Afvallen tijdens je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sjan, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Goedemiddag dames,

Zijn er dames die ervaring hebben met afvallen tijdens je zwangerschap?

Ik maak me zorgen omdat ik heel erg misselijk ben en heel de dag aan het overgeven ben.
    Ik ben in 1 week tijd 5 kg afgevallen daar maak ik me erg druk om ....
    Gisteren is er bloedgeprikt om te kijken of ik uitdroging had dat blijkt gelukkig niet zo te zijn maar toch geeft het mij een rot gevoel dat ik zo afval in korte tijd....

Iemand ervaring hiermee?

2. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeker ervaring... helaas! Heb hyperemesis, hiermee opgenomen geweest in het ziekenhuis, misselijkheid begon met 6 weken, zat op mijn top met 10 weken(toen ook de opname, ernstig uitgedroogd) ben nu 18 weken(morgen) en nog steeds kan ik moeilijk eten en de misselijkheid komt met vlagen.

Ben dan ook zo'n 10 kilo afgevallen en heb er nu pas weer een kilo aanzitten. Dus nog zo'n 9 te gaan tot mn oude gewicht.. Kindje doet het perfect dus gyn + vk zeggen dat ik me niet druk hoeft te maken en dat het kindje alles pakt wat die nodig heeft.

3. Chai

Chai Niet meer actief

Ja, ik heb er ervaring mee.
    Ook ik maakte mij super veel zorgen.
    Probeer in ieder geval een zwangerschaps vitamine te slikken als je die binnen kan houden. Ik heb de eerste 16 weken heel veel overgegeven en was van 55kg naar 51/50kg gegaan ik was werkelijk vel over been.
    Alles ben ik na 26 weken in gaan halen, toen kwam ik langzaam maar zeker aan.
    Mijn dochtertje was prima gegroeit ondanks alles en een supergezonde meid. Dus maak je vooral niet teveel zorgen, zeker als de vk zegt dat er niks aan de hand is en je bloed prima is. Bij mij werd er op een gegeven moment gedacht aan een groei achterstand omdat me buik nog zo klein was, ook dit bleek helemaal niet het geval te zijn.

Beterschap, hopelijk gaat het snel over! :)

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Je kan via je huisarts medicijnen krijgen tegen de misselijkheid, alleen heb ik begrepen dat dan niet mag autorijden.

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Volgens mij kan het niet zoveel kwaad omdat je zelf niet aan het lijnen bent maar komt door de misselijkheid. Ik ben bij me 3e zwangerschap tot de 18e week zo misselijk geweest dat ik alleen maar afviel. Gelukkig heeft me kleintje er niks aan overgehouden, ik zat alleen tegen een uitdroging aan maar dat hebben we gelukkig kunnen voorkomen. Als je nou af toe een paar kleine hapjes van iets probeert te eten, lukt dat misschien? dan krijg je toch wat binnen ook al is het maar een klein stukje. Probeer kleine beetjes water te drinken voor het uitdrogen. Verder kan ik je alleen sterkte wensen als het goed is gaat het over. Hou jezelf goed in de gaten! En probeer wel te genieten van je zwangerschap natuurlijk!

6. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    hier al 4 zwangerschappen serieus afgevallen.
    bij de eerste 2 ben ik 9 kilo afgevallen heel de zwangerschap en bij de derde ben ik in totaal 12 kilo afgevallen.

maar heb nooit moeten spugen, dit kwam enkel door het misselijk zijn en niet kunnen eten.

nu 10 weken ver en al 5 kilo kwijt.
    gyn maakt zich geen zorgen omdat ik niet moet overgeven en gewoon kan drinken.

7. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Dankje wel lieve dames ik ben nu toch wel een beetje gerustgesteld.

Ik heb al zetpillen gekregen tegen misselijkheid die hielpen niet zo dus kreeg andere sinds gisteren kijken of dat gaat helpen

Ik probeer wel te drinken maar alles gaat er weer uit.

Morgen heb ik een echo dus dat is wel spannend hopen dat alles dan goed is....

Bedankt voor je geruststellende woorden en snelle reacties.

Liefs Sjan

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier 2x 10kilo afgevallen voor ik aankwam. En nu zit ik nog onder mn ouwe gewicht:)

9. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ik ben nu precies 12 weken en 4 kg afgevallen. De misselijkheid wordt nu minder en ik kan beter eten dus hopelijk komt het wel goed dan. Ik ben ook wel wat te zwaar dus verloskundige had niet veel zorgen. Moet alleen enkel wel zorgen dat ik vitamines binnenkrijg en extra letten op urine en ontlasting (frequentie ervan).

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.257
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb niet overgegeven, maar ik ben het eerste trimester wel afgevallen. Blijkbaar werd alle energie gebruikt om het kindje te laten groeien en bleef er even niet veel over voor mijn eigen lijf. Na een maand of 2/3 werd dat anders en uiteindelijk ben ik wel gewoon aangekomen.

11. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik de eerste tijd heel veel aan.
    Mijn tweede zwangerschap ben ik 7 kg afgevallen zonder overgeven.
    En 2 gezonde kindjes gekregen.
    Deze zwangerschap ben ik tot nu toe 6,5 kilo afgevallen ook zonder overgeven.

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij de eerste 15 kg afgevallen en bij de 2de 20 kg ik heb 2 gezonde kids gekregen

Deel Deze Pagina