Ultieme slaaptip?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samba80, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba80

Samba80 Lid

15 jan 2012
    47
    34
    18
    Vrouw
    NULL
    Noord-Holland
    Lieve mamma's,

Mijn zoontje van 14 maanden is echt de allerleukste :) Hij eet goed, slaapt inmiddels vaak helemaal door (heerlijk) hij is vrolijk, heel wijs, loopt al 3 maanden, en heeft echt humor. Ow en is de allerknapste natuurlijk :)

Maar dan nu mijn vraag; Hij slaapt wel goed en door, alleen het in slaap komen is een drama. Hij is altijd een onrustige slaper geweest toen hij kleiner was, maar had het zo rond een half jaar goed voor elkaar. Hij kon zelf in slaap vallen. Wel nog met mij in de buurt, maar dat was al een hele verbetering. Toen hij 7 maanden was, zijn we een weekje weg geweest. Hij werd toen heel vaak wakker, en wilde alleen nog bij mij of zijn vader in slaap vallen. Je raadt het al; dat is nu dus nog steeds. Zo neerleggen in zijn bedje is echt geen optie. Hij blijft niet eens liggen. Hij gaat zitten of staan en heel hard krijsen. Binnen een paar minuten volledig over zijn toeren dus echt heel zielig.

Ook als ik er bij blijf is het net zo erg, dat maakt dus geen verschil. Hij moet en zal echt bij me liggen. Als hij eenmaal slaapt, kan ik hem makkelijk verplaatsen in zijn bed, en slaapt hij dus heel goed.

Ik zat nu te denken aan zo'n lampje met muziek en een projector. Dat hij iets heeft om naar te staren waardoor hij misschien sneller in slaap valt. Dan begin ik daarmee terwijl hij bij mij ligt, en ga ik langzaam naar zijn bedje of zoiets. Heeft iemand van jullie daar goede ervaring mee? Of misschien een andere tip?

Ik ben vast niet de enige ;)

Ow en ik weet dat dit niet het allerergste is wat er kan zijn hoor. Als niets werkt, blijf ik dit zo met alle liefde doen. Alleen is er een wens voor een 2e kindje, en dan wordt het wel lastig...

Dank alvast!

Groetjes Sam

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Geen idee of je hier wat aan hebt, maar DL houdt zich muisstil sinds ze het voorleesboekje in haar bedje mag houden (halen we weg als ze slaapt).

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je zit nog vol in de verlatingsangstfase. Vaak is die rond 7/8, 11, 14/15 maanden echt hevig.

Ik zou het nog even zo laten en een nieuwe poging wagen over een tijdje. Vaak is stapje voor stapje afbouwen dan mogelijk.

4. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    We hebben er hier eentje van chicco, werkt hier heel fijn, maar ik moet er wel bijzeggen dat we hem gekocht hebben toen dl een maand of 4 was. Hij heeft eerst als complete mobile boven haar bedje gehangen, maar nu hangt de projector aan de commode ( anders is ze hem de hele tijd aan en uit aan t zetten,hihi)
    Hij reageert ook op geluid, dus als ze snachts een keertje huilend wakker wordt(wat nog weleens gebeurd) dan gaat de muziek vanzelf spelen waar zij weer rustig van wordt en terug gaat liggen en meestal weer zelf in slaap valt.
    Ik ben er heel blij mee!

5. Samba80

Samba80 Lid

15 jan 2012
    47
    34
    18
    Vrouw
    NULL
    Noord-Holland
    Yay reacties :)

@ Uuz. Gaat bij ons nog niet werken. Boekjes scheurt hij nog, en vaak erger nog; hij stopt ze in zijn mond en bijt er stukjes af haha.

@ Carino. Jaa ik hoop het. Had al ergens gelezen dat het rond 16 maanden een stuk makkelijker wordt omdat ze dan wat beter 'luisteren' hoop ik haha. En als het nog even duurt, dan is dat maar zo.

@ Rosa1981. Ja ik heb wel gehoord dat ze er rustig van kunnen worden. Ik heb deze als optie: B-Kids Watch Over Me Soothing Light and Projector Babyprojector | MamaLoes Babysjop
    Lijkt me wel een mooie. Ik weet alleen niet of 10 minuten genoeg is om in slaap te vallen...

Groetjes!

6. Samba80

Samba80 Lid

15 jan 2012
    47
    34
    18
    Vrouw
    NULL
    Noord-Holland
    Ow en zit ook nog wel eens te denken aan hem heel moe laten worden dat hij heel graag wil slapen... Alleen ben ik wel bang dat ik dan tot 22 uur bezig ben.Maar misschien dat dat wel helpt als ik dat een paar keer doe? Ben alleen bang dat hij oververmoeid raakt daarvan, en dan ben je verder van huis. :p

Deel Deze Pagina