Misverstand dat luteale fase altijd 14 dagen duurt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chipske, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ja als jij zeker weet dat je lf maar 8 dgn is dmv temperaturen, zou ik dat lijstje meenemen naar je ha want dan is je lf te kort. Wat inhoud dat het eventuele bevruchte eitje zich niet goed kan innestelen waardoor je dus hoogstwaarschijnlijk een miskraam krijgt als er al sprake is van bevruchting. Ik zou zeker naar de huisarts gaan, en je temperatuur lijstjes meenemen. Je hoeft met dit echt geen jaar te wachten als jij nu al weet dat je lf te kort is (minder dan 10 dgn) er zijn medicijnen die de lf verlengen waardoor de kans op zwangerschap wordt vergroot, maar dat zou je dan moeten bespreken met je huisarts. Die zal je waarschijnlijk doorsturen naar een gyn in het ziekenhuis, die weer dmv echo's gaat kijken hoe het met jouw lf precies zit en hoe de eitjes rijpen e.d.
    succes.
    mamatje

2. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ja ik weet het zeker want ik doe naast temperaturen ook nog ovu testjes, en deze zeggen ook allemaal dat mijn ei rond dag 22 is...

Bedankt voor je advies iig.. ik wacht deze ronde nog even af, en wanneer ik dan nog niet zwanger mocht zijn ga ik toch maar eens naar de ha.

Eerst nog maar eens op het forum snuffelen of er nog meer meiden zijn die dit probleem ondervinden..

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Mijn LF ligt tussen de 11 en 13 dagen. Heb één uitschieter van 16 dagen gehad.

Liefs

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden,

Als je LF een krappe 10 dagen is, is dat lang genoeg?

Ik heb op de 10e dag van mijn LF (lees 9,5 dagen) namelijk net (licht) positief getest, na heel veel symptomen gehad te hebben (van steekjes in bm tot misselijkheid, vet haar, onderrugpijn etc. etc.). Daarna kreeg ik bloedverlies, en een paar uur later meer bloedverlies en grote bloedstolsels (sorry...) dan ik ooit gehad heb. Een heel vroege mk/ gedeeltelijk mislukte innesteling.

Terugrekenend zat ik nog maar op de 10e dag, maar het was ook nog maar ronde 1, dus ken mijn lichaam nog niet zo. Misschien toch maar eens investeren in wat ovu testjes?

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Heb net de uitslag van het onderzoek naar zwangerschapstesten van het programma Kassa gezien. Kruidvat komt er met de test van 7,49 als beste uit. Is dat dezelfde als 2 voor 5 euro?
    Etos was ook goed, en Matcare ultra ook. Romed schijnt een man zwanger te kunnen laten testen ;)

Als jullie ook nog willen kijken, je kunt het vinden op kassa.vara.nl

Groetjes!

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    volgens mij is dat niet dezelfde maar sowieso lees je hier op het forum dat die 2 voor 5 ook ontzettend goed schijnen te zijn. maar het zou maar zo kunnen dat de dipstick die erin verwerkt is wel dezelfde is als diegene die in die van 7.50 zit, en dat het prijsverschil zit in de cassette van de sticks.

Romed zijn bagger testen daar heb ik in het verleden ook wel eens positief mee getest, wat vaak met romed zo is, is dat je die testen voor heel goedkoop kunt kopen zonder gebruiksaanwijzing maar dat er in de gebruiksaanwijzing (als je een duurdere versie koopt) duidelijk staat dat de test pas positief is als de test en controle streep even sterk van kleur zijn of nog donkerder, dus is de streep lichter dan de controle, ben je niet zwanger, en aangezien veel vrouwen die zonder gebruiksaanwijzing hebben kun je daar inderdaad wel eens de mist mee in gaan :( en dan is het ook niet zo vreemd dat ook mannen posi testen. :)

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Mijn lf was altijd maar 7 of 8 dagen. Nooit langer. En toch gewoon zwanger geworden :D

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn LF is altijd precies 14 dagen, zelfs in mijn cyclus van 129 dagen. In ieder geval 1 ding wat mijn lichaam wel goed regelt.

9. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hoi Emmy X, ik weet niet HOE het precies zit/werkt, maar inderdaad hebben hormonen wel invloed op de duur van de cyclus en beide fasen. In principe wordt altijd gezegd dat je, wanneer na 18 dagen na de eisprong nog geen menstruatie hebt, je heel goed zwanger zou kunnen zijn. Je kunt 18 dagen nadien dus zeker gaan testen, want dan is er een heel, heel grote kans op zwangerschap.
    He bah, ik zie dat je toch ongesteld bent geworden? Sterkte meid en ik hoop dat de volgende ronde je meer geluk mag brengen.

Ik ben blijkbaar zo’n uitzonderingsgeval?!
    Ik temperatuur mijn cyclussen nu al geruime tijd en weet daardoor dat mijn luteale fase (en folliculaire fase) dus verschillen, al is het soms maar minimaal verschil hoor. Als ik alleen al kijk naar de 4x dat mijn cyclus nu 28 dagen duurde, dan heb ik daarvan 1x een luteale fase van 15 dagen gehad, 1x van 12 dagen en de andere 2 duurden 14 dagen.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, dat zie je wel aan Pioen (proficiat meid!), maar over het algemeen zou het kunnen betekenen dat je lf te kort doet voor een goede innesteling. Ik zou als ik jou was het dan ook zeker eens bespreken met je arts.

Luca79, een lf van 10 dagen zou in principe genoeg moeten zijn hoor. Pas wanneer deze onder de 10 dagen komt kan er een probleem zijn voor zover ik weet. Rot voor je dat het met innestelen niet goed is gegaan.
    Investeren in ovutestjes kan inderdaad geen kwaad. Temperaturen is goedkoper (kost niets) en geeft net zo'n zeker, misschien wel zekerder resultaat. Het overwegen waard.

10. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Poeh Zora, wat een ellendig lange cyclus!
    En je bent ook al een hele tijd bezig zie ik, met veel teleurstellingen.
    Ik hoop dat je snel zwanger mag raken meid.

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    die van mij is meestal 15 of 16 dagen, dus iets langer dan gemiddeld...

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    die van mij is gemiddeld 15 dagen.
    mijn max staat op 19 dagen en mijn min op 12 dagen ;)

13. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Mijn lf wisselde ook. Zie onderschrift.
    Ik heb nu 2x 10 achter elkaar gehad. En ik zit nu nog braaf te wachten.... Morgen weet ik hopelijk meer...

succes allemaal!

14. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je. :D

15. Klopt helemaal ik heb 14-15 en 13 dagen gehad, dus het wisselt nogal.

Deel Deze Pagina