leuk he, al die mixjes! ik ben Nederlandse en mijn vriend indisch (moluks) Maar verschillen zijn er hier alleen in kleur! Hij spreekt ook geen maleis. Op een paar woordjes en zinnetjes na. Hij is zo mogelijk nog hollandser dan ik. Ik loop niet warm voor snert en spruiten. Nou je kan hem er 's nachts voor wakker maken. Ik ga liever voor de rijsttafel hahaha. Maar dat zit er ook niet echt in hoor. Veel te veel werk. De 1ste x dat ik bij mijn schoonouders ging eten, kreeg ik stampot andijvie
@meinouw Dat kan ik me ook echt niet voorstellen dat wij oerhollandse namen zouden kiezen en eerlijk gezegd VIND IK het heel raar staan als er een donker kind geroepen word en je hoort : Annemiek kom je eten haha. Weten jullie wel wat het word?
hahahaha, ja dat is gek. Er zit een kindje op school bij mijn dochter en die is duidelijk half afrikaans en heet sjon. Ik vind dat zo raar. Wij weten nog niet wat het wordt, maar de jongens en meisjes naam zijn al bedacht, dus ik hoef alleen nog maar te bevallen...
@meinouw spannend je bent al bijna aan de beurt dus het is nog ff afwachten! Echt leuk er zijn zoveel verschillende mixen straks is niemand meer helemaal "puur" haha
ja grappig he! Ik had ook verwacht dat het mixen zouden zijn tussen twee culturen, maar ik heb hier al aardig wat voorbeelden gezien van 4 verschillende culturen. Dat is nog eens mixen hahahaha
Wij kiezen niet voor hele aparte namen. Hou zelf niet zo van namen die je 3x moet lezen voordat je weet hoe je ze uitspreekt. Wel hebben we er over na gedacht om als 2de naam een afrikaanse naam te doen. Maar mijn man heeft eigenlijk heel weinig met zijn geboorteland. Dus wij kiezen voor een beetje internationale namen. Trouwens...wat best wel vreemd is....mijn man is afrikaans maar heet Martin. Sommige mensen kijken er best van op dat hij zo heet. Zijn half broertjes en zusjes heten...Lex, Lisa en Els. Hollandser kan niet haha.
Is hij geadopteerd dan? Waar komt ie vandaan? ja als je er zelf al niets mee hebt is het logisch dat je niet voor een afrikaanse naam gaat. Mijn man heeft sterke binding met Angola en ik vind het ook mooi, dus voor ons wat het een logische keus het wel te doen.
@meinouw, Nee hij is niet geadopteerd. Hij komt uit Kameroen. Hij woont hier alweer 14 jaar en zijn moeder is getrouwd met een Nederlandse man. Hij ziet zijn stiefvader als zijn eigen vader en is dus ook best wel hollands in sommige dingen. In al die tijd dat hij hier woont is hij nog maar 1x teruggeweest. Zijn moeder gaat bijna elk jaar, maar hij voelt die behoefte niet. Ik heb zelf familie wonen in Zuid-Afrika, dus zou een afrikaanse naam ook wel leuk vinden. Maar kan nergens boekjes of een site vinden met veel afrikaanse namen, met de betekenis. Ben jij wel eens naar Angola geweest?
Onze kinderen zijn een mix van Nederlands Turks. Ze worden ook 2 talig opgevoed en mijn dochter spreek al een goed woordje Turks en weet dat ze tegen mij Nederlands moet spreken.
Hier ook een gemixt kindje Ik ben Half Syrisch/ Half Nederlands en mijn man is Turks. Mijn man praat Turks tegen haar en ik Nederlands. Ik ga als ze ouder is haar ook Syrisch (Arabisch) leren. En de opvoeding is gewoon Islamitisch.
@consider: Ja een naam kiezen is al helemaal niet makkelijk en helemaal niet als je iets zuidafrikaans wil en je bijna niets kan vinden. Ik vond het ook moeilijk, omdat ik gewoon niet zo heel veel angolese namen ken (wel wat, maar die wil ik niet gebruiken) maar ik geloof dat we er nu toch uit zijn. Ik ben vorig jaar november in angola geweest. Dat was echt super. Wil graag weer terug. Ik vind het ook belangrijk dat onze kids ook hun cultuur van angola leren kennen en zich straks beseffen dat ze ook daar roots hebben.
Ik ben nog niet zwanger, maar onze kindjes zouden: 1/8 Kazach 1/8 Laz 1/8 Russisch 5/8 Nederlands zijn
Ons kindje(s) word(en) Half Marokkaans ( moi) half Surinaams (mijn man). Qua opvoeding: Nederlands-Marokkaans-Surinaams met als basis Islamitisch.
De Lazen zijn een Kaukasisch volk dat langs de Zwarte Zee leeft, verspreid over Turkije en Georgië. Je hebt dus Turkse Lazen en Georgische. Net zoals eigenlijk de Koerden over verschillende landen leven, omdat Koerdistan volgens hen een stukje van al die landen is. Verschil is echter dat de Lazen zich niet onderdrukt voelen en er geen probleem mee hebben dat ze de Turkse nationaliteit hebben (de Turkse Lazen dan). Ze behouden hun eigen cultuur toch wel. Beetje net als Noord-Brabant, denk ik. We zijn dan wel Nederlanders, maar we hebben veel meer met onze zuidelijke buren dan al wat van 'boven de rivieren' komt. En de meeste Brabanders voelen zich éérst Brabander en dán pas Nederlander.
ik kende het in het begin ook niet, maar van mijn turkse/koerdische man heb ik er veel over gehoord idd over de lazen. hij ergert zich wel groen en geel aan de koerden wat het maar steeds over hun koerdistan hebben. maar sorry back to topic. ons mixje zou nederlands/ turks zijn