Pco

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder1982, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Hallo,

sinds 2 jaar ongeveer weet ik dat ik PCO heb. Ik had al eerder een vermoeden maar mijn huisarts wilde nooit mij verder laten onderzoeken. Na veel aandringen mocht ik eindelijk een echo laten maken en bloed laten prikken en daaruit bleek dus dat ik PCO heb.
    Maar goed, ik wil graag weten hoe anderen met PCO omgaan. En als je al kinderen hebt, hoelang heeft het zwanger raken geduurd? Of ben je juist in behandeling bij een gyn door je PCO? En hoelang zijn je cyclussen?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hey meid,

Ik heb ook PCO. Naar 1 jaar ben ik na de huisarts gegaan omdat ik bijna niet ongesteld werd. Ik moet eerst temperaturen maar daar was geen pijl op te trekken. Ik werd dus doorgestuurd naar de gyn. Eerst de standaard controle's, zoals bloedonderzoek, hsg (weet niet zeker of je het zo noemt) en inwendige echo's. Hieruit is gekomen dat ik dus PCO heb. Ik kreeg eerst primolut om ongesteld te worden en daarna ben ik begonnen met 50 mg clomid om te kijken of ik een eisprong zou krijgen. Ik heb het in totaal 6 maanden geslikt en met de hoogste dosering van 150 mg ben ik zwanger geworden van onze tweeling.

Mijn cyclus werd zeker korter, tussen de 28 en 35 dagen.
    Ben je inmiddels al onder behandeling van een gyn?

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen

Hey Vlinder,

Ik weet sinds gisteren ook dat ik PCOS heb, en vond het best een schrik. Ik heb helemaal geen cyclus jammmer genoeg, het is voor mij een questie van wachten wachten en nog eens wachten.....

Dus lees even mee ben zelf ook wle benieuwd wat anderen hierover zeggen;)

Grts en sterkte

4. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Meid,

Ik weet sinds maandag dat ik PCO heb. Voor mij was het uiteraard ook erg schrikken.
    Ik sta nu onder behandeling van de gyn. ik moet er 23 feb heen voor een gesprekje en kijken wat de volgende stappen zijn.

5. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Kon je topic niet vinden:(
    Hoe gaat het met je?

Ondanks de prognose

grts

6. MissT

MissT Niet meer actief

Met mij gaat het goed hoor, ondanks een hele erge verkoudheid, :(..
    Maar verder zie ik alles positief in.. je kan niet anders natuurlijk..
    De 23e heb ik een afspraak in het ziekenhuis, ik ben heel erg benieuwd.
    Hoe is het verder met jou??
    XX

7. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Hey,

Ja was ook erg schrikken, maar had het anderzijds wel verwacht ( heb me wat ingelezen:))...
    Maar toch een teleurstelling, en het gevoel dat je weinig kans heb spontaan zwanger te worden, en alleen met behulp van de mmm.
    Wij moeten 12 febr weer heen, maar dan potjemet zwemmmers inleveren. En dan maar weer wachten op de uitslagen van bloed en zwemmersonderzoek...

Wachten duurt erg lang nietwaar vooral als je wlt weten wat er allemaal nu gaat gebeuren

Grts

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Meiden ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen met alle medicijnen die jullie te wachten staan, en hoop dat deze er voor zorgen dat jullie snel zwanger zijn van een prachtige beeb!

9. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Hey Juju,

Bedankt, en jij ook suc6;)

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    meiden

ook even van mijn kant veel sterke en succes, de komen de tijd met de medicatie die komen gaat.

hoop voor jullie een mooi wondertje in 2010 knuffie van mij

11. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Ik heb het dus ook. Ik heb ongeveer 6-7 jaar lang de pil geslikt. En op een gegeven moment begon ik na te denken over waarom ik eigenlijk de pil slik. Ik had namelijk eerst last van acne, het was gelukkig niet heel erg, maar ik had wel een beetje last van. Dus gaf mijn huisarts de pil aan mij. Na 6-7 jaar ben ik zomaar mee gestopt nadat ik dus ben gaan nadenken over waarom ik de pil nou slik. Ik had geen partner destijds dus ik kon ook niet zwanger raken. Nadat ik gestopt was, werd ik de eerste 3 maanden netjes op tijd ongesteld. Pas daarna bleef mijn menstruatie opeens een maand weg. Ik heb altijd wel een vermoeden gehad dat er iets niet aan mij klopte maar ik was jong en wist niet echt hoe ik ermee moest om gaan dus vandaar dat ik al die tijd gewoon de pil slikte. En toen mijn menstruatie opeens weg bleef nadat ik gestopt was met de pil 3 maanden eerder, begon er bij mij een belletje te rinkelen. Ik heb toen veel opgezocht op internet, maar daar kom je dan soms de gekste dingen tegen. Dus ben ik naar mijn huisarts gegaan en na veel aandringen, mocht ik eindelijk een echo laten maken. Na de echo bleek dus inderdaad dat ik PCO heb. Ik heb toen echt een tijdje een potje zitten janken thuis en dan vooral uit woede. Mijn eerdere huisarts wist verdomd goed dat ik PCO had maar gaf mij gewoon de pil. Ik had namelijk bijna alle symptomen van PCO, namelijk acne, overbeharing, overgewicht en soms een onregelmatige cyclus. En na al die tijd kwam ik dus eindelijk erachter dat ik PCO had en dat verklaarde dan alles. Alles waar ik al die tijd geen antwoorden op had en dat mij soms helemaal depressief maakte. Ik was aan de ene kant opgelucht want je weet eindelijk waarom maar aan de andere kant kwam het toch weer hard aan. Al je dromen spatten uit een lijkt het wel. Ik heb na mijn echo nog bloed laten prikken en daar bleek dus inderdaad dat ik PCO heb. Ik had toen destijds geen kinderwens dus werd mij geadviseerd om terug te komen wanneer ik wel een kinderwens heb. Nu, inmiddels 2 jaar later, heb ik wel een kinderwens en heb ik een afspraak bij de gyn. Moet wel erbij vermelden dat we nog niet bezig zijn met zwanger raken maar het begint wel te knagen dus we gaan binnenkort er wel mee beginnen. Ik ben wel bijna elke maand gewoon ongesteld en volgens de gyn had ik ook gewoon een eisprong. Ik mag me dan ook alsnog gezegend voelen als ik verhalen hoor van anderen die maar 3 keer per jaar ongesteld worden en soms helemaal niet. Volgens de gyn moet een zwangerschap bij mij lukken omdat het niet extreem is bij mij, althans dat zegt hij. Vooral overgewicht speelt een belangrijk rol bij PCO. Overgewicht stoort je hele hormoonhuishouding nog meer waardoor het zwanger raken nog moeilijker word. Gelukkig is het overgewicht bij mij niet extreem, met een paar kilo minder moet het volgens hem al lukken bij mij. Dus ga ik binnenkort beginnen met lijnen.
    Het is wel een lang verhaal geworden maar ik wil iedereen hierbij steunen met het zwanger raken. Bij sommigen is het soms meteen raak en anderen, zoals ik, hebben gewoon minder geluk. Maar we moeten niet vergeten dat PCO niet meteen onvruchtbaar betekend. Je kunt ook gewoon spontaan zwanger raken met PCO. Ik hoop dat dat bij ons alle zal gaan gebeuren.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    vlinder 1982@ wat een verhaal meis knuffie voor jou

13. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Hey,
    Das zeker een lang verhaal, met een lange geschiedenis zo te lezen.
    Nee gelukkig weten de meeste meiden met pco dat je gewoon zwanger kunt raken.

Ik had ook steeds het gevoel dat er iets was, maar wist niet wat ik scheelde, tot idd mijn menstruatie niet doorbrak.
    Ik heb toen zitten afwachten voor 3 mnd en toen naar de ha gegaan.

Die heeft mij direct weten door te sturen naar de gyn, vanwege een verdenken van een cyste. Gelukkig is dit niet het geval, maar wel pcos dus.

Ook ik had erg veel last van acné en gebruikte hiervoor als pil "diana 35" Tot ik daar vorig jaar mei mee gestopt was. jeeeetje toen kwam het in een keer extreem terug, ik schaamde mij kapot....
    Nu gelukkig weer minder geworden, maar weet nu dat dit door de pcos komt.

Dit is ook het enige heb ook geen overbeharing of overgewicht. Maar weet nu wel dat ik hier om met letten, en gezond moet blijfen eten OP de gebakjes na natuurlijk:D

Gelukkig weet je nu dat je pcos hebt, en kun je je verhaal hier kwijt;) Je arts wil misschien niet luisteren, maar wij wel meis;):D
    We weten hoe jij je voelt:( En suc6 met lijnen, want dat valt ook niet altijd mee...

Nu heb ik er zelf ook een megaverhaal van gemaakt hihihi....
    Sorry...

Grts

14. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    @ typje, ik had dus ook de diana een tijdje. En nu weiger ik gewoon anticonceptie te gebruiken. Ik heb nu een soort haat-liefde verhouding met de pil. Door jarenlang de pil geslikt te hebben, heb ik als het ware mijn PCO verdoezeld. En toen ik opeens ermee stopte, kwam alles boven drijven. Huisartsen zijn geneigd om met zulke dingen meteen de pil voor te schrijven. Er word geen rekening gehouden met het feit dat de bron aangepakt moet worden. De pil pakt de bron niet aan maar verdoezeld alles totdat je werkelijk een kinderwens hebt en dan maar niet zwanger wilt raken. En dit maakt mij dan ook erg boos. Ik krijg dan het gevoel dat ik dan niet serieus word geworden. Want wij zijn degenen die later dan met zulke problemen te kampen krijgen en niet zij, de huisartsen.

15. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Idd, als ik dit eerder had geweten, was ik zeker met de pil gestopt.
    Ik ga ook nooit meer aan de pil, dan neem ik nog liever een spiraaltje ofzoiets...

Ja Ha, zijn erg makkelijk de laatste tijd en hebben geen idee wat het met je doet. Hte lijkt allemaal zo makkelijk...

16. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    @ Typje, juist of ik gebruik helemaal niks later, kans is toch klein dat ik spontaan zwanger raak :p

( sarcasme )

17. tamara26

tamara26 Actief lid

31 okt 2009
    319
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Meiden,
    Ik weet sinds September 2009 dat ik ook PCO heb.
    Ik ben vorig jaar februari gestopt met de pil.
    En mijn cyclussen waren: 56-96-46 dagen. Ben toen doorgestuurd naar de gyn. Eerst een inwendige echo gehad. Dit zag er goed uit. Toen bloed moeten prikken, daar kwam uit dat ik PCO heb!
    Manlief heeft zijn zwemmers moeten inleveren. En gelukkig was dit helemaal goed. Ik ben toen in Oktober gestart met de provera om een onig op te wekken en daarna mocht ik beginnen met Clomid 50mg
    Dit heeft helaas niets bij mij gedaan. In December/Januari gestart weer met provera en daarna clomid 100mg. Ik ben hier vorige week ongi door geworden. Dus een teken dat het aanslaat!
    Een mooie cyclus van 36 dagen. Ik ben inmiddels gestart met ronde 3 van Clomid 100mg. En moet maandag terug komen voor een echo om te kijken of er weer een ei is gegroeid!

Ik denk dat het heel erg verschilt wanneer je zwanger raakt!
    De 1 is meteen met de eerste ronde zwanger, de ander zal er toch wat langer overdoen.
    Ik moet wel heel eerlijk zeggen, dat ik blij ben dat ik weer een 'normale' cyclus heb. En heb nu ook pas echt het gevoel dat we nu pas echt bezig zijn om zwanger te raken. De andere maanden waren de cyclussen zo lang dat het bijna niet haalbaar was om zwanger daardoor te raken!

Heel veel succes allemaal!!
    Wij komen er wel;)

Groetjes Tamara

18. EsDa

EsDa Actief lid

26 nov 2008
    123
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hoi iedereen.

Ik heb ook PCO, en weet dit al eeen tijdje.
    Ik loop al bijna een jaar bij de gyn omdat ik steeds tussenbloedingen kreeg tijdens het slikken van de pil.
    De gyn zei dat ik dan eerst een maandje moest stoppen en na de menstruatie zou hij een spiraaltje plaatsen.
    En maar wachten op die menstruatie en die kwam maar niet.
    De gyn gebeld en kreeg een andere gyn die zei gelijk dat ik PCO had.
    Bloedonderzoeken waren wel gewoon goed, dus snapte het niet helamaal.
    Nu 5maanden verder ben ik eindelijk 1x ong geweest.
    Maar hoop dat ik op de "normale" manier toch zwanger word.
    En tja anders zit er niks anders op dat op een andere manier.

Voor iedereen die hier bezig is met zwanger worden.
    Heel veel succes en ik hoop snel te lezen dat het raak is! :)

Groetjes EsDa

19. Vlinder1982

Vlinder1982 Actief lid

25 dec 2009
    135
    0
    0
    Ik heb 9 feb een afspraak staan bij de gyn, ben benieuwd !

20. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Nou misschien een domme vraag maar ik stel hem toch; wat is pco precies?

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie toch snel zwanger raken!!

Deel Deze Pagina