mashallah. ja ik was ook al voor het huwelijk al moslim. de is Islam deed me altijd al wat. Vanaf toen ik 12 jaar was, geloofde ik daar al wel in. later kreeg ik meer informatie over de Islam. Wat nog mooier was ik kreeg prachtige dromen over de heilige KORAN in de tijd van de ramadan dat onze profeet de KORAN kreeg. Ook kreeg ik een hele mooie droom in MEKKA, ik was daar met mijn man aan het bidden. Ik zag het, het was zo mooi in mijn droom. het was de paradijs. MASHALLAH. Heb je een dochter of een zoon? Vinden jullie het ook moeilijk om je kinderen hier als moslims op te voeden?
Ik ben ook getrouwd met een moslim en was al moslima voor mijn huwelijk! Hier twee talen thuis nederlands en arabisch.. uhm of het moeilijk is hier het opvoeden als moslims licht denk het voor het grootste gedeelte aan jezelf als je zelf je kindje leert wat wel en niet mag en hem vroeg dingen verteld over het geloof en Allah en dingen ook niet viert zoals kerst sint verjaardagen enz... dan denk ik dat het niet zo moeilijk is... dingen die echt tegen het geloof in gaan daar doen we gewoon niet aan mee maar een tekenfilmpje op tv bijvoorbeeld mag ze best kijken.. de muziek zet ik wel uit! De buitenwereld kijkt wel eens raar naar ons maar dat is denk ik gewoon omdat ze er niet veel van weten en we gewoon niet een doorsnee verschijning zijn.. vaak als ze dan horen dat je gewoon prima nederlands spreekt is er geen probleem! Denk dat respect heel belangerijk is als je zelf gerespecteert wilt worden moet je ook laten zien dat je anderen mensen in hun waarde laat en respecteert en je tot op zekere hoogte ''aanpast''.
Hier is het een mix van Aruba en Nederland. Ik probeer Sem tweetalig op te voeden, maar het valt niet altijd mee. Ik ga snel over in het Nederlands. Maar ik vind het wel belangrijk dat hij het leert zodat hij met mijn familie kan communiceren later.
Hey Meiden, Hier ook een mixje met een tweede op komst Half NL/Engels en mijn vriend komt uit Nigeria. Hier ook geen problemen qua opvoeding onze dochter wordt nu al wel 3 talig opgevoed NL,Engels en Afrikaans Groetjes
Ik ben Nederlands en mijn vriend is Chinees. Wij denken allebei hetzelfde qua opvoeding dus hier ook geen problemen. We proberen Jayden ook tweetalig op te voeden.
Hier ook een mixje. Ik ben NL en mijn man is SierraLeonees (bestaat dat woord wel? ) van geboorte maar opgegroeid in Guinee Conakry.
ik ben nederlands en mijn vriend marokkaans.rayan en anwar zijn dus half marokkaans. fabian heb ik uit een eerdere relatie en hij is half turks. mijn kinderen worden islamitisch opgevoed en tweetalig.
Hallo! Ik ben nederlands en mijn man is marokkaans. We hebben nog geen kinderen maar hopen deze wel snel te krijgen.. Ik hoop dan dat we ze ook tweetalig kunnen opvoeden maar als hoofdtaal natuurlijk gewoon nederlands..
hoi hoi Leuk al die mixjes hier. Zelf ben ik kwart creools kwart nederlands en half hindoestaans en mijn man is turks. Dus ons kleine mannetje word ook echt een mixje. Hij krijgt wel een turske naam die goed uitspreekbaar is in nl maar wel bij zn achternaam past. Ook gaat mijn man turks met hem praten want vind het wel belangerijk dat mn kleine straks met mijn schoonfamilie kan communiceren want die wonen bijna allemaal in turkije. Nl leert hij zoiezo want dat spreken mijnman en ik tegen elkaar en mijn hele familie ook en op de kdv enz. Dus dat komt wel goed.
Hallo allemaal, Ik ben geadopteerd uit Zuid-Korea en mijn man is Nederlands/kwart Duits. Wij krijgen dus een mixje, maar we zijn wel Nederlands en in Nederland opgegroeid. Wij zouden ons kindje graag Koreaans willen leren, want we hebben contact met mijn biologische familie in Korea. Mijn jongste zus en zwager spreken redelijk engels, maar mijn andere zussen, broer en tantes niet, dus daarom zou het handig zijn als ons kindje tweetalig wordt. Dat wordt alleen lastig, want wij hebben wel eens een poging gewaagd om met z'n tweeen op Koreaanse taalles te gaan, maar dit hebben we niet echt lang volgehouden. En de uitspraak is natuurlijk belabberd We hebben ook gedacht aan een tweetalige oppasmoeder ofzo en dan later naar een koreaanse school. En natuurlijk vaak op familiebezoek in Korea... Nouja, we hebben nog even de tijd om erover na te denken. De naam is ook een lastige. We willen geen oerhollandse naam, want de kans dat ons kindje het uiterlijk van mijn man krijgt, is niet zo heel erg groot. En de naam moet door de koreaanse familie goed uit te spreken zijn. Dus sommige letters/klanken vallen dan af, zoals de R. We willen op zich graag een koreaanse naam als tweede naam geven, maar echt een mooie naam die in het nederlands ook een beetje 'klinkt' hebben we nog niet echt gevonden. Moeilijkmoeilijkmoeilijk... Leuk dat dit clubje bestaat. Allemaal mixjes bij elkaar Groetjes, Jem
ikzelf ben nederlands, mijn man komt uit kenia ze word hopelijk 3talig opgevoed ned-eng en swahili waarvan engels toch belangrijkste word aangezien we weer terug gaan naar kenia. cultuurbotsingen hebben we niet echt, en geloof( christelijk) is ook hetzelfde dat is nog wel het belangrijkste voor ons, vormt toch de basis ook voor de opvoeding. het helpt ook wel dat ik tijdje in Kenia heb gewoond ( bij schoonfamilie) en hij nu ook hier een tijd in nederland toch wel handig je begrijpt dan sommige dingen wat beter
ik ben een belgische, mijn ventje is een waal (wallonie) franstalig dus. gelukkig spreek hij nederlands, want mijn frans is niet zo goed verstaanbaar ons kindje zal ook tweetalig opgevoed worden
Wij hebben hier ook een eigenwijs Mixje. Ik ben Nederlandse en mijn partner, Jamila haar papa is Tunesier nouja hij is ook Nederlander, hier geboren en opgegroeid maar zijn beide ouders komen uit Tunesie. Wij zijn van plan Jamila twee talig op te voeden met moedertaal uiteraard Nederlands. Maar papa praat vooral Tunesies tegen haar en ik Nederlands al zeg ik bepaalde woorden ook alleen in het Arabisch omdat ik ze veel leuker vind klinken Kwa opvoeding ben ik niet bang dat daar problemen uit voort komen, wat dat betreft is mijn partner gewoon Nederlander en hebben we het over de meeste dingen kwa opvoeding al gehad en zijn we het met elkaar eens. Al denk ik niet dat Jamila zo snel met een jongen thuis mag komen (als het aan haar papa ligt niet voor haar 25 bij wijze van spreken ) en ik ben daar misschien iets makkelijker in. Maargoed dat zien we tegen die tijd wel, dat duurt nog even gelukkig . Kwa uiterlijk lijkt ze heel erg op haar pappa (vooral de krullen) maar de huidskleur heeft ze echt van haar mamma (een echte wittie ) haar oogkleur (blauw) heeft ze van geen van beide want wij hebben beide bruine ogen dus ben benieuwd of dat nog gaat veranderen. Maar moet zeggen dat ik het wel erg mooi vind zo 8)
Ik ben half portugese en mijn man is nederlands....zal ons kindje wel portugese waarden bijbrengen en 2 talig opvoeden, ik ben zelf heel erg met de portugese cultuur opgegroeid....