1 of 2 embryo's terugplaatsen op dag 5

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bibi1984, Jul 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bibi1984

Bibi1984 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik zit met het volgende. Ml en ik zitten voor icsi behandelingen in Gent. Nu kunnen wij kiezen uit 1 of 2 embryo's terug te laten plaatsen. Als ik veel embryo's heb dan is het bij dag 5 terugplaatsen. Normaal hebben we altijd aardig wat embryo's dus daar maak ik me nu ook niet zoveel zorgen om.

We lopen er nu wel tegen aan, doen we 1 of 2?
    Advies arts is 1. Dag 5 embryo's blijken sterk te zijn en ik ben nog jong dus de kans oo tweeling zwangerschap is ook aanwezig.
    Maar 2 embryo's hebben we kans op 2-ling zwangerschap dus risico zwangerschap. Maar wat als we 1 vd 2 invriezen en komt niet goed uit ontdooiproces dan sla je jezelf ook voor je hoofd.

Wat is jullie keus geweest toen jullie voor dit dilemma stonden?

Liefs!

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Als het zinvol was, kozen wij altijd voor twee. Maar ik was ouder (36 bij de eerste) en je moet er idd heel zeker van zijn dat je een tweeling wil en aankan.

Hoeveelste poging is dit van jullie? Je zou ook kunnen kiezen voor 1 topper de eerste keer en bij een eventuele tweede poging pas twee.

Onze eerste zoon is gekomen door tp van 2 matige verse embryo's. De zoon die morgen geboren gaat worden is gekomen door tp van 1 blasto cryo

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou voor 2 gaan, het wil natuurlijk niet zeggen dat ze allebei blijven zitten en als ze wel allebei blijven zitten...Er zijn genoeg 2ling zwangerschappen die goed gaan hoor!

4. Bibi1984

Bibi1984 Niet meer actief

Dank jullie wel voor snelle reacties!!

Waaat morgen? Spannend heel veel succes alvast!

Dit gaat onze derde poging worden.. Daarom naar Gent. Vertrouwen in Nl is helemaal weg.. Ik ben 30 relatief jong volgens e dokters daarom willen zij er maar 1 terugplaatsen.. Gevoel is 2 #watiswijsheid

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Dan zou ik twee doen bibi! Derde poging al, hopelijk twee toppers en blijft er in ieder geval een plakken. Niet elke tweelingzwangerschap is gecompliceerd moet je maar denken ;) en de kans dat je zwanger raakt van een tweeling is iets van 20% van de 30% kans die je maakt om zwanger te raken. Dus in totaal zo'n 6% kans op edn tweeling. Echter is wel bekend dat sommige emvryo's elkaar helpen met nestelen ten koste van zichzelf, dus wie weet...

Ja morgen sectio, heel spannend!

Share This Page