Zwanger en darmklachten ...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kayke, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Hoi,

Ik vind het heerlijk om zwanger te zijn en te weten dat er iets moois in me aan't groeien is, maar wat haat ik m'n darmen!!!
    Buik sta superhard door m'n darmen, kan heeeel moeilijk naar het toilet, buik maakt de hele dag lawaai en trilt. En dan nog die krampen. Ze zijn zo pijnlijk.
    Iemand hier ook ervaring mee? Of iemand tips hoe ik die krampen iets of wat kan verminderen?

Kayke

2. aapje23

aapje23 Niet meer actief

Ja hier ook last van me darmen.
    Heb een luie darm dus altijd problemen gehad. Maar nu is het soms nog erger. paar dagen terug lopen huilen van de pijn.
    en nu nog soms krampen daardoor. tegen mij werd gezegd meer water drinken maar heb het idee dat het hierdoor nog erger wordt. ben benieuwd of iemand nog wat tips heeft ja.

groetjes

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bij mij was het in het begin juist het omgekeerde: veel diarree...pas later in de zwangerschap kwam de verstopping, en hoe! ik kreeg toen de tip om naast veel drinken en vezelrijke voeding ook kiwi's te eten. dat hielp me aardig...ook (gedrooge) vijgen helpen

4. Nicoline

Nicoline Nieuw lid

11 nov 2011
    3
    0
    0
    Utrecht
    #4 Nicoline, 24 nov 2011
    Laatst bewerkt: 24 nov 2011
    Hier ook veel last van darmen. Met name erg opgezette buik, en continue druk.
    Had ik ook zo bij mijn vorige zwangerschap. Is vanzelf weer over gegaan na een paar weken. Dit keer was het voor mij het eerste zwangerschapssymptoom. Nu geen gevoelige brosten trouwens, itt de vorige keer.

5. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier heel erg last van gehad mijn eerste zwangerschap.. ik heb een laxerende siroop gekregen, die kan je zonder doctersrecept halen maar ik zou er toch heel even voor naar de docter gaan, die kan je vertellen hoeveel voor jou handig is...
    Ik lag gewoon af en toe kronkelend op de vloer van de toilet zoveel pijn deden mijn darmen... hoop niet dat het zover komt met jou.. dat is namelijk niet grappig.

6. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Hier al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben, dus met 3 weken en 4 dagen al diarree en dan minimaal 2x per dag tot 4x per dag....erg vemoeiend hoor en erg veel buikpijn daardoor :(

7. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    gedroogde pruimen wil ook wel eens helpen geloof ik. Ik heb hetzelfde probleem (heb ook een prikkelbare darm en kon mijn oude medicijnen niet blijven gebruiken) en heb lactulose van de dokter gekregen. Nu gaat het stukken beter en dit kan geen kwaad!

8. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    hallo,

ik heb momenteel zelf ook heeeel erg veel darmklachten.
    Ik ben (nog) niet zwanger denk ik, maar moet vandag ongesteld worden en voel wel de symptonen van ongi en vanochtend wat oud bloed in de wc, mar bij afvegen weer niets en de 2 keer daarna ook niet. Heel apart.
    Maar ik heb naast darmklachten nu ook nog eens steken in mijn buik en vaak steken in mijn linkervlies. Ook zo pijnlijk.
    Wat mij altijd heel erg helpt als ik echt kramp heb, is een lege cola/fanta/sinas fles vullen met goed warm water. en die lekker o je buik leggen. Blijft ook erg lang warm. In bed ga ik dan altijd in de foetus houding liggen en dan is het zo over!!

Succes hoop dat jullie er wat aan hebben.

gr. Kris

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Pff herkenbaar hoor..
    Helaas ben ik inmiddels al 22 weken zwanger en heb ik het nog steeds:x Het gebeurt regelmatig dat ik 5 dagen niet naar het toilet kan, en inderdaad dat doet ontzettend pijn. Het is wel een tijdje minder geweest, maar de laatste twee weken is het weer drama. Ik lees hier dat iemand het over kiwi's heeft. Das een goeie, die ga ik proberen!
    Succes dames, hoop dat het bij jullie sneller over gaat dan bij mij!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb er ook last van gehad, maar ik heb niet echt iets gevonden dat echt heeft geholpen. Ik geloof dat 't echt komt door de hormonen + het verplaatsen van darmen. Ik had vooral een erg opgeblazen gevoel + af en toe diarree. Ik zorgde er voor dat ik geen al te laxerende dingen at (dus geen pruimen, koffie, dat soort dingen) en bij diarree wat stoppende dingen (beschuit, witte rijst, etc). Maar het borrelen en rommelen bleef helaas tot een week of 13.

Inmiddels heb ik overigens last van het omgekeerde (dus wat jij nu hebt, eigenlijk), ook geen pretje :p Ik eet nu braaf iedere dag lijnzaad en tarwezemelen (1,5 eetlepel lijnzaad, 2 eetlepels tarwezemelen met kwark en stukje appel als ontbijt), drink veel water, 's middags een glas roosvicee laxo... Het werkt iig wel, gelukkig. Voor 'noodgevallen' heb ik Duphalac in huis, dat is lactulose siroop en dat werkt ook laxerend, kan je gewoon bij de drogist krijgen + kan veilig worden gebruikt tijdens de zwangerschap :) Heb het nog maar 1x hoeven gebruiken, daarna dus streng aan de vezels gegaan :)

11. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    @ andrea ik ga inderdaad ook maar eens zemelen/lijnzaad kopen. Ik gebruik wel iedere dag lactulose (ik heb een prikkelbare darm en daardoor normaal gesproken ook al verstopping) en dat kan geen kwaad zegt de dokter, maar wil toch eens kijken hoe gaat met natuurlijke produkten ter ondersteuning.

Deel Deze Pagina