Zozijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lovelymum87, 6 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand ervaring met Zozijn?

Mijn zoontje is autistisch en mag naar de dagopvang van Zozijn...
    Nu zijn we wezen kijken daar en voel mij er niet prettig bij...waarom kan ik mijn vinger nog niet op leggen.
    Hij gaat nu naar een reguliere peuterspeelzaal maar heeft na een jaar nog moeite om te wennen....
    Nu zou ik graag ervaringen willen vragen omdat ik het zelf even echt niet meer weet welke stap nu het beste voor hem is

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb er geen ervaring mee, maar heb je nog meer opties in de buurt? Het is wel belangrijk dat ook jullie er een goed gevoel bij hebben.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik dacht ook aan of je geen meerdere opties hebt. Bij mijn dochter noemden ze Zozijn en een andere instelling die ik liever niet hier noem vanwege herkenbaarheid. Voor Zozijn vonden ze mijn dochter "te goed". Dus ik kan me denk ik wel indenken waarom het niet fijn voor je voelt.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh als toevoeging : mijn dochter was na 10 maanden kdv ook nog steeds niet goed gewend. De leidsters vonden haar zelfs depressief en ongelukkig ogen. Ik heb haar van het kdv af gehaald omdat ik het zelf niet meer aan kon zien en gelukkig deze mogelijkheid had. Volgende week begint zij op het mkd en ik zie ontzettend tegen het wennen op. De leidster daar begreep dat maar zei ook dat ze daar weer andere technieken hebben dan op een regulier kdv of peuterspeelzaal. Eigenlijk maakt het weinig verschil met Hoe zij er op het gewone kdv aan toe was, dus wennen is dan niet eens zo aan de orde want ze heeft er hoe dan ook vreselijke moeite mee. Maar op het mkd kunnen ze hopelijk wel meer bereiken met haar dan op het reguliere kdv/psz. Misschien kun jij het ook zo bekijken?

5. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Mijn dochter zit bij een Peuterplus groep. Daar zit ook zozijn bij. Is het dagbesteding of een Peutergroep wat heb je allemaal gezien?

6. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij dagbesteding was van 9.00 tot 15.00...
    En idd ik vind hem veel te goed daar voor...schrok echt...
    Ze hebben het nooit over een peuterplus groep gehad dus ga daar eens achteraan..
    Op de site staat dat ze ook begeleiding op peuterspeelzalen geven...dus miss moeten we dat eerst maar eens proberen...

Welke andere instelling is dat? Miss even privé bericht?

Ik kan hier in de omgeving niks vinden namelijk...
    En ben bang dat als ik deze hulp nu afwijs we er weer alleen voortaan en mijn zoontje in het diepen gegooid word en dan helemaal mis gaat:(

7. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik doe je even een pbtje~!

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik pb je ook even :)

9. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    En ben je wat wijzer geworden? geen reactie gehad op de pb namelijk...

10. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry klopt...
    Ja ik ben met de optie van Bailief bezig...
    Zozijn blijft me gewoon achterna zitten met slecht gevoel....
    Dus ben nu mijn 2e optie aan het uitzieken...Idg wel bedankt voor je mailtje!

11. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Heel veel succes. Als je je kindje niet bij zozijn wil hun gewoon afkappen :) je moet doen wat goed voelt.

Deel Deze Pagina