mk net achter de rug, ei op komst en bang!

Discussion in 'Zwanger worden' started by mamaprinses, Feb 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Hallo dames,

Ik heb vorige week zondag een mk gehad en die vrijdag ervoor was het begonnen.
    We wilden allebij direct er weer voor gaan, en omdat ik voor mijn mk altijd een regelmatige cyclus had van 28 dagen en op de kop stond van de pijn als mijn eisprong was heb ik ovu testen gekocht voor het geval het verandert zou zijn na de mk!
    Nu heb ik het een ovu testje gedaan en die was positief dus zou binnen 24 tot 36 uur mijn eitje moeten gaan springen...
    Maar nu word ik opeens bang dat als ik zwanger zou raken er dan weer wat mis is.....!
    We willen er allebij echt weer voor gaan en we gaan ook druk aan de klus dit weekend, maar zijn er meiden die dit gevoel kennen of iets in die richting gehad hebben?

Liefs

2. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Heftig zeg. Ik vind het heel erg voor jullie. Ik heb er geen ervaring mee maar heel veel sterkte en hoop dat je snel weer zwanger mag raken!

3. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik heb ook een miskraam achter de rug, in november, met een hele lange nasleep ( nacurettage etc.) waardoor ik pas weer eind januari mijn eerste ongi had. Daardoor ook het een en ander kunnen verwerken.

Bij jouw is dat nog kort geleden, dus ben je er nog veel meer mee bezig qua verwerken.

Angstig blijven we, denk ik, allemaal wel, als je een miskraam hebt meegemaakt. Onbezorgd zwanger zal je nooit meer zijn, is mijn idee. Maar het eindresultaat blijft het allermooiste wat er is, dus succes met zwanger worden.

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    zal vast heel moeilijk zijn voor je idd .
    wens je heel veel succes en hopelijk snel weer (blijvend!) raak

5. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Wat een lieve reacties van jullie bedankt!!!!
    MVL ik ben ook idd bang dat ik niet meer op DIE manier kan gaan genieten van een zwangerschap na mijn mk omdat ik ook weet hoe fijn er kan zijn!!!!
    We gaan er gewoon voor en hoop dat ik niet al te lang blijf als ik zwanger zou raken, nu of later

Liefs

6. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Ik heb ook een mk (missed abortion) gehad vorig jaar juni en ik herken je angst erg goed. Ik heb wel intuitief gevoeld dat het niet goed was, had jij dat ook? Als het bij een volgende zwangerschap wel of niet goed zit voel je dat misschien toch wel aan. Als het zover is, laat je dan ook onderzoeken e.d., gewoon voor je gemoedsrust.

Maar first things first zou ik zeggen, want je bent nog niet zwanger. Je zegt dat jullie dit weekend druk aan de klus gaan, maar PAS OP: laat steeds een dag tussen het klussen want na een zaadlozing is weer minstens 1 dag nodig om nieuw zaad aan te maken. Vaker gemeenschap hebben heeft absoluut geen zin. (Ook te weinig is niet goed, doe het minimaal 1 keer per 10 dagen om de zaadkwaliteit goed te houden.)
    Succes!

7. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Misschien moet je het idee uit je hoofd zetten,dat je van je volgende zwangerschap moet gaan genieten,want dat is ook heel moeilijk om er weer onbevangen in te staan.Weet ik uit ervaring.Dat het ok is,dat je het allemaal eng vindt als je weer zwanger bent.En het dan van dag tot dag bekijkt.Heel veel sterkte en ik wens je een volgende zwangerschap met als eindresultaat een mooi kindje.

8. Brig22

Brig22 Actief lid

Dec 5, 2009
    221
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meis,

ik snap je helemaal hoor. Bij ons precies t zelfde. Heb ook een mk gehad nog niet zo lang terug en ook weer meteen aan de klus gegaan... mijn ei heb ik vandaag en ben aan de ene kant wat huiverig maar aan de andere kant hoop ik toch ook wel weer zwanger te raken.
    Probeer, makkelijk gezegd ik weet t , toch te ontspannen. Ik hoop dat t allemaal goed komt en je toch snel weer zwanger bent.. en dat jullie kleintje nu goed blijft zitten

Liefs
    Bri

9. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Ik heb afgelopen september een MA en curettage gehad. Ik herken de angst wel, maar die angst had ik niet al voordat ik weer zwanger was. De eerste paar dagen na de posi test was ik eufoor, maar al snel daarna kwamen de zenuwen opzetten. Na een mk sta je er toch niet meer onbevangen in, alhoewel ik moet zeggen dat ik de eerste keer ook niet onbevangen was, omdat ik toen instinctief heb aangevoeld dat het niet goed zat. Ik voelde me al heel snel niet zwanger meer, maar het heeft toen heel lang geduurd voordat ik mijn eerste echo kreeg en we erachter kwamen dat het mis was (dat was bij 9+6).
    Zoals ik al zei, was ik de tweede keer, deze keer dus, niet meer onbevangen. Ik was erg nerveus, maar ik kon me ergens ook wel rustig houden, omdat ik me goed zwanger voelde, ik had het idee dat het wel goed zat, maar durf je dat niet aan jezelf toe te geven na een MA.
    Gelukkig kreeg ik deze keer al snel mijn eerste echo, waarop we het hartje zagen kloppen, wat een bijzonder moment was dat! En inmiddels is de 2e echo ook geweest, toen was ook alles in orde.

Ik begrijp je angst. Je hoeft die angst ook helemaal niet te ontkennen of weg te stoppen, want het is een hele normale angst. Na een mk ben je gewoon bang dat het nog een keer fout gaat. Je moet er doorheen, dat is helaas niet anders. Blijf erover praten met je partner en lucht je hart op deze site, dat helpt!

Succes met zwanger worden, ik hoop voor je dat alles de volgende keer wel goed gaat!

10. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Iedereen echt super bedankt voor de lieve en gerust stellende en steunende woorden!!!
    @ alexandra mijn vriend ziet me aankomen, elke dag rond me ei! haha echt niet, meestal doen we het op me ei (voel hem super goed) en OF een dag eerder OF een dag later.
    Ik voelde ook direct toen ik de posi test in handen had dat het niet goed was/ zou gaan want ik was er niet zo blij mee als je hoort te zijn, ik had echt zoiets van: nou ja leuk..... ik ben zwanger..... en toen had ik 'opeens' geen symptonen meer en toen wist ik het helemaal zeker!

Liefs

Share This Page