Misverstanden over borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Angelina, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Toen ik met 2 maand aangaf op het cb dat ik nog geen vaccinatie wou zei de verpleegkundige: hoe had je het dan gewild hebben ? Ik uitleggen dat ik nog even wou wachten. Nou prima zei ze. Ik schrijf het op voor de volgende keer dan vragen we dan of je dan wel wilt. Als je dan niet wilt dan is dat ook oke.
    Viel mij alles mee.
     
  2. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Had er nog niet aan gedacht maar zouden ze mij ook als alternatief zien? :rolleyes: Geef BV, voed in openbaar, gebruik katoenen luiers, gebruik geregeld een draagzak en wil straks misschien ook gaan rapley-en
    Ik ben verder wel meteen met de vaccinaties gestart en ze slaapt ook in haar eigen bedje ;)
     
  3. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Hmmmm ik had mezelf nog niet gezien als alternatief :-k .
    Maar ik zal het wel zijn aangezien ik afwijk van de rest 8) .

    Vaccinaties overslaan, splitsen, later geven is bij mijn oude CB absoluut niet bespreekbaar. Toen ik vertelde dat ik de vaccinaties op een andere manier wilde geven, werd er een heel pleidooi gehouden over het vaccinatieprogramma en waarom het op die wijze gegeven wordt :rolleyes:

    Toen ik aangaf toch liever te willen wachten, volgde kort daarop een huisbezoek om mij toch over de streep te trekken :confused: .
    Wat niet gelukt is trouwens.
     
  4. Ik ben nu helemaal zeker dat ik 'alternatief' ben. Even opsommen:
    Rapley, draagdoek, geen inentingen (alleen polio), katoenen luiers en Liene tot 4 maanden altijd bij ons in bed.

    Oei. :D
     
  5. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Even off topic: ik zie dat je terug zwanger bent. Proficiat!
     
  6. Bedankt, weet het van vandaag! Ik had schrik dat het door de bv wat langer ging duren.
     
  7. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    @saar gefeliciteerd

    ik wordt niet als alternatief bestempeld

    maar doe wel aan de rapley,de eerste 2 maanden heb ik hem alleen maar in de draagdoek gehad 24 uur per dag, nu draag ik hem nog steeds (heerlijk maar niet meer zoveel, vind hij niet zo leuk, hij slaapt heerlijk bij mij in bed vanaf de geboorte :D :D vind het heerlijk om hem dicht bij me te hebben
    ben van plan heel lang borstvoeding te geven

    vaccinaties doe ik wel aan, maar begin steeds meer erover te twijfelen, maar snap de helft niet van die termen op die sites

    maar doe niet aan katoenen luiers, ik geloof niet dat ik daarmee goedkoper uit ben, nadat ik het heb berekenend en woon in een flat en moet er niet aan denken om dat er ook nog bij te krijgen en weggooi luiers vind ik ook makkelijk :D
     
  8. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Saar: gefeliciteerd! Al nagedacht over tandemvoeden?( sorry,misschien iets te fanatiek van mij, sorry ! :oops: )
    Geniet ervan!
     
  9. Female

    Female Niet meer actief

    @ Saar; gefeliciteerd! Leuk zeg! :D
     
  10. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Saar gefelicteerd!

    Hier had het cb er geen probleem mee. Ze vertelde wel dat het op eigen verantwoording was (alsof je als je je kind wel inent en het gaat mis hun aansprakelijk kan stellen... en aan wie schuld heeft heb je ook niks als je kind ziek wordt/is) Ze had het nog niet eerder meegemaakt dat een ouder uit eigen beweging later wou starten wat ik wel kenmerkend vond voor de ovrige moeders. In ieder geval zijn we hier dus nog vollop in de inentingen... we laten er ook meer tijd tussen zitten, zo krijgt hij eind volgende maand nog een inenting terwijl andere kindjes van zn leeftijd al lang en breed klaar zijn met de eerste ronde.
     
  11. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dames dit topic gaat over misverstanden bij borstvoeding. Niet over vaccinaties. Graag weer on-topic.

    Kwebbel
     
  12. Nog snel off topic (sorry Kwebbels :oops:):
    Jingles, jaaa, heb ik al over nagedacht en ik kijk er al naar uit. Hopelijk heb ik er straks 2 aan de borst.

    Nog een misverstand dat ik vorige week te horen kreeg:
    Bij jullie zal er nog wel geen tweede komen (ze moesten eens weten :D), want je mag geen bv geven als je zwanger bent.
     

Deel Deze Pagina