Hallo, Ik heb een vraagje over mkd/iag voor ons zoontje . volgens mijn man zijn werk valt dit niet onder zorg en zal het hem dus snipperdagen kosten.. is hier echt geen regeling in de wet voor? Op deze manier blijven er anders geen snipperdagen meer over. en is er iemand die weet of mkd/iag vergoed word dit kan ik niet duidelijk vinden.
Met dat van werk kan ik je niet helpen. Meestal is een mkd met indicatie vergoed door de gemeente. Althans hier.
Ik heb in je andere topic op het werk gereageerd! Bij sommige gemeentes wordt er een oudebijdrage geint. Vraag het anders even na. Dit is voor het mkd, en vaak is het niet meer dan 30/40 euro per mnd. Heb je geen contactpersoon bij de gemeente?
Mkd betaal je sinds 2016 geen eigen bijdrage meer voor! Dat heeft het ministerie afgeschaft. Het zou ons eerst 50 euro per maand kosten maar nu dus niks.
Waarom zou het je man snipperdagen kosten? Het mkd wordt betaalt door de gemeente. Of bedoel je omdat de tijden anders zijn dan een regulier kdv en je daardoor in de knoop komt met wegbrengen /halen?
Bailief, ik begreep het eerst ook niet, maar ik denk dat het om het IAG gedeelte gaat: dat is gezinsdagbehandeling en daarvoor moet je als ouder dus ook overdag aanwezig zijn. @TS: Helaas heb ik geen idee hoe het qua verlof zit...
Bedankt voor je uitleg NiekeKris TS, weet je zeker dat jullie geacht worden allebei echt verplicht thuis te zijn elke keer? Ik heb het even gegoogeld en begrijp dat het om intensieve ambulante hulpverlening gaat. Ik vraag dit omdat wij ook ambulante hulpverlening thuis gaan krijgen maar het voor mijn vriend vanwege studie en werk onmogelijk is om er bij te zijn. Wel hebben we ervoor gezorgd dat hij er bij bepaalde belangrijke gesprekken waarbij dit echt verplicht is, wel bij kan zijn. Ik ga er vanuit dat je niet de eerste bent waarbij het vrij nemen van werk voor deze hulpverlening niet zomaar gaat omdat er ook geld verdient moet worden. Wellicht is er wat af te spreken voor een paar momenten?
Mijn man is er ook maar zelden bij hoor, iemand moet het geld verdienen. En dat is ook nooit een probleem geweest.
Bedankt voor jullie antwoorden inderdaad voor het stukje iag dacht ik dat het fijn zal zijn dat mijn man er bij zal zijn zodat hij ook de "handgrepen meekrijgt" ( ik weet nog niet hoe de instantie er over denkt ) wel fijn om te weten dat er meer zijn waarbij de man er ook niet altijd bij is. ( wat ik ergens ook wel jammer vind dat er nog geen regelingen voor zijn betreft werk, al is het maar een paar uurtjes ) we hebben voorheen ook al bij verschillende instanties/doktoren gelopen en het is zo ontzettend jammer als er geen dagen meer overblijven voor leuke uitstapjes of een weekje vrij met gezin.want ook daar is het verlangen groot naar . p.s ik begrijp natuurlijk ook dat een werkgever liever niet verlof dagen hiervoor geeft omdat het hun ook op de kosten jaagt.. maar mischien dat de overheid/gemeente hier een regeling met werkgever in kan treffen in de toekomst .En vooral voor de mensen die weken aan ziektebed zitten van hun kind ( wat ik helaas veel lees tegenwoordig en ze ook nog eens ontzettend in de schulden komen )
Hier is geen betaald verlof voor. Mijn man neemt altijd een adv dag of vakantiedag voor ziekenhuisbezoeken of bersprekingen van instanties om er bij te kunnen zijn. Maar hier is mijn er ook niet altijd bij hoor, alleen als het echt heel bealngrijk is. Anders kan hij geen vakantie meer nemen, zoveel dagen zou hij dan verbruiken
oke dan ga ik ervanuit dat er geen regeling voor is. en ziet het erna uit dat het veel snipperdagen worden.wat we er wel voor over hebben . hopelijk gaat het niet voor niets zijn.,
Waarom wil je dat je man er vaak bij is dan? Ik vraag dit omdat je zegt dat het veel snipperdagen gaan worden. Ik ga er even vanuit dat jij het meeste bij je kind bent, dan is het toch juist goed dat jij ook vaak alleen met de hulpverlener en je kind bent want uiteindelijk komt het toch het meest op jou neer. Jij kunt je man ook vertellen wat er besproken is en hoe bepaalde situaties aangepakt moeten worden.
omdat de problemen het grootst zijn met de communicatie tussen mijn zoontje en mijn man.aan hun interactie moet enorm gewerkt worden en daarom vind ik het juist belangrijk dat hij er wel bij gaat zijn de hulpverlener moet met eigen ogen zien wat er gebeurt tussen hun 2 te kunnen zeggen hoe we dat kunnen verbeteren .een heel lang verhaal om hier te plaatsen
Duidelijk, ik snap het . Vroeg me al af waarom je dat dan zo graag wilde maar dit is natuurlijk heel logisch. Het is dan wel heel jammer dat hier geen speciale regelingen voor zijn!