hoi hoi vandaag heb ik controle gehad bij de gynocoloog.me bloeddruk was hoog 130/90 dus moest urine inleveren. maar mocht al naar binnen voor echo dus daarna urine ingeleverd. blijkt dus dat ik een + voor eiwit in me urine heb. nu moet ik dus bloedsuiker laten prikken en moet 24 uur urine opvangen. dit willen ze allemaal voor het weekend weten. Moet ik me nu druk gaan maken. heb bij me vorige zwangerschap ook wel keer een + voor eiwit in me urine gehad, maar toen was het wel goed en nu ineens 24u urine opvangen etc. voor de gegevens ben 31 wk zwanger van een tweeling. wie komt dit bekend voor en wat toen? gr
Ja ,dit kan een voorstadium voor pre eclampsie zijn dus wordt je Nu extra gecontroleerd op eiwit in urine en suiker omdat je bloeddruk ook hoger is. Bij mij was dit ook het geval en ik kreeg ondanks medicatie voor de bloeddruk uiteindelijk pre eclampsie een aantal weken later. Succes hopelijk valt het allemaal mee!
Hey lieverd!!!!! Ik had dit ook maar moest gewoon extra op controle komen in het zk hiervoor. Misschien zijn ze extra voorzichtig omdat je een tweeling hebt?
Volgens mij checken ze dat voor zwangerschaps vergiftiging. Geen ervaring mee maar ben dr vorige week zelf op gecheckt ik had het niet.
Inderdaad gewoon extra controle. Ik had deze week ook een + op eiwit in de urine. Hoeft niet perse wat te betekenen, kan ook zijn dat er wat afscheiding bij de urine zat, dat geeft ook een iets vertekend beeld, maar ze nemen liever het zekere voor het onzekere.
Verhoogde BD + eiwit in de urine is PE als je een bepaalde hoeveelheid eiwitten hebt. En dat meten ze officieel door 24-uurs urine op te vangen. Ik heb het zelf meerdere malen gehad, heb HELLP gehad bij mijn dochtertje en PE bij mijn zoontje. Bij een tweeling is de kans op HELLP/PE en vroeggeboorte hoger, vandaar dat ze je strenger controleren. Als het blijkt dat je eiwitten wel meevallen is het een tip om in het vervolg een 'gewassen' plas in te leveren. Dan plas je eerst een beetje, maak je jezelf goed schoon met een nat washandje, en plas je de rest in het potje. Daarmee voorkom je dat er afscheiding, en dus eiwit, in de urine komt. Als je eiwitten wel verhoogd zijn is het afhankelijk van het beleid in je zkh. Ik werd steeds opgenomen en in de thuismonitoring geplaatst maar ik heb erfelijk een hoog risico op HELLP. Vaak wel medicijnen om de BD omlaag te krijgen, bedrust en veel extra controles. Groeiecho's om te kijken hoe de kindjes het doen. In ieder geval succes ermee, en ik hoop dat het gewoon vervuilde urine was, je BD is nog ziet zo super hoog, net op het randje. Wel goed dat je gyn je zo in de gaten houdt! Misschien moet je ook nog wat bloed afgeven, HELLP kunnen ze alleen in het bloed aantonen.
De hoogte van de onderdruk zegt helaas niet altijd alles, bij de eerste had ik op een gegeven moment een onderdruk van 115 en was er niets aan de hand. Bij mijn tweede had ik een onderdruk van 95 maar ook eiwitten in mijn urine en bleek ik pre-eclampsie te hebben. Dat van het wassen van de urine is een goede tip, een pluisje kan idd van de afscheiding komen. Ik had twee plusjes toen ik PE bleek te hebben..
Thnx ladies. Alles was goed gelukkig. Heb nu Alleen zwangerschapsuiker maar kan aardig onder controle houden. Soms enkele uitschieter. Wb gewassen urine, dat gaat moeilijk. Ik plas vaak maar kleine beetjes. Dus als ik dat al niet gelijk op vang heb ik niks Haha. Maar goed, bloeddruk was controles daarna elke keer goed. Gr