vertellen wat de dokter zegt;)

Share This Page