na zoveel tegenstrijdige berichten op verschillende forums.... wil ik graag weten : etos zwanger worden , hielp het bij jou wel of niet? en hoe snel was je zwanger
Het is sowieso niet slecht, het is echt wel een mooie voorbereiding op een zwangerschap kwa vitamines etc. Er zit ook iets in dat je cervix slijm bevordert en dat is weer fijn voor de spermacellen. Verder ben ik zelf 1 keer met de pillen de eerste ronde zwanger geraakt en de tweede keer weer de eerste ronde maar toen slikte ik de pillen niet. Dus tjah ik denk niet dat je er per definitie sneller door zwanger raakt maar ik denk wel dat de pillen zorgen voor extra goede omstandigheden. En in erg leuke gevallen reguleren ze ook je cyclus, maar dat staat ook niet vast.
Ik heb de pillen ook geslikt en ben na heb ze 2 cyclussen genomen. De 2e cyclus was ik zwanger. Of dat door de pillen komt, geen idee. Maar baat het niet dan schaad het niet toch ?
baat het niet dan schaad het niet klopt helemaal..... ik hoop dat de pillen in mijn geval zorgen voor een goede eisprong... en zo gunstig mogelijke omstandigheden mbt het innestelen.... en hoe sneller zwanger hoe beter uiteraard haha maar dat geld natuurlijk voor iedereen
Ik ben er niet zwanger van geworden en mn cyclus werd wel veel langer 53 en 68 dagen Ik ben er daarna dus gelijk mee gestopt en slik nu Puur mama van VSM
Ik heb ze 1 maand geslikt maar kreeg enorm veel last van mijn darmen dus ben gestopt. Slik nu efamol PMP en foliumzuur. Maar net wat de anderen zeggen baat het niet, schaad het niet. Succes!
Ik ben gestart met die pillen in een lange cyclus. Gestopt toen ik dacht dat mijn lijf weer ritme had, prompt kwam de eisprong weer later. Wederom gestart daarna. Nu durf ik eigenlijk niet meer te stoppen omdat ik bang ben dan cycli dan weer lang gaan duren. Misschien helpt het geen zak, kan ook. Aan de andere kant is het gewoon een multi-vitamine met nog iets. Of dat nou serieus invloed kan hebben? Misschien bij de ene niet en de ander wel en dat kan weer positief of negatief zijn. Helpen met zwanger worden doet het vooralsnog niet bij mij.
Ik slik ze nu vanaf m'n eisprong tot (hopelijk niet!) menstruatie. Ik ben bang dat ze m'n cyclus verlengen dus voor de luteale fase alleen.. Oh en daarvoor slik ik enkel foliumzuur
Hier hetzelfde als wat Bouwjaar al zegt: ik ben ze gaan slikken in de hoop dat ze mijn cyclus zouden verkorten. En sinds ik ze slik is mijn cylclus inderdaad korter geworden. Of dat echt door die pillen komt of dat het toeval is, weet ik niet. Maar ik durf er niet zo goed mee te stoppen omdat ik bang ben dat ie dan toch weer langer wordt.
Bij mij reguleerden ze mijn cyclus en ze werden korter: voor het eerst in mijn leven keurig rond cd 14 een ei. Maar nu na 2 VMK's achter elkaar is het ineens weer een puinhoop. Maar dat wijt ik niet aan de pillen, trouwens.
bedankt voor de genome moeite om te reageren. ik ben vandaag begonnen , en probeer t eens een maand.. vorige maand was ik namelijk 9 dagen overtyd.... niet zwanger. dus ineens een enorm lange cyclus
Ik werd helemaal niet meer ongi met die pillen, alleen elke keer als ik er mee stopte kwam het. Net als bij de anticonceptiepil. Dus na wat Google speurwerk kwam ik er achter dat het dus ook averechts kan werken. En de vruchtbaarheid zelfs verminderen. Door de monnikspeper.
Ik heb ze in het begin gebruikt. Merkte er geen verschil mee w.b.m. cyclus. Ja iets meer vloed misschien. Op advies van de dietiste gebruik ik nu davitamon. Die zouden beter opneembaar zijn door het lichaam. Lijkt overigens duur, maar is uiteindelijk ook nog goedkoper. Je hoeft maar 1 pil per dag te nemen namelijk en ze zijn nog kleiner ook. Ik zelf geloof niet in het beinvloeden van je cyclus met vitamine. Misschien bij 1% wel, want laat ik het niet helemaal uitsluiten. Mijn vierde cyclus was ook langer en mijn huidige cyclus ook. Dat komt niet door vitamine of iets dergelijks. Bij de eerste lange cyclus had ik alleen foliumzuur. Soms is dat nu eenmaal zo en als je dan net bgeonnen ben met die pillen, kan ik me voorstellen dat je daar de schuld aan geeft. Als het een bewezen feit was, zouden gynaecologen ze ook wel aanraden voor de cylus, nietwaar? Maar voorlopig worden ze alleen aangeraden om de basisvoeding aan te vullen. Slik dus vooral waar je je prettig bij voelt. Heb jij het gevoel dat de pillen je cyclus nadelig beinvloeden of juist positief, luister daar dan naar en niet wat wij allemaal vinden. Vraag 10 mensen een ervaring en je hebt 10 verschillende ervaringen/
Ik vroeg het mij ook af toen we zwanger probeerden te geraken en heb een poll gemaakt in het forum mbt zwangerschap (want ja, je moet de zwangeren aanspreken hé ) Nou ik was niet overtuigd, zelfs niet toen ik iemand kende die er meteen zwanger mee was geraakt. Ik had een SUPER regelmatige cyclus (altijd 27d, geen uitzonderingen en altijd in de namiddag). Dus ik was bang dat het niet alleen niet zou helpen, maar ook nog eens mijn cyclus in de war zou brengen. Nou bij mij had het volgend effect: De weken voor mijn eisprong (13d) ben ik nog nooit zo gelukkig geweest! Ik voelde me zoooo lekker in mijn vel, och meid, je kunt je niet voorstellen hoe goed ik me voelde! Beter dan zwanger zijn zelfs Dan kwam mijn ei, en daarvoor heb ik 4dagen super vruchtbaar slijm gehad. Normaal had ik altijd een dag of een halve dag vruchtbaar slijm, meer niet. Dus wij lekker geklust (sowieso om de dag geklust, maar nu ook nog eens in die 4 dagen goed doorgeklust) en mijn man had mij nog nooit zo vochtig (sorry voor de uitdrukking) geweten die zei meteen dat het raak zou zijn want het gleed toch allemaal zo goed (hahaha ). Nou en op 9DPO testte ik positief. Volgens mij heb ik mijn zwangerschap dus echt aan die pillen te danken. Ohja, en ik ben ze pas beginnen nemen op CD6 want wij waren de eerste 5 dagen van mijn cyclus op huwelijksreis en ze lagen nog thuis.
Dat dacht ik dus ook bij mijn dochter. Tot we gingen voor de tweede en ik de pillen niet nam en ook meteen zwanger raakte...
Ik ben ze ook gaan slikken toen de menstruatie al ruim 3 weken op zich liet wachten. Helaas zit ik nu op CD97 en nog steeds geen menstruatie of positieve test, weet dus niet zo goed wat ik van de pillen moet denken. Heb nog iets meer als een doosje liggen, als deze op zijn stop ik er denk ik maar weer mee. Het is wel zoals werd gezegd, je vind nooit iets wat bij iedereen helpt. Succes met zwanger worden!!!
Ik ben ze gaan slikken nadat mijn cyclus maar heel moeilijk op gang kwam na een curettage. Gelijk de eerste ronde dat ik ze slikte, was ik zwanger. Kan toeval zijn natuurlijk, maar ik heb zoiets: baat het niet, schaadt het niet.
Mijn cyclus werd wat langer dus ben ze ook gaan slikken. Slik ze nu zeker 2,5 cyclus. En ze worden alleen maar langer. Zeg niet dat het door de pillen komt, maar ze worden er in ieder geval niet korter door. Dus ik ben per vandaag over gestapt op Davitamon mama plus tabletten. Dat zijn ook multivitamines. Dus krijg ook alles binnen. En ben wel benieuwd wat mijn cyclus hier na gaat doen als ik niet zwanger ben nu. Heb nu een cyclus van 54 dagen.
Ik raakte er de vorige zwangerschap gelijk mee zwanger in de 1e ronde dat ik ze slikte. Was mijn 5e cyclus, daarvoor gebruikte ik teunisbloem pillen van de kruidvat en had ik na een paar cyclussen van rond de 70 dagen ineens 39 dagen. In de ronde dat ik etos pillen gebruikte was mijn cyclus ook 39 maar was ik dus Zwanger Nu we voor een brusje gaan had ik in ronde 1 een cyclus van 35 dagen, ronde 2 begonnen met de etos pillen en een cyclus van 31 dagen en zit nu in ronde 3, maar nog geen zwangerschap... wie weet deze maand? Succes!
we proberen het toch maar een maandje....wie weet.... anders heb ik iig de goede vitaminen binnengehad zullen we maar zeggen