Missen jullie het ook zo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Belindada, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja ik snap je!! Toen ik 40 + weken zwanger was adviseerde de vk mij een wijntje te nemen om even te relaxen (veel voorweeen), maar dan een rode wijn...(laat ik nu altijd witte drinken).

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik mis het ook wel hoor, terwijl ik af en toe eens wat dronk (1 x per maand )
    Tja wat je ineens niet meer mag....

Ik drink nu wel eens een rosébiertje van wieckse, 0,0 uiteraard.

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier weinig last van het wijntje willen maar ik heb zo'n beetje visioenen van bleu gebakken biefstuk en versgebakken ovenheerlijk wit brood van de AH met filet americain!

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    De gynaecoloog van een collega hier in de VS adviseerde haar dat ze gerust eens in de week een glaasje wijn mocht:$

Ik doe dat echt niet!

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik lust er normaal ook wel eentje! Ik moet zeggen dat ik deze zomer ook twee keer een half roseetje heb gedronken tijdens een bbq, verder niets. Ow en carpaccio, dat mis ik pas echt! Maar daar begin ik niet aan. Nog een dikke 13 weken en dan haal ik de schade wel weer in.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik mis het ook. En wieckse rose 0,0 nou sorry, maar dat vind ik echt niet te drinken! Het smaakt heel anders..

Ik drink normaal eigenlijk alleen op vrijdag avond 2 glaasjes met mn man, en soms op zaterdag als ik naar vrienden ben. Maar ik vind mn vrijdag avond lang zo leuk niet meer, het was toch altijd even lekker en je krijgt er gelijk zo'n weekend gevoel van.

7. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Mmmmm..Een lekker wit wijntje :)
    Nu voorlopig maar Wieckse Rosé 0%, ook geen straf hoor :)

8. 2011isonsjaar

2011isonsjaar Actief lid

11 jan 2011
    309
    0
    0
    Haha,Mopje je bent pas 10 weken zwanger.. Waarschijnlijk weet je het nu ongeveer 5 weken dus dan is het nog wel logisch dat je er geen moiete mee hebt.. Komt wel als je langer zwanger bent;)
    Ik snap jullie iig helemaal!

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht

Voor iemand die nooit bier drinkt is het lekker hoor ;)
    En eens wat anders dan water en sapjes .

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat geloof ik, want het smaakt totaal niet meer naar bier...

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ja, ik mis het ook. Normaal gesproken drink ik zelden tot nooit, maar nu heb ik ineens zo´n zin om ´s avonds met een wit wijntje in de tuin te zitten! Die alcoholvrije wijn vind ik niet zo lekker, maar bij gebrek aan beter...
    Volgens mijn gynecoloog kan ik ook gerust 1 glaasje per week drinken, maar ik weet dat ik dan toch niet van dat glas kan genieten.
    Na de bevalling hoop ik weer heel lang bv te mogen geven, dus voorlopig hier geen witte wijntjes in de tuin meer :(.

12. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Nou je het zegt hahahaha. Ik zou best wel weer eens een wijntje lusten jah. De dag na mijn vorige bevalling had mijn man een heeeeeerlijke biefstuk met zelf gemaakte frietjes, sla ennn een glaasje wijn!!! Jeee wat was dat heerlijk toen zeg!!! Ik heb al gezegd ik wil dat deze keer ook zekers weer!!

Trouwens even over alcohol gebruik tijdens borstvoeding. Ik had de vorige keer begrepen van kraamverzorgster en van de gyn dat het helemaal geen kwaad kon dat je in het weekend eens een glaasje wijn dronk. Heb dat dan ook gedaan. Heb net ff gegoogled omdat ik aan mezelf begon te twijfelen maar ook daar vind ik het terug dat het niet zo'n kwaad kan. Zolang je het maar met mate doet. Dus niet een fles weg drinkt op een avond:D

13. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik mis het ook hoor! In het begin helemaal niet, maar hoe langer de zwnagerschap duurt hoe moeilijker het word! :D En die vieze alcoholvrije vervangers hoef je niet te proberen, dat zijn echt slappe aftreksels! Dan kun je inderdaad beter een 0% witbiertje of als je van zoet houd 0% rose biertje drinken. Ik drink zelf af en toe een amsteltje malt bij een bord bami of nasi en een 0% witbiertje op een arme zomermiddag (hebben we die gehad dan..?:D)

Maar ik ga binnenkort even naar de slijter en koop een hele goede fles voor na de bevalling, even lekker mezelf verwennen!

14. 2011isonsjaar

2011isonsjaar Actief lid

11 jan 2011
    309
    0
    0
    Arme Zomerdag heb ik wel gehad hoor;) als ik telang op het terras heb gezeten;).. De Warme zomerdagen moetne er iid nog aankomen.. Naja nu moet ik zegge dat ik warme dagen slecht trek..Dus ik vind dit wel prima.. Zit toch midden in een verbouwing..:p

15. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Nou, ik drink hier toch af en toe een glaasje champagne hoor.. Ik denk ongeveer 1x in de maand, zeker niet meer, en maar 1 glaasje! Volgens mij kan dat niet zoveel kwaad...

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Dat dacht ik in mijn vorige zwangerschappen ook en heb ik ook wel eens 'gezondigd'. De nieuwe inzichten zeggen echter anders waardoor ik nu toch besloten heb het maar echt te laten staan.

Het schijnt zo te zijn dat de alcohol dus in het vruchtwater terecht komt en dat je kindje het dan opdrinkt. De organen werken nog niet, dus word de alcohol weer uitgeplast in het vruchtwater en drinkt je kindje het opnieuw. Het duurt erg lang voordat alcohol 'vanzelf' afgebroken word, dus krijgt je kindje erg veel binnen.

17. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik mis mijn wijntje OOOOOOK!! Vooral met dit mooie weer! De langere avonden... Zucht... Ook ik doe het niet hoor, daar niet van. Maar ik mis het wel! En ik mis ook mijn gerookte zalm (vers mag wel, weet ik ook, maar neem het risico gewoon neit)... En alcoholvrije wijn? Jugh. Niet te zuipen. Ik vind nu die rosebiertjes van Bavaria 0.0 heel erg lekker! Nog eventjes en dan mag het weer! :D

xxxJanneke

18. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Voor mijn zwangerschap nam ik dagelijks een glas wijn als ik thuis kwam van mijn werk. Ook in het weekend als we uit eten gingen bestelden we altijd een flesje wijn... Mijn smaak is door alle misselijkheid zo veranderd dat wijn mij niet meer smaakt. Ik nam laatst een slokje van mijn man en ik vond het helemaal niet lekker! Als we gaan borrelen drink ik nu Wieckse Witte 0,0%. Prima te doen! Lekker als het warm is op een warm terras. Nu hield ik altijd al van witbier dus dat scheelt...

19. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik mis het ook en hoe een lekker wijntje op terras hmm of mn fles canein lekkkkkker nja niet drinken is ook goed:p

20. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook hoor. Ik mis af en toe ook mijn koude droge witte wijntje en een sigaret erbij.

Deel Deze Pagina