Missen jullie het ook zo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Belindada, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Hallo dames,

Moet even iets met jullie delen. Het weekend nadert weer en oh wat heb ik toch trek in een wijntje. Ik doe het niet, heb nog geen druppel gedronken maar ik ben die ice tea wel echt eens zat nu. Water loopt me in de mond als ik iemand met een wijntje zie. Mis dat wijntje aan het einde van de week met een lekker hapje eten erbij. Ik weet het is maar negen maanden en we krijgen er iets moois voor terug. Maar soms lijk ik wel de enige als ik op sommige forums lees. De meeste vrouwen verafschuwen alcohol en snappen niet dat het zo moeilijk is. Ik ben echt niet verslaafd aan de alcohol maar ik vind een wijntje gewoon heerlijk op zn tijd net zoals een stuk chocolade :p

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Helemaal geen last van. Ik dronk al toen ik stopte met de pil geen alcohol meer, geen druppel.
    Is alcoholvrije wijn niks voor je (gall & gall heeft die). Wat ook lekker is, is een rose biertje 0,0%.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Geen last van, zou het nu ook niet lusten... Maar ik lust nu wel meer niet;)
    Terwijl ik normaal wel van een glaasje wijn houd in het weekend!

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik begrijp het helemaal hoor, ook geen alcoholist gelukkig ;) maar hield zeker van regelmatig een wijntje.. heb er niet heel veel moeite mee gehad maar ik mis het wel, zeker af en toe op een zomerse dag als je anderen lekker met een wijntje ziet..
    verheug me er ook erg op om straks af en toe weer van een klein wijntje te kunnen genieten :)

5. bapsie

bapsie Niet meer actief

ken het gevoel hier, hier ook geen verslaafde ofzo maar de rose staat al koudin de koelkast voor na de bevalling :)

6. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Ik mis het ook wel hoor. Vooral als je lekker op 'n terrasje zit.
    Maar het Rose biertje 0% is een redelijk goede vervanging. "n keer iets anders dan ice tea..

Maar ik kan niet wachten op een terrasje met 'n wijntje en een lekker carpaccio salade :D

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    hahaa... de eerste dagen in het kraambed kreeg ik brood met gerookte zalm en rosbief en de eerste avond een heerlijke medium biefstuk. Ik heb daarna nog 18 maanden BV gegeven en hoewel ik zelden drink en dan ook nog maar 1 of 2 glaasjes, kon ik, toen eenmaal duidelijk was dat dochterlief écht geen behoefte meer had, ook niet wachten om eens een lekker glaasje te nemen. Kleine drinker als ik ben, had ik na dat ene glaasje rode wangen en slaap hihihi

8. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Pff, ik ga het ook wel missen hoor! Zeker in de zomer, heerlijk een roseetje op het terras, of 's avonds in de tuin.. Of, als het straks kouder wordt, een warme chocomel met Baileys! Oh daar had ik beter nu niet aan kunnen denken.. hahaha! En nee, ik ben ook zeker geen alcoholiste.:cool:

Maar, hoe cliché ook.. het is voor een goed doel!

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik mis het ook hoor.. En hier ook echt geen alcoholist. Vooral als we uit eten gaan pfffffff ik mis dan echt m'n wijnarragementje hahaha!

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja hoor, herkenbaar en ook geen alcoholiste ;)
    Zeker ook na een drukke dag als je lekker met z'n 2tjes op de bank ploft en mijn vriend een biertje pakt. Dan heb ik inderdaad ook wel zin in een wijntje.

11. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Oh hier nog een hoor.... Ik zit nog wel aan de alcoholvrije wijn. Dit smaakte me een tijdje niet, maar nu wel weer. En aan de Ame. Maar toch, het gaat bij mij meer een beetje om, dat ik gewoon zin heb weer eens lekker aan de bar te hangen op een vrijdagavond. Een strippenkaart,waarbij je gedurende je hele zwangerschap 5 keer te buiten mag gaan :).., dat lijkt me nou een hele mooie uitvinding...

Maar ja, tot die tijd dat ze die strippenkaart uitgevonden hebben, blijf ik gewoon uit de buurt van alcohol, en geniet ik maar van de weekenden dat ik niet brak ben, fit in de sportschool sta, geen bonzende hoofdpijn meer heb, en ik een heel dankbaar iets heb wat in mn buik groeit......

Maar het missen, ja dat doe ik zeker (en t hele irritante is, dat ik ook ineens zo'n zin heb in medium biefstukken, broodjes tartaar en filet, terwijl ik dat nooit heel erg bijzonder heb gevonden)....

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik dronk voorheen al geen alcohol i.v.m. mijn medicijnen en daarom mis ik het dus ook niet. Maar voor de behandeling werd het drinken van lightproducten me ook afgeraden, i.v.m. de innesteling. Tot afgelopen week heb ik geen cola light meer aangeraakt, maar al die fruitsapjes komen me nu wel mijn neus uit! Dus gisteren heerlijk een colaatje gedronken, als het goed is kan het nu niet zoveel kwaad meer!

13. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Jahaaaaa, vooral voor de 20 weken.... Nu ben ik er aan gewend...
    En dankbaar voor de 0% witbier, wat een fantastische uitvinding!

Maar ehm, de champagne staat koud hoor :) kommaar kommaar kommaar baby!

14. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    In de koelkast ligt al lekker wat witte wijn en rosé te wachten voor na de bevalling! Ik vind het vooral jammer op feestjes dat ik daar saai aan een sapje zit..

Ik ga in de vriezer ook alvast wat tartaar leggen. Biefstukjes mag ook iedereen meenemen als ik bevallen ben. En natuurlijk broodjes zalm!

15. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ooh, ik snak met enige regelmaat naar een heel lekker glas wijn of whisky. De 0,0 varianten zijn best ok, maar geen waardige vervanger naar mijn idee. Na de bevalling komt er hier een mooie fles Lagavulin in de kast te staan, ik kan me er nu al vreselijk op verheugen. :)

16. Belindada

Belindada Niet meer actief

Hihi leuk om te lezen dat ik niet de enigste ben!

En voor de dames, ik ben zelf niet gek op zalm maar weet dat je bij de visboer op bestelling verse zalm kan krijgen, deze mag je wel eten tijdens je zwangerschap!

Brie en dergelijke mag je ook gewoon eten, hier in Nederland is bijna alles gepasteuriseerd, gewoon even op de verpakking kijken.

Alleen rauw vlees en niet goed doorbakken vlees mag je echt niet!
    En nog wat dingen die ik eigenlijk zowieso al nooit eet.

En helaas dus 0,0% alcohol ;)

Fijn weekend!!

17. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik mis hem ook enorm hoor...
    Al jaren doen mijn vriend en ik op vrijdag middag 17.00 een wijntje en hij een biertje om het weekend in te luiden..met wat lekkers erbij.
    Ben echt geen alcoholist maar het hoort echt bij mijn weekend gevoel.
    De wijn staat ook al koud voor na de bevalling.

18. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Haha Nou wijn mis ik niet want daar houd ik niet van maar een lekkere cocktail gaat er soms wel in. Nog maar een paar weken en ik mag er weer eens eentje (hopenlijk is het dan ook cocktail weer). Het enige dat ik heeeeel erg mis is een broodje filet amercian. Dat is het eerste dat ik na de bevalling wil eten, gok ik.

19. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Mijn maaltijd na de bevalling bestaat uit. Dikke biefstuk (rood van binnen) met een lekker ijskoude witte wijn.

Water loopt me al in de mond...pfff nog maar 9 weken:D

20. Bri

Bri Niet meer actief

Er waren zéker momenten dat ik het miste. En met oud en nieuw (2008 en 2010 heb ik het over) heb ik toch echt een glas champagne meegedronken. Heerlijk.

Dat rosébier vind ik trouwens echt niet lekker. Maar smaken verschillen. Zo zijn er vele vrouwen die zoete drankjes lekker vinden, ik niet.

Deel Deze Pagina