Misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chakie, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik weet dat misselijkheid erbij hoort en dat er weinig aan te doen is maar ik ben zo beroerd dat functioneren moeilijk is. Ik ben de hele dag misselijk. Ik eet voordat ik opsta iets, alleen maar kleine beetjes door de dag heen en ik drink genoeg. Verder heb ik armbandjes gekocht die niet helpen en heb ik gemberzuigtabletten die af en toe kunnen verlichten.

Mijn vraag is of iemand van jullie nog dingetjes heeft die jou geholpen hebben. Oma's tips, een bepaalde thee of iets dergelijks. Ik hoor het heel graag!

Liefs C

2. Hannekje

Hannekje Lid

26 jun 2012
    52
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf!!
    Veenendaal
    Vanille vla werkt bij mij goed! Ik wil je ucces wensen! Ik be vanaf 6 weken heel erg misselijk, met overgeven...n 17 weken en het is nog niet over! Heb nu wel medicijnen die iets helpen

3. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik at heel veel peperemuntjes.
    emesafenne wat tegen de missenlijkheid zou moeten werken.had bij mij geen efect.
    tot 11 weken gekotst.en gelukkig na een week of 16 niet meer misselijk.
    maar ik weet hoe verschrikkelijk het is.heb hier ook nog 2 kids rond lopen.en dat was erg zwaar als je contenu moet spugen en misselijk bent.
    succes.....

4. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie. Welke medicijnen kreeg je als ik vragen mag?
    17 weken..... Dat vooruitzicht maakt me een beetje radeloos :( Ik vraag meteen of er iemand vanillevla kan halen;)
    Werk je gewoon elke dag? Succes, petje af.

5. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ik drink liters pepermuntthee maar van de geur word ik nu ook al misselijk :D. Het is niet anders maar ik baal wel dat je niet kunt genieten nu. Vind het nu vaak vooral maar een stom rijstkorreltje:)

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vervelend dat je zo misselijk bent, helaas weet ik er alles van en wat de ene keer hielp, hielp de week erna al niet meer. Heb verschillende medicijnen gehad en nu is t sinds week 25 aardig onder controle met omeprazol, een maagbeschermer is dat. Spuug nu nog sporadisch en de misselijkheid zelf is erg afhankelijk van wat ik gegeten heb..
    Ik heb een hele tijd gehad dat ik totaal geen melkproducten kon verdragen en ook warme dranken waren funest. Ijswater heeft een tijdje geholpen en vooral op tijd eten, zown 6 keer per dag kleine beetjes hielp aardig. Heb de eerste weken voornamelijk op creamcrackers geleefd, maar op een gegeven moment werkte dat ook niet meer. Hoop voor je dat t snel onder controle is, sterkte ermee!

7. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Bij mij hielp voor het opstaan paar slokken cola en 2biscuitjes. Vanillevla en pepermunt had ik ook standaard in huis. Bij mij was het in de 13e wk over. Sterkte!

8. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ben al de hele zwangerschap jawel hoor 35 weken groen van de misselijkheid ;) ik probeer gewoon dat gegen te nemen waar ik op dat moment wel zin in heb. zo eet ik me suf aan pepermunt en als ik behoefte heb aan iets zouts cracker van Lu (heb geen hoge bloedd.) ook soepstengels helpen wel eens verder probeer ik echt niet meer om iets te eten waar ik echt geen zin meer in heb. ik weet dan dat ik moet overgeven.

9. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Pffft, ik weet hoe vervelend het is, respect voor de dames die hun hele zw schap beroerd zijn geweest, zijlijn mij was het rond de 14e week ineens over gelukkig,
    Maar nu ff antwoord op je vraag wat kan helpen,nou bij mij heeft emasefene helemaal niets geholpen, primperan zetpillen wel iets,verder vond ik verse muntthee wel prettig, maar het was allemaal maar tijdelijk en iets verlichtend,ik vond het ook wel erg heftig, heb ook een peuter van bijna twee,kon toen nauwelijks functioneren, zo beroerd,hopelijk gaat het bij jou ook snel over of wordt het in ieder geval minder heftig!

Deel Deze Pagina