al snel symptomen na miskraam...Wie herkent dit?!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Najet, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Najet

    Najet Actief lid

    21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hoi,

    Ik heb 18 februari een miskraam gehad... Ik ben niet gecuretteerd. Op 1 maart ben ik naar het ziekenhuis geweest om een onderzoek te doen, of alles "echt" weg was.

    Er werd een echo gemaakt, en alles zag er goed uit, en "mocht" meteen beginnen met klussen na 6 dagen bloeden.

    Op 3 maart was ik vruchtbaar, en hebben daarvóór geklust. Volgens mijn normale cyclus zou ik 18 maart kunnen testen, dit heb ik gedaan, de test was negatief. Nu heb ik gehoord dat je cyclus in de war kan raken van een miskraam, en dat je niet meer uit moet gaan van een normale cyclus.
    Herkent iemand dit ?

    Ook is het zo dat ik mega moe ben, en om 22.00 in mijn bedje lig terwijl dat normaal na 00:00 is.

    Ik ruik alles, wat lichte krampen in mijn onderbuik,als ik opsta een beetje duizelig. Hoofdpijn en soms ineens misselijk uit het niets. Sinds vandaag een beetje bruine afscheiding?!

    Dan zul je wel denken... je bent zwanger! kan dit zo snel na een miskraam?dan is het toch raar dat je test negatief test? (al moet ik zeggen dat het een huismerktest was)

    Ik weet niet wat ik moet denken... Ik weet dat het verstandig is om na een paar dagen opnieuw te testen, maar ik word er best onzeker van. Wat denken jullie?

    Het is een lang verhaal maar moest het even kwijt. Ben blij dat er zo'n site bestaat! Dank jullie wel.


    Jetje
     
  2. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Nou ik snap je onzekerheid heel erg hoor. En het is wel goed dat je wacht. Maar in jou geval lijkt een dag al een jaar natuurlijk.
    Ik heb 7 mk gehad en heb nog nooit gemerkt dat mijn cyclus in de war was, maar dat is natuurlijk bij iedereen wel verschillend. Dat met je klachten daar weet ik niet wat ik op moet zeggen. Het kan zijn dat je het hoopt en daarom de klachten ook krijgt, maar het kan ook zijn dat je echt zwanger bent natuurlijk.
    Ik heb een keer een test sochtends gedaan en daar was helemaal niks op te zien. Mijn schoonzusje heeft zelfs gekeken. Smiddags keek ik weer naar de zelfde test en toen was er duidelijk een streep te zien. Terwijl we wel 2 uur lang de eerste keer hadden zitten kijken of er echt niks was.
    Maar heb voor de zekerheid nog eentje gedaan die avond en toen kwam er gelijk een streep.
    Dus het is gewoon moeilijk te zeggen wat het is in jou geval. iedereen is natuurlijk ook anders, zoals je hier op het forum al kunt lezen.

    ik hoop van harte dat het voor jou raak is. En ik hoop snel van je te horen.
     
  3. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Ik heb niet heel veel ervaring met zwangerschapstesten (ken er twee), maar ben wel chemisch opgeleid en heb als zodanig ook allerlei testkits gebruikt.

    Meestal kun je het resultaat alleen binnen een bepaalde tijd aflezen. Daarna gebeuren er onder invloed van bv. uitdroging of reacties aan de lucht allerlei vreemde dingen die je niet meer als resultaat mag interpreteren.

    Bij de twee zw. testen die ik gebruikt heb was het resultaat na een half uur niet meer te vertrouwen volgens de bijsluiter.

    Oftewel: in het eerste half uur 1 streep en 3 uur later toch ineens 2 is nog steeds een negatief resultaat...

    Ik geloof niet in betrouwbaarheidsverschil tussen huismerken en a-merken. 99% is 99%.

    Najet, ik zou in eerste instantie wachten of je nog ongesteld wordt en er als dat niet zo is nog eens een testje aan wagen. Mijn man zei "als je zwanger bent, dan ben je dat over een paar dagen als het goed is ook nog wel, dus vanwaar die haast", en daar zit wel wat in toch? Scheelt ook weer centjes...

    Groetjes en succes, ben benieuwd wat er bij je gaande is!
    Maris

    ps ik heb inmiddels al van meerdere dames gelezen dat ze net zulke "wijze" mannen hebben als ik. Grappig!
     

Deel Deze Pagina