Wanneer voedings BH

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nex, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    De titel zegt het al, wanneer kan ik die het best aanschaffen.

    Ik ben al van 75 C naar 80 D gegaan in week 7. Vervolgens ben ik naar 85 E gegaan in week 24 ongeveer.
    Als ik nu een voedingsBH ga aanschaffen heb ik dan kans dat die straks ook te klein is?

    Alvast bedankt, Groetjes Han
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee want volgens mij rekken deze nog ietsje mee. Laat je anders informeren in de winkel!
     
  3. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Dat ik mijn zoogcompressen ging halen bij de thuiszorgwinkel adviseerde die vrouw mij ermee te wachten tot je bevallen bent. Want stel dat de borstvoeding niet op gang komt.. dan zit je met een dure BH. En ze kunnen bij het voeden ook ineens groter worden.
    Dus ik wacht ermee tot ik bevallen ben, en als de voeding op gang komt ga ik samen met mijn moeder wel na een week of 2 weken even snel de stad in om er 1 te kopen.
    Is voor iedereen persoonlijk verschillend natuurlijk
     
  4. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Je kunt een simpele voedingsbh bij de Hema halen voor € 11,95. Als ik je berichtje lees, moet je toch aan een nieuwe bh dus deze zou je nu vast kunnen halen en na je bevalling er een of 2 (evt. duurdere) bijkopen.
     
  5. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Vriendin van mij is kraamverzorgster en heeft aangeraden om er om te beginnen slechts 1 te kopen (voor evt andere maat en of t wel / niet lukt) en dan 1 maat groter dan een goed zittende zwangerschaps bh.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    ik heb er net een gekocht om mee te beginnen. Op aanraden van de verkoopster iets ruimer dan ik normaal heb. Vind het wel fijn om iig een in huis te hebben, lijkt me ook zo lastig om telkens je bh los en vast te maken en daarna schaf ik als de bv lukt nog wel een aantal aan.

    groetjes suus
     
  7. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik had er an te voren 1 gehaald 1 cupmaat groter dan dat ik had, en pas een week na de bevalling nog 2 bijgehaald. weer een maat groter haha.

    maar inderdaad die van de hema zijn maar 11:95 zitten opzich prima en rekken hartstikke mee. wat weer handig is voor als je last van stuwing hebt.,
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    daarbij weet je ook niet of je borstvoeding gaat lukken, en als je dan een paar dure hebt aangeschafd is dat zonde van je geld.
     
  9. Lenneke

    Lenneke Fanatiek lid

    20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Han,

    Mij is geadviseerd om te wachten tot een week of 30 omdat dan je melkklieren goed ontwikkeld zijn. Die cupmaat hou je ongeveer.
    Ik heb er gisteren 1 gekocht bij de Hema, niet te duur en wil er dan over een week of 2 nog een bij kopen. Dan zal het toch wel ongeveer blijven passen.

    Succes met de laatste loodjes!
    Lenneke
     
  10. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wie heeft dat verzonnen? Was bij mij duidelijk niet zo :(
     
  11. Lenneke

    Lenneke Fanatiek lid

    20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Wow, sorry. Ik vertel alleen wat mij gezegd is en aangezien het bij mij lijkt te kloppen dacht ik er iemand mee te kunnen helpen.

    Maar ieder mens is anders en ook elke zwangerschap, toch?
     
  12. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou nog wat wachten en de laatste weken 1 kopen. Mijn boobs zijn pas sinds ik bv geef weer flink gegroeid. Tijdens de zwangerschap had ik een volle d en nu een f.

    Ikzelf had er 2 voor de bevalling en heb er nu nog 2 bijgekocht. Die ik heb zijn wel wat duurder omdat die hema dingen maar tot d gaan ofzo en dat is mij net wat te krap.

    Op borstvoedingswinkel.nl staan een paar fijne (niet allemaal sommige geven niet zoveel steun maar je kan ze makkelijk terugsturen, goede service) en verder heb ik van het merk anita.
     
  13. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor al jullie antwoorden!
    Ik denk dat ik volgende week als ik in de stad ben er alvast 1 ga halen. Het lijkt me namelijk niet zo handig om steeds je bh aan en uit te moeten doen zoals suus ook al zegt. Net na de bevalling denk ik niet in staat te zijn om lekker bh's te gaan shoppen.

    Hoop eerlijk gezegd niet dat ze nog veel groter worden, ze zijn nu al zo enorm, waren ze bij jullie ook in de zwangerschap al zo gegroeid?
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm hier 1 maatje gegroeid inmiddels

    en dankzij dat ik geen zwarte meegroeibhs kan vinden.. draag ik nu al een tijdje voedingsbhs
    zitten prima hoor :)

    heb er nu 2.. 1 witte en 1 zwarte
    beiden ongeveer 25e
    (prenatal en hunkemoller.. al heeft niet elke hunkemoller ze en moet je er naar vragen bij de balie... )

    met nog 8 weken te gaan vind ik het zo loos om een meegroeibh nog te gaan kopen zegmaar.
    en hier zit ook genoeg rek in en het zit prima.
    (bovendien zijn ze stuk mooier en gewoon met kantjes enzo)

    en voor een normale bh betaal je ook al gauw 25e
    dus wat dat betreft voelde ik me niet heel erg bezwaard.
     
  15. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Was niet zo bedoeld :oops: Ik wil je niet aanvallen.

    Maar ik vind het een beetje een raar advies. En als ik je banner zie, ben je 33 weken zwanger. Kan je nog niet echt oordelen lijkt me.

    Ik had een heel mooie voedingsbh gekocht bij Prenatal (gelukkig in de aanbieding). Al 2 maten groter dan ik normaal heb. Kon ik tot het einde van m'n zwangerschap aan, maar sinds Dylan is geboren past ie toch echt niet meer. En ook bij de cursus van BVN adviseren ze om van tevoren niet teveel bh's te kopen, en te wachten tot na de bevalling.
     
  16. imani

    imani Bekend lid

    6 nov 2006
    926
    0
    0
    Volgens mij gaan ze bij de Hema niet verder dan cup D en ze heeft cup E.
    Ben zelf ook enorm gegroeid, zit al op 80 G. Met een grotere cupmaat ontkom je niet aan duurdere merken.
    Hoewel als iemand een tip heeft voor goedkope bh's met grote cupmaten dan hou ik me aanbevolen. ;)
     
  17. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dat klopt. Ik heb op dit moment cup F+. Maar de bh's van de Hema vallen erg ruim.
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja 1 ding scheelt.. ik draag ze nu ook gewoon
    dus als ze na de bevalling niet meer passen heb ik ze in ieder geval niet helemaal voor niets gekocht :)
     
  19. imani

    imani Bekend lid

    6 nov 2006
    926
    0
    0
    Voor die 11,95 is het dan in ieder geval een poging waard om te kijken of die van de Hema passen.
    Bedankt voor de tip! :D
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    vind het sowieso irri dat meeste winkels maar tot cup D gaan
    c&a heeft zelfs enkel maar tot en met cup C

    zo bijzonder groot is dat toch ook niet?

    en dan als je zwanger bent al helemaal niet!
     

Deel Deze Pagina