Inbakeren en kleding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwwitje, 6 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi,

Sinds 3 weken slaapt ons zoontje bij elk slaapje in zijn Puckababy. Hij draagt hierbij alleen een rompertje omdat kleertjes dan te warm zijn.
    Tussen de slaapjes door is hij nog niet zo lang wakker dus dan wikkel ik hem in een omslagdoek en zo ligt hij dan te drinken en in de box.
    Maar ja.... daardoor draagt hij zo goed als geen kleertjes, behalve als we weg gaan dan.
    Dat vind ik dus wel erg zonde want ik heb nog wel erg leuke kleertjes liggen.
    Maar om voor dat korte tijdje dat hij er uit is hem dan weer om te kleden vind ik voor hem ook wel weer veel gedoe aangezien het toch weer uit moet als hij gaat slapen...

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Wel aankleden of niet?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik kleed hem ook niet aan. Het is wat je zegt, ze zijn nu maar nog zo kort wakker tussendoor dat het echt geen zin heeft, vind ik. Maar we gaan elke dag met hem weg en dan kleed ik hem uiteraard wel aan, dus zo kan hij toch nog eventjes zijn kleertjes aan.

3. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ons dochtertje heeft vanaf 6 weken in een pacco ingebakerd gelegen. Wij deden toen meestal een makkelijk (wikkel-)vestje en zacht jogging broekje aan. Iets wat dus makkelijk aan en uit te doen was. Toen ze in de puckababy lag vanaf een maand of 4 lieten we meestal haar truitje aan en deden we alleen de broek uit. Maar ja toen was het ook een wat kouder boven in de slaapkamer omdat het winter was.

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ons kindje lag ook in een Puckababy en had wel gewoon kleertjes aan. Dan geen dekentje maar een lakentje er overheen. Dat is echt niet te warm volgens mij. Na de Puckababy heeft hij in een Paccodoek geslapen en ook daar gewoon kleertjes aan.

Die Puckababy is hartstikke dun en warm is het nu ook niet buiten.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Die van ons heeft ook gewoon kleertjes aan als 'ie in de puckababy ligt. Het is inderdaad een erg dunne stof, en zeker nu het weer wat af begint te koelen lijkt me dat toch te koud. Z'n broekje doe ik meestal wel uit, maar die doe ik dan gelijk weer aan als ie wakker wordt.

6. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Het is inderdaad erg dunne stof, daarom leg ik hem in zijn wiegje ook met een lakentje en dekentje. Zodat hij toch warm genoeg ligt.
    En zijn temperatuur en nekje blijven op goede temperatuur.

Deel Deze Pagina