Ik ben aan het afstuderen (in de vorm van een afstudeeronderzoek) en zit dus de afgelopen (en komende) weken veel achter mijn laptop en in de boeken. Nu merk ik sinds een paar dagen dat ik na een paar uur bezig te zijn, ik een beetje draaierig/duizelig begin te worden en me niet helemaal lekker voel. Kan me dan ook niet meer concentreren en word zelfs af en toe wat benauwd. Weet iemand wat dit kan zijn en of het verband houdt met mijn zwangerschap? Ik heb in mijn vorige zwangerschap vaak last gehad van een hele lage bloeddruk en het voelt dus een beetje hetzelfde als dat, alleen is mijn bloeddruk tot nu toe steeds prima. Ik sta nu dus af en toe even op, loop een rondje en doe even iets anders. Maar zodra ik weer ga zitten slaat het duizelig zijn vrij snel weer toe.
Het eerste waar ik aan denk is of je goed eet en drinkt. Dat hangt ook samen met duizelig zijn. Kan je bloeddruk zijn, maar dan zou het logischer zijn dat je meer last krijgt bij inspanning en niet bij stil zitten zou ik denken. Als je er veel last van hebt misschien vk even bellen?
Mijn bloeddruk is ook vaak laag en daardoor voel ik mij weleens duizelig. Ik merk ook dat ik gewoon vaker kleine beetjes moet eten. Als ik een uurtje of 2 niets heb gegeten voel ik mij ook wel eens niet zo lekker (dan zal mijn suikerspiegel ook wat zijn gedaald), na het eten gaat het dan weer beter.
Als je denkt dat het de bloeddruk is, kan je het dan niet even meten? Ik heb hier thuis zo'n klein apparaatje liggen dat ik op aanraden van de huisarts bij de apotheek heb gehaald. Was niet duur, maar eens zo handig om bloeddruk op te volgen. Ik heb zelf immers een vrij lage en zo kan ik het makkelijk opvolgen.
Bedankt voor de reacties! Ik denk trouwens juist niet dat het mijn bloeddruk is, want zoals in het eerste berichtje ook staat: die is bij metingen prima. Ijzer is niet gecheckt, maar heb in de 27e week van mijn zwangerschap bloed laten afnemen en daar zouden ze alles ook even checken en dat hoor ik volgende week. Ben benieuwd of daar wellicht iets uitkomt!
Ooh ik ben ook bezig met afstuderen op dit moment. Heel veel succes daarmee en ik hoop dat je je snel beter voelt. Ik krijg alleen maar last van mijn kont en teveel ongezonde trek in koffie