tips bij baby vakantiestress

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    we zijn nu gezellig met mijn zus zwager en nichtje op bezoek bij koos konijn in de katjeskelder te Oosterhout.

Hardstikke leuk, Eef vind het geweldig zo bij mijn nichtje, maar ik begin nu ook te merken dat het haar af en toe allemaal een beetje te veel wordt. ze slaapt onrustig terwijl ze normaal zonder problemen gaat slapen. gisteren heeft ze overdag maar een uurtje geslapen, terwijl ze om 6 uur wakker was en om 9 uur pas weer in slaap viel. Vanmiddag is ze wezen zwemmen en daarna was ze doodop at bijna twee boterhammen en vervolgens nog een hele fles (terwijl ze normaal de fles amper wilt) en was zo moe, maar gilde alles bij elkaar in bed. Heb haar nu eindelijk aan het slapen.

we zitten in een huisje, aan de ene kant wil ik echt overal aan mee doen, maar wil haar ook beschermen en niet totaal uit haar ritme halen.

hoe zorg ik er nou voor dat we een super vakantie hebben, maar toch ook nog een beetje regelmaat houdt en niet al te veel prikkels krijgt??

groetjes uit Oosterhout!

2. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Probeer een beetje t ritme van t eten en slapen gaan aan te houden. ongv de zelfde tijden. Dat is stukje vastigheid waar zij zich aan vastklamp (herkenning) wilt natuurlijk niet zeggen dat je jezelf alles moet onthouden om dngen te doen. Je kan natuurlijk ook afwisselen. En voor t middagslapen gaan even lekker wandelen in de kinderwagen en zal je zien dat zij zo vertrokken is. maakt niet uit waar zij slaapt als hij maar even slaapt. dat gillen voor t slapen gaan, dat is voornamelijk dat ze zo moe zijn maar nog zo geprikkeld en natuurlijk een vreemde omgeving. Wat ik dan deed met Jamie was samen op bed gaan liggen in een verduisterde kamer en zachtjes slaapliedjes zingen. Geeft iets vertrouwds mee. na 10 min lag hij voor pampus en kon ik m zo overhevelen in zijn bedje.

succes

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Toch haar eigen ritme aanhouden. Verder zou ik proberen om even een rust moment in te lassen voor dat ze gaat slapen. Even wat voorlezen, lekker een wandelingetje maken. Dan wordt ze wat rustiger en geeft ze zich misschien makkelijker over aan haar slaap. Oh haha, ik zie dat mijn voorganger ook zoiets getypt heeft.
    Succes ermee!

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Haha grappig, koos konijn, nooit van gehoord :D:D:D

Mijn tip: laat Eefje midden op de dag even bijtanken in het huisje, met alleen jou en/of je man om haar heen. Even lekker rustig samen spelen, daarna haar eigen slaapritueeltje. Vorige week hebben wij het zo in Portugal gedaan. Juul was daar ook superactief, veel zwemmen en spelen en heel veel aandacht van ons en schoonouders, veel prikkels om haar heen.
    Rond 12:00 ging ik met haar naar ons appartement. Dan kon ze lekker even rondkruipen met wat vertrouwde speeltjes van thuis, en gingen we rustig samen een broodje eten, wat fruit en melk. Daarna sliep ze heerlijk tot een uur of 3. Ik bleef dan bij haar op het balkon een boekje lezen, vond ik zelf ook wel even lekker eigenlijk.

Dus trek je lekker even terug met Eef zou ik zeggen! En verder lekker genieten!!!

Deel Deze Pagina