ooh leuk topic mij kindjes zijn mexicaans en nederlands geboren in de states dus vind dat wel apart.. we wonen inmiddels wel weer in nederland.. ik vodn namen vaak moeilijk te geven want om dat voro iedereen uitspreekbaar te maken
Ik ben zelf een mix van twee mixen Mijn moeder is half indonesisch, half chinees Mijn vader is half arubaans, half nederlands Dus dat maakt mij! Mijn vriend is Congolees (Afrikaans) En we hebben samen dus ook een behoorlijke mix! hihi!
Wauw angie, wat een super mix....maar wat voel je je dan het meest? Of ben je gewoon een wereldburger, hahahaha Dan heb je vast ook een super mooi kind!
Ik ben half marokkaans en mijn vriend Nederlands( blond) Maar leuk dat wij nu 2 duo penotti kinderen hebben. Gui is blond en Joya donker en toch van ons beide. Zie:
Ik voel me het meest Indonesisch, dit komt doordat ik door mijn moeder alleen ben opgevoed. En ik heb idd een heel mooi prinsesje, maar dat vind elk moeder van haar kindje, toch?
lailae ik heb ook 2 verschillend ekindjes heel grappig.. mn man is wat getint en heeft heeel donker haar dat ovr heets vaak wal.. mn meisje heeft daarom ook donkere haartjes en bruine ogen en ene licht getinte huid heelichtje smaar en mn zoontje is kei blond blauwe ogen en kei blanke huid
zo net geleerd dat Laz ook een afkomst is. Ik kom van Trabzon uit turkije en dat ligt aan de zwarte zee bijna tegen georgie aan. Maar ik voel me meer gewoon Turks en mijn man is Nederlands. Ik ben wel gewoon in nederland geboren maar we gaan nog geregeld naar Trabzon. Onze kinderen kunnen geen turks praten, maar dat geeft niet, ze leren het toch wel. Ik vind nederlandse taal veel belangrijker, we wonen hier.
@tatlim en AllahinKullu, misschien offtopic, maar echt knap dat jullie als Nederlandse nu in Turkije wonen. Lijkt mij niet makkelijk, een nieuw land, andere taal etc.. Zelfs ik als Turkse zou het moeilijk vinden om voor altijd in Turkije te wonen. Uiteindelijk zal je er natuurlijk aan wennen denk ik..
Wacht daar niet te lang mee. Mijn ouders dachten ook zo en ik vind het nu erg jammer dat ik niet echt Turks kan. Nou ja, het scheelt als je kids bij jouw ouders thuis Turks praten en misschien ook met neefjes en nichtjes? Ik ben aangewezen op vakanties, want ik heb geen Turkse familie in Nederland en ook geen Turkse vrienden.
Ik ben Duits en mijn man is Spaans, dus twee mixjes We praten thuis 'altijd' Nederlands tegen de oudste, maar hij ken wel wat woordjes in beide andere talen. We vinden het belangrijk dat hij eerst goed en duidelijk Nederlands leert voordat hij andere talen onder de knie heeft. Duits krijgen ze meestal ook op school, en tegenwoordig is Spaans ook een taal die ze op school erbij kunnen nemen. Qua opvoeding zit er wel een duidelijk verschil tussen onze culturen, wij zijn wat strenger en consequenter en bij mijn man is het allemaal wat milder en makkelijker. Maar ze krijgen wel hoofdzakelijk 'mijn' opvoeding omdat dat gewoon meer bij NL past, Spanje is toch wel iets meer vrijheid blijheid
Enise Het is niet altijd even 'makkelijk'. De cultuur verschillen zijn erg groot. Ik moet ook zeggen dat ik het eigenlijk niet echt kan vinden met turkse vrouwen. Althans..ik zou er nooit dikke vriendinnen mee kunnen worden. Wellicht ligt het ook aan het feit dat turks gewoon niet mijn eigen taal is. Ik spreek het wel..maar grapjes maken etc. blijft moeilijk..en de (achterlijke) turkse grappen begrijpen is al helemaal moeilijk maar ben hier inderdaad wel helemaal gewend. Ik denk dat het echt heel moeilijk is als je kinderen niet met de turkse taal opgroeien dat ze het later dan nog zullen spreken. Grote kans van niet. Ik vind nu ook het nederlands het allerbelangrijkst..want juist turks is de taal (in mijn geval dan) die ze toch wel zullen leren omdat 99% turks spreekt met haar. Ik ben de enige die nederlands met haar praat..dus ik vind het echt heel erg belangrijk. En zelfs haar nederlands zal nooit zijn zoals dat van mij..gewoonweg omdat ze niet in nl opgroeit en de taal nietgenoeg zal horen en spreken.
Grappig,daar ben ik het helemaal mee eens,met je laatste zin bedoel ik. Ik voel me voornamelijk Brabander,dan pas Nederlander Wij zijn ook nog niet zwanger maar een kindje zou zijn een mixje van: Nederlands/Duits (ik) en mijn vriend: Schots,Indonesisch,Engels en mijn vriend heeft ook wortels uit Frankrijk (hugenoten) maar dat gaat wel heel ver terug. Overigens is mijn vriend hoogblond en ben ik meer donkerblond.
Ik ben NL en mn mannetje iers/schots. thuis praten we nederlands en als opa en oma dr zijn word er engels gepraat. Das dus in het weekend. hij is hier geboren maar heeft pas nl. Geleerd op de basisschool.
ik dacht het wel, maar kan me vergissen hoor, tenminste daar waar wij ons huis hebben (trabzon/ besikduzu) daar zijn ze allemaal laz.
ik wil best jouw turkse familie worden hoor wil je ook turks leren als je dat wil. inderdaad heb ik veel familie in nederland wonen en die praten onderling thuis altijd turks, dus mert krijgt een hele hoop mee. Maar ben jij ook turks dan?