het leed dat eisprong heet ;-)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tazzy, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Gezien het feit dat ik maar niet ongesteld werd heb ik via de gynaecoloog medicatie gekregen om een menstruatie op te wekken, duphaston. Dit heeft zijn werk gedaan en vervolgens moest ik vanaf dag drie van mijn menstruatie clomid gaan slikken om een eisprong op te wekken. Dit alles na inwendige echo's, bloedprikken enz. Ook de clomid heeft zijn werk gedaan. Gisteren moest ik terug naar de gynaecoloog om te zien of er een eitje gegroeid was. Nou dit was inderdaad het geval, alleen niet maar 1 eitje, nee meteen 4:$ Alle eitjes rond de 20mm dus klaar om te springen. Ik dacht nou dat is mooi! Maar nee nee, vier is wat veel en de kans op een meerling bij vier eitjes die gaan springen is verhoogd aanwezig!! Dus kreeg ik het advies om de komende twee weken dus niet onbeschermd te vrijen, want vier is toch echt niet wenselijk. Twee is nog tot daar aan toe maar ook twee vind de gynaecoloog gezien mijn leeftijd en eerste keer eigenlijk te risicovol. Dus nou weer andere medicatie, provera en daarna weer clomid en dan dus weer zien hoe het met mijn eitje. Ervoor staat!!! Pffff zo heb je geen eisprong en zo vier:p
    Nou ja op naar de volgende ronde.
    Zijn er hier meer die dit mee hebben gemaakt??

2. iKirsten

iKirsten Lid

9 jan 2014
    8
    0
    1
    Zaanstreek
    #2 iKirsten, 10 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2014
    Hej Tazzy,

Hahaha leuke titel! Ik kan me er zo goed in vinden!
    Over je vraag: nee ik heb dat nog niet eerder meegemaakt, maar als er vier eitjes ready to go waren bij mij, nou dan had ik, ondanks wat de dokter zei, er toch echt wel gebruik van gemaakt :) hoe groot is nou de kans dat ze alle 4 bevrucht raken? Laat staan alle 4 overleven? En mocht dat wel het geval zijn: je bent er teminste nu op tijd bij en kan al gauw onder controle elke maand.

Succes met de volgende ronde! Wanneer begint die? En nu hopen op 1 lief bescheiden, maar sterk eitje! :)

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik moest direct vanmorgen weer met die medicatie beginnen. Dus met een week of twee hopelijk ongesteld en dan weer aan de clomid. Nou mijn gynaecoloog raadde het toch af met vier eitjes, risico is wat groot, ben 37 en dit is natuurlijk de eerste poging. Dus op naar de volgende ronde;)

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    hoi Tammy,

ik heb precies hetzelfde gehad als jij! Ruim 1.5 jaar geleden heb ik ivm PCOS mijn eerste ronde clomid gehad (1 tablet, 50 mg). Helaas toen overstimulatie 4 eitjes, 2 l, 2r. Ik mocht idd ook niet proberen die maand... ik moest toen gewoon mijn menstruatie afwachten en volgende ronde kreeg ik 25 mg. Toen mooi 1 eitje en meteen zwanger! Onze dochter is nu ruim 9 mnd. We hebben pas geleden besloten om voor een 2de te gaan. Weer met halve dosis begonnen en gister gehoord (en gezien) dat er weer 1 mooi eitje is! wij gaan dus dit weekend aan de slag :)
    Hoop dat het bij jou ook zo vlot loopt!
    Als je nog vragen hebt, laat maar weten

groeten Julia80

5. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik had 3 eitjes 2 rechts en 1 links, ik heb wel gewoon iui gekregen.
    Ik was 38 op dat moment ook verhoogd risico op een meerling ivm leeftijd en 3 eitjes.
    Zal wel aan het ziekenhuis beleid liggen.
    Ik heb nu een gezonde zoon van bijna 7 maanden.

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    o ja ik ben nu 33 (toen 31) en ik meen me iets te herinneren dat de gyn toen zei dat als je er 3 had dat het advies dan wisselend was (misschien afh van je leeftijd en hoe groot de eitjes zijn?)
    succes!

7. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik heb eens meegemaakt dat er geen ei was te zien.( in iedergeval niet groot genoeg )
    en ik de cyclus af moest breken ik provera gaan slikken. 2 weken later werd ik pas ongie. wat bleek. ik had dus wel een eitje en die is tijden s gebruik van provera gesprongen.
    ze vertelden dat waarschijnlijk mijn lichaam al een lh piek had toen ik begon met de provera en dan doet de provera dus niks omdat het lichaam al te ver was met de eisprong.
    en vooral omdat jou eitjes al op knappen staan is de kans ook aanwezig bij jou.

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja vier is wat veel idd. Dat zou ik ook niet doen.
    Wel balen meid want nu moet je weer wachten.
    De clomid was waarschijnlijk te hoog, daardoor de overstimulatie, ik neem aan dat ze deze gaan minderen?

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ja dat is wel het plan inderdaad.
    Overigens heb ik overduidelijk vandaag mijn eisprong(en):p
    Ontzettend last van mijn buik, niet grappig meer maar goed hoort erbij zullen we maar zeggen;) Gisteren ook met de provera begonnen, we zien wel wat dit gaan doen.

Deel Deze Pagina