Ik vroeg me af of meer damens hier last van hebbe, ik slaap normaal altijd op mij zij. maar sinds dat ik zwanger ben slaap ik op mij rug omdat op mij zij/buik na ongeveer 15 minu begint zeer te doen! omdat ik dit niet gewent ben duurd het even voor dat ik begin te slapen. ik zie graag reacties
Ik weet niet precies hoe lang je zwanger bent, maar ik heb ergens gelezen dat je niet te lang meer op je rug mag slapen. Ik kom ook moeilijk in slaap, maar ja, mijn hoofd zit gewoon nog vol met het feit dat ik zwanger ben, zal hopelijk snel minder worden, hahaha
Ik ben een buikslaper maar dat lukt al bijna niet meer (door rugpijn) dus slaap op mijn rug, dit heb ik bij de eerste ook altijd gedaan. Op een gegeven moment kon ik ook niet anders meer liggen omdat dat ivm maagzuur niet ging. Het zou kunnen zijn dat de kleine tegen bloedvaten aan gaat liggen welke in je rug liggen en je hierdoor niet lekker (duizelig enzo) wordt maar dat merk je dan volgens mij wel! Een andere slaaphouding moet even wennen, op een gegeven moment weet je niet beter of in het ergste geval moet je weer een andere houding zoeken..... Geniet van je zwangerschap!!
ik heb al wat gevonde via me zorgverzekering Vroeg in de zwangerschap maakt het nog niet zoveel uit in welke houding je slaapt. Buikligging is vaak nog geen probleem en ook slapen op de rug levert nog geen extra klachten op. Maar vooral buik- en rugligging kunnen later in de zwangerschap problemen geven. Daarom is het verstandig om vanaf het begin van je zwangerschap te proberen om op je zij te gaan slapen. De voorkeur gaat dan uit naar de linkerzij. Er is geen echt bezwaar tegen slapen op je rechterzij, maar slapen op je linkerzij is beter voor jezelf en voor de baby. Als je op je linkerzij ligt wordt de doorstroming van bloed naar de placenta verbeterd. Hierdoor heeft je baby dus een betere voorziening van zuurstof en voedingsstoffen. Bovendien werken je nieren beter als je op je linkerzij ligt. Hierdoor worden afvalstoffen en vocht beter uit je lichaam verwijderd. Met als gevolg minder last van vocht vasthouden in bijvoorbeeld je voeten en enkels.