crecheboek

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Laust, Aug 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laust

Laust Niet meer actief

Ik wil voor Sven graag een crecheboek kopen. Hij heeft nu een schriftje maar die ziet er na 2 weken al erg gehavend uit :D
    Welk crecheboek hebben jullie en hoe bevalt die? Wat zijn de voor en nadelen en wat moet er zeker in staan? Graag jullie ervaringen.

2. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Bij de Action hebben ze leuke en ze zijn daar echt goedkoop. Ik geloof 2 euro of zoiets.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben ook nog op zoek naar een leuke. Hier geen Action in de buurt...

4. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Bij de Bruna zag ik er laatst een van Nijntje liggen.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik zag er laatst 1 van Woezen en Pip voor 12,95
    Moet in staan wat ze gedaan hebben, waar ze zijn geweest en wat gegeten hebben

6. tulip

tulip Niet meer actief

Als leidster maakt het mij eigenlijk niet uit of er bepaalde kopjes instaan ofzo, die maak ik dan zelf wel.:D Ik vind het altijd wel handig wanneer er voldoende plek is om nog een leuk verhaaltje te schrijven, de anekdote van de dag.;) Ik de meeste standaard schriftjes is daar vaak geen ruimte voor en dat vind ik persoonlijk jammer.

7. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

Feb 3, 2008
    282
    0
    0
    Wij hebben een schriftje met een stevige (plastic) kaft, daar schrijft onze gastouder regelmatig een verhaaltje in en soms ook wat het dagritme was. Dat boekje wordt nu al 16 maanden gebruikt en heeft nog amper geleden.
    Maar de verhaaltjes vind ik het leukst.
    En er is ook nog plek om af en toe een tekening in te plakken (past mooi over 2 pagina's) of zo...

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, ik houd niet van Nijntje en ook niet van Woezel & Pip, dus dat valt af, hahaha. Ik ga maar eens googlen.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb een creche/oppasboek van Kikker voor mijn zoontje en van Rupsjenooitgenoeg voor mijn dochter. Allebei gekocht bij Bol.com als ik het me goed herinner.

10. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Op Bol.com is genoeg te vinden idd, leuk!

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs kreeg op t kdv zo'n harde kaft notitieboek van Action...

Die kun je helemaal naar eigen wens versieren en ruimte zat om te schrijven...

12. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Wij hebben gewoon een groot schrift met harde kaft. Genoeg ruimte om alles in op te schrijven, voor tekeningen e.d.
    het wordt nu al een jaar gebruikt en ziet er nog niet gehavend uit.

13. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik heb echt een super-leuke gevonden! Van Esther Naalden is het, met allerlei grappige tekeningen en relatief kleine vakken voor alles wat je weten wilt, zodat de leidsters ook niet het gevoel hebben dat ze elke dag een enorm verhaal moeten schrijven. Had er eerst een van Poeh (Iejoor), maar daar was echt een hele pagina gereserveerd voor 'bijzonderheden' elke dag en ik merkte dat ze ook echt druk voelden om er dan ook een flink verhaal in te schrijven. Nu zijn een paar regeltjes al genoeg om het vak te vullen en meer vind ik zelf ook niet nodig :)

Heb 'm gekocht bij de boekhandel.
    Deze is het: Mijn Creche- en Oppasboek - Naalden, Esther E. : Lees reviews en vergelijk prijzen op Ciao

14. Laust

Laust Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inmiddels 3 verschillende boekjes via bol.com besteld. Ik laat jullie weten welke het wordt.

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Ik lees dat je er ondertussen besteld hebt, maar wil je toch nog graag wijzen op de site : www.kinderdagverblijfboekje.nl
    Hier kun je een dagverblijfboekje bestellen wat gepersonaliseerd is met de naam van je kindje erin. Superleuk. Staan ook leuke versjes, liedjes en genoeg ruimte om leuke dingen te schrijven in. :D

16. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Ik heb bij de zeeman een heel leuk boekje gekocht voor ons manneke,

Van Winnie the pooh, maar dan met als titel oppasboekje, maar das als het ware wel het zelfde ;)

En hij voldoet prima, de ouders kunnen een stukje schrijven, en de oppas ook..

17. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    zo hier gewoon schriftje en ja na een jaar stoppen ze daar och al mee. Wel leuk als je zo kan lezen... hoe ht gaat, leuk voor later

Share This Page