misselijkheid......

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Moniek86, 13 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniek86

Moniek86 Lid

29 jun 2013
    11
    0
    0
    hoi lieve meiden,

zijn jullie ook zo misselijk???
    ik wordt er soms helemaal niet goed kan!!!
    probeer rustig op te staan met wat eten maar blijf eigenlijk
    de hele dag door misselijk.... op het ene moment drageijker dan het
    andere moment natuurlijk... maar ben momenteel meer met de
    misselijkheid bezig dan met het feit dat ik echt zwanger ben!!!

nog tips??

Liefs Moniek

2. Gazy

Gazy Niet meer actief

bij mij hielp fruit..
    voor de rest geen tips meid.. uitzitten..

3. Alethe

Alethe Actief lid

12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Ja, verschrikkelijk. Vanaf week 4 de hele dag door misselijk. Dat werd steeds erger en erger tot ik rond week 7 echt emesafene nodig had van de huisarts. Mocht ik met 2 pillen per dag 2 weken gebruiken. Dat is nu voorbij. De misselijkheid werd gelukkig na week 10 al iets minder: nu ben ik niet meer de hele dag misselijk, maar vanaf een uur of 2 's middags tot het slapengaan. Het is ook veel minder erg, weer op een niveau waar ik mee kan leven. Wel heb ik nog vlagen van een paar minuten lang dat ik ineens heel erg braakneiging krijg. Ik hoop dat het in de komende weken nog meer afzwakt, maar zelfs als het de hele zwangerschap zo blijft als nu houd ik het wel uit (niet leuk, maar te doen).

Bij mij sloeg de emesafene goed aan, waar ik heel blij mee was. Ook helpen bij mij die preggie pops lollies best goed in bepaalde smaken. Ik weet niet of dat door de smaak komt of wat dan ook, of dat het zelfs alleen maar placebo-effect is, maar dat kan me ook niet echt schelen.
    Een beetje zout-zuur eten helpt hier ook goed (zoals tonijnsalade oid, humus werkt ook)

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    He moniek Bij mij helpen gemberpillen (je kan ook gewoon gember eten maar daat zit ik niet echt op te wachten ;)). Hopelijk heb je er wat aan!

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Oh en gefeliciteerd natuurlijk!

6. Sterretjexx

Sterretjexx Actief lid

15 okt 2012
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook de hele dag door misselijk met name in de nacht (moet zo vaak opstaan snachts om te plassen) dan kan ik moeilijk in slaap komen door de misselijkheid. De hele dag door hou ik dat aan, met zure opspringen. Niet fijn.. niet dat ik moet overgeven ofzo maar gewoon die misselijkheid!

7. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    bweuk,ik ken er alles van!!ook meer bezig met misselijkheid te bestrijden(zonder enig succes)als met zwanger zijn :(
    niets helpt...

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar eerste symptomen.

9. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    wat bij mij nu goed helpt is voor het slapen gaan een boterham nemen en een tablet emesafene en 50 mg vit b6 erbij. je mag 100 mg b6 max per dag dus je zou dan smorgens of smiddags nog een zetpil/tablet emesafene kunnen gebruiken (in emesafene zit 25 mg b6)
    hierdoor gaat de ochtend veel beter en daardoor de rest van de dag ook. juist met een lege maag word de misselijkheid erger. voor het opstaan brengt mijn man me ook altijd een beschuit met jam.
    sterkte ermee!

10. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh heel herkenbaar! Wel of niet eten maakt bij mij weinig verschil, maar heb nu tabletten van vsm tegen misselijkheid en dat geeft iets verlichting. Heb helaas nog niets kunnen vinden wat ik nog lekker vind, maar iedere keer een beetje eten en dan krijg ik ook wel genoeg binnen.

11. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij mij hielpen melkproducten erg goed.
    Dat is wel het laatste waar je trek in hebt op dat moment, maar 1 eetlepel vanille-vla deed bij mij al wonderen.
    En als je alleen last hebt van maagzuur, dan mag je ook rennies nemen..

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie
    ik ga elke tip die ik hier lees uitproberen :( ik ben echt zoooooo ziek.....en dan die rotwarmte erbij :x

13. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Bij mij hielp als enige wat gemberthee van een plak verse gember, beetje bruine suiker of rietsuiker erbij en klaar. Gaf even een beetje verlichting. En heel veel slapen, dan vergeet je het even.
    Verder heb ik geprobeerd: lauwe cola, gele vla, waterijs, droge koekjes, seabands, okugest (homeopathisch), acupunctuur, bioresonantietherapie, emesafene, primperan..vergeet ik iets? Oja, zofran, dat kreeg ik alleen bij opname. Niets! maar dan ook niets heeft bij mij geholpen. Beide keren tot ruim 20 weken continu misselijk. Echt een hel!
    Wens je heel heel veel sterkte meid!

Ps: gemberplakjes snijden en in een zakje in de vriezer bewaren, pak je per kop een nieuw vers plakje.

14. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hier bij de eerste tm 24 weken en ook echt spugen erbij.
    Wat helpt is je maag volhouden dus elke 2 uur kleine dingen eten (liga etc)
    En als het echt niet gaat.
    Ik heb uiteindelijk medicijnen gekregen. Zo hoefde ik alleen smorgens nog naar de wc. En kon ik goed de dag doorkomen.
    Emphase(ofzo) hielp niks wat goed ging was iets tegen reisziekte cyclizine (wel via de huisarts)
    Ik heb het hele internet gehad kwa tips. Sommige mensen hebben juist baat bij wat vetter eten.
    Wat in iedergeval de misselijkheid erger maakt is ijzerrijk voedsel combineren met melk producenten (dus ook geen vitaminepillen combineren met een ontbijt met melk)
    En zuren zoals sinaasappelsap maakte t ook erger. En wat in bed helpt is op je linkerzij liggen. Dan gaat t klepje beter in je maag (zeggen ze)
    Dit keer kan ik de misselijkheid goed de baas met m'n maag volhouden. Maar ti's ook heel anders dan bij mijn dochter.
    Sterkte wat ti's niet leuk.

15. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo zie je maar dat ieder lichaam weer anders reageert.
    Hoop dat je snel iets vind wat helpt of in ieder geval verlichting geeft.
    En dat het natuurlijk snel over is, helaas heb ik ook ergens gelezen dat iemand het de hele zwangerschap had...pfff

16. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie
    :( ik hoop dat het bij ons allen gauw betert hoor.ik ga nu om gember

17. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    zo herkenbaar!
    Hier ook misselijk vanaf dag 1. nooit overgeven, maar hele dag zooooo ongemakkelijk. kon ook alleen maar met misselijk zijn bezig zijn i pl v zwanger zijn. Vreselijk :(
    Misselijkheid is hier erger als ik honger heb / maag leeg is, bij vermoeidheid en bij warmte.

Tips zijn dus: veel kleine maaltijden, zorg voor constant een vol gevoel, voldoende rusten (wat hier niet gaat wegens slapeloosheid), thee drinken, zoete dingen eten of drinken en af en toe eens frisdrank.
    maar nu in de 7e week en nog steeds erg misselijk. ik tel de dagen af

18. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Bij mij begint het nu ook, ik voel me zoo beroerd.
    Ik ben de heledag door misselijk maar ik kan niet overgeven. Daar word je helemaal gek van! Ik heb liever dat ik overgeef en dat t gevoel dan weg is.
    Wanneer begon het bij jullie?

19. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik meer dan 6 kg afgevallen omdat ik tm de 5e maand de hele dag misselijk was. Bijna elk maaltijd kwam er weer uit. Zelfs drank hield in op zn tijd niet binnen.

Om dit te verkomen gebruik ik nu Emesafene. Wat een wonderspul. Ik gebruik het niet elke dag, zo om de dag en het gaat goed.
    Nu ben ik net een weekje gestopt, dat was wel even zwaar. Maar ik ben heel blij dat ik niet meer die zware misselijkheid met braken had.

20. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Ik heb ook vaak de indruk dat je soms niet serieus genomen wordt.
    vele gyn's of huisartsen zeggen dan 'het hoort erbij'. en zeker als je niet elke dag overgeeft wordt er vaak gezegd dat je het maar moet aanvaarden.

maar de hele dag rotmisselijk en beroerd rondlopen, in mijn geval full time werken en thuis man en 2 kids verzorgen is slopend. Bij m'n controle volgende week ga ik toch ook een middeltje vragen als het niet betert. Het is echt vreselijk om de hele dag door 'ziek' te zijn... en genieten lijkt dan erg ver weg

Maar ik ben wel heeeeeeeeel erg blij met het wondertje in m'n buik, en als het moet dan nemen we het er wel bij, maar zou al enorm blij zijn een dagje niet misselijk te zijn :)

Deel Deze Pagina