vocht vasthouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama079, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik houd sinds zondag meer en meer vocht vast in mijn voeten en enkels. Het begint nu gewoon pijn te doen en nu heb ik ook voor het eerst het idee dat het 'sochtends niet is afgenomen. Hoort erbij zou je zeggen, maar ik heb last van een veel te hoge bloeddruk en zit telkens op het randje van een opname. De baby zal rond de 37 weken ook gehaald worden. Gisteren was de controle goed genoeg om naar huis te mogen en morgen moet ik weer. Wie houdt ook zoveel vocht vast en trekt het 's morgens ook niet weg? Ik word hier wat onzeker van, maar heb geen andere klachten als sterretjes zien

2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik hield op t eind wel extreem vocht vast maar had een geweldig lage bloeddruk altijd.. bij mij werd t smorgens misschien iets minder maar zeker op t eind bleef ik compleet opgezwollen! ;)

Bovenop mn voeten is mn huid zelfs een beetje gaan scheuren leek het!

Mijn tip, doe een kussen onder je matras aan t voeteneind.. dat helpt iets.. en laat je partner je benen lekker masseren voor je gaat slapen.. kan een beetje een rotgevoel zijn maar uiteindelijk vond ik het lekker en ik had t idee dat er dan meer vocht uit mn benen was smorgens!

Ik hield op t eind zelfs vocht vast in mn buik en rug enzo dus ik ben bang dat je er niet helemaal iets tegen kan doen.. succes nog! :)

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Als je er ongerust van wordt, zou ik gewoon even bellen. Dat mag altijd.

iok had aan het eind ook héél dikke enkels, maar mijn bloeddruk was goed en het was toen bloedjeheet, dus dat verschilt. Geloof dat ik er zelfs nog een foto van heb gemaakt die in mijn album staat....

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier ook extreem veel vocht vasthouden maar de verloskundige zegt steeds dat het normaal is zo tegen het einde aan. Mijn bloeddruk is wel steeds goed geweest alleen de laatste 2 x wat hoger dus ik neem nou iedere keer ook urine mee kunnen ze cheken of ik zwangerschapsvergiftiging heb of niet. Maar idd het aakt mij ook erg onzeker , bij het minst geringste denk ik aan zwangerschapsvergiftiging.

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Pas wel op met masseren! Bij m'n vorige zwangerschap had ik heel erg last van vocht in m'n voeten en heb ze toen door een professional laten masseren maar dat werkte juist averechts! Ze werden alleen maar dikker en dikker en pijnlijker! Het kan dus ook juist stimuleren dat je er meer last van krijgt.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier het zelfde, trekt sommige nachten ook niet meer weg.
    Is stijf, af en toe doet het pijn. Goed met de voeten omhoog en een koud voetenbad werken hier wel iets.

Mijn bloeddruk was ook iets verhoogd en ik zie wel af en toe sterretjes, maar was hier nog niets om me zorgen over te maken zei de verloskundige. Ik moest wel direct bellen bij hoofdpijn en een band gevoel om de buik (net onder de borsten).

Maar als je het niet vertrouwd, beter een keer te veel gebeld hebben dan te weinig

7. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Hoe weet je of je veel vocht vast houd?
    Hoor namelijk vaak over dikke enkels, maar hier heb ik totaal geen last van..

Wel is het zo heel veel te drinken, maar heel weinig te plassen.. Vocht moet toch ergens blijven? Ik merk wel dat mijn ringen zo nu en dan vaster zitten..

8. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja ik zou mezelf toch goed in de gaten blijven houden. 9 van de 10 x is het niks, maar ik had hetzelfde, maar had wel een HELLP te pakken. En dat begon met veel vocht vasthouden, maar nog wel een goede bloeddruk.

Let goed op je lijf: hoofdpijn, duizelingen, sterretjes, lichtflitsen ect.
    Ik las dat je eerste kindje prematuur ter wereld is gekomen en ik weet natuurlijk niet waarom, maar als dit te maken heeft met HELLP, pre-eclampsie ect zou ik helemaal geen risicó's nemen en gewoon vragen of je nog even mag langskomen.

Succes!!

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb dikke voeten dikke onderbenen dikke bovenbenen , handen en armen en een dikke hoofd alleen mijn enkels die zijn nog steeds slank haha en ja ik plas ook heeeeel weinig

10. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Onze eerste is zonder duidelijke reden te vroeg geboren, wss door een blaasontsteking.

Dank jullie voor de reacties!

11. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik hou ook vocht vast in mijn voeten en benen.
    Mijn bloeddruk is goed 115/65 dus volgens de vk hoort het erbij.
    In het begin trok het elke keer wel weer weg na een nacht slaap maar nu ook niet meer en mijn voeten voelen inmiddels blauw en beurs aan...hebben jullie dat ook?

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Mijn voeten en enkels doen ook ongelooflijk pijn :(
    Heb ook echt geen idee wat ik er aan kan doen, pas op het moment zelfs m'n teenslippers niet meer...
    Zucht... ;)

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik hou ook ontzettend veel vocht vast in mijn voeten en enkels.. en de mijn voelen ook inderdaad blauw/beurs aan! Gelukkig ben ik niet de enige.. ik dacht al dat dat niet normaal was! Ik vraag het wel even een de gyn dinsdag als ik er ben! 'sochtens is het wel wat minder maar in de loop van de dag groeien ze weer pffff... ben al bang voor het warme weer van volgende week!!!!

Mijn bloeddruk is altijd goed geweest, de laatste x was hij zelfs wat lager! 110-65 maar kon geen kwaad zeiden ze.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik hou zoveel vocht vast dat ik soms zelfs mijn tenen niet eens voel
    en mijn knieen doen gewoon pijn als ik loop zit allemaal vocht in geloof ik :(

15. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Niet om jullie bang te maken ofzo.. :) maar ik had op een gegeven moment zelfs zoveel vocht dat als ik zat t vocht in mn buik een bult ging vormen.. Mn buik rustte namelijk op mn benen en waar t dan niet op mn benen rust (precies ertussen) kwam gewoon een vochtbult en dat deed toen ook goed pijn.. ;)

T betekende bij mij ook niks, bloeddruk was prima.. alles was prima :)

Wel een voordeel, ben nog nooit ZO hard afgevallen als na mn bevalling! :D je zag me letterlijk dunner worden en direct na mn bevalling begon ik met uitplassen en werd t sterk minder :)

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

pampapalio ik wil ook alles wegplassen :( ik plas zoooo weinig echt niet normaal

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Tsjah, enige wat bij mij hielp was bevallen.. meer kan ik er helaas niks van maken! :(

Oh en mn vk raadde een fruitdag aan ofzo? alleen fruit eten.. zoiets.. schijnt dat je daardoor ook een hoop uitplast!

Anders als t te erg is plaspillen vragen aan de dokter? heb ik ook wel s van gehoord..

Verder kan ik alleen aanraden benen omhoog te houden, waar je ook zit of ligt en laat ze lekker masseren savonds.. met iets dat ook de huid soepel houdt dat kan ook wat pijn schelen! er is zon benen creme van kruidvat geloof ik, dacht speciaal voor zwangere.. das er heerlijk spul voor!

Sterkte meiden.. ik hoop t dit keer niet zo extreem te hebben..

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

dankjewel pampilo voor je tips alleen die plaspillen mogen pas na de bevalling nu niet.

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Oh dat is balen zeg.. :( bedenk me net dat veel drinken ook gezegd werd, hoe stom en tegenstrijdig het ook klinkt schijn je van goed drinken ook beter te plassen! ;)

Succes met die laatste loodjes allemaal! :)

Deel Deze Pagina