Oh man ik zit met mijn handen in het haar. We zijn al gauw een maand of 3 a 4 bezig met zindelijk worden. Het ging eerder heel goed. Hij plast op de wc en voelt heel goed wanneer hij moet poepen of plassen. Maar met vlagen maakt hij er zo'n ongelooflijke bende van. Nu ook weer plast hij maar zo 4 a 5 keer op een dag in zijn broek. en ook poepen. Er is niks aan de hand.. geen reden. Behalve dat hij te lui is en zich geen rust gunt om naar de wc te gaan. Oh ik kan wel janken. Niks anders als over de bank plassen of aandacht vragen. (de bank kan wel naar de stort ondertussen) Wat moet ik doen? Ik heb zelfs de neiging om zijn luier weer aan te gaan doen. Ik word er gek van. Er zijn geen vreemde factoren er is geen stress er zijn geen dingen anders dan anders. Help! Alsjeblieft want ik ben nu echt wel radeloos aan het worden. omdat het puur zijn houding is...
Jij word er gek van,je kindje voelt jouw spanning. Misschien weer even luier om en het laten rusten en over een tijdje weer proberen? Anders misschien een beloningssysteem proberen?
Is hij nou lui of juist te druk bezig? Kun je hem niet gewoon op vaste momenten naar de wc sturen? Stel hij gaat elke keer dat hij iets gedronken heeft plassen... Dan slijt dat er vanzelf in.. En het verkleint de kans op ongelukken bovendien
Hier ook bezig met zindelijk maken (dochter ook 3) en stuur zelf wel aan op naar de wc gaan als ik denk dat het wel weer eens tijd is. Zou in jouw geval denk ik tijdelijk toch terug gaan naar luier. Haalt even de druk er af. Het maakt hem blijkbaar allemaal niet uit dat ie alles laat lopen en jij hebt hier megaveel stress van. Even de boel weer tot rust laten komen. Tip voor je bank: ik heb zoń waterdichte molton van een eenpersoonsbed op de zitting gedaan, want zag de bui ook al wel hangen (tot nu toe nog niet gebeurd trouwens)
Bedankt voor jullie tips. Ik ga eerst weer heel duidelijke momenten inplannen om te plassen. En idd die molton onder hem doen. Anders geeft mijn bank zo de geest. .. Ennnn alleen mijn hart al even luchten dat voelde goed pfieuw. ik had 'm echt even hangen. Verder vandaag niks meer gebeurt. Morgen met frisse moed weer verder gaan en kijken hoe ver we komen.. Bedankt dames.
Hier kreeg mijn dochter een terugval maar had bij haar het idee dat ze het niet express deed. Ze vergat het gewoon of voelde het vaak niet meer. Dat heeft wel een maand of 4 geduurd en ineens was het weer over. Heel af en toe een ongelukje als ze te druk is geweest. We zetten haar eerder gewoon vaak op de wc, elk uur redde ze nog net niet. Dat werkte wel aardig om de ongelukjes wat te beperken. Nu geeft ze het zelf weer goed aan en als ze al een tijdje niet heeft geplast, stuur ik het wat.