mkdv?

Discussie in 'De lounge' gestart door matje, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matje

matje Niet meer actief

misschien een rare vraag....
    wie heeft een kindje of kent er een kindje die vanuit een medisch kinderdagverblijf naar een 'gewone' (reguliere) basisschool is gegaan?

2. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik heb 2 zusjes van nu bijna 11, zijn tweeling.
    Edie is naar een MKDV gegaan vanwege oorproblemen en driftbuien (bleek uiteindelijk door de oorproblemen te komen). Geen problemen met de overgang naar de reguliere basisschool..Ze doet niet altijd even goed haar best maar dat is niet door het MKDV.
    Tess is (blijkt sinds een paar jaar) autist en is eerst naar het reguliere basisonderwijs gegaan, met een zogenaamd rugzakje. Na een paar jaar bleek dit niet te werken en nu zit ze op speciaal onderwijs

3. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Hier nog niet,maar onze dochter zit op een medisch kleuterdagverblijf en ze wordt in Januari 4.We willen haar toch wel naar een reguliere basisschool doen,het zal dan niet meteen in januari zijn maar wij zitten eraan te denken om haar er naar de zomervakantie naar toe te laten gaan.Er zal eerst een gesprek moeten komen met het dagverblijf waar ze nu zit natuurlijk.

4. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Wij hebben ook een zoon van 6 die ook op het mkdv heeft gezeten en die zit nu op speciaal onderwijs omdat hij het niet aan kon op regulier onderwijs omdat hij veel begeleiding nodig heeft en op speciaal onderwijs heb je dat toch meer omdat het kleinere klassen zijn.

5. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Niet helemaal maar...
    Onze dochter heeft 1 jaar op het MKD gezeten en is daarna naar SBO gegaan, Nu zit ze in groep 2 en het gaat heel goed met haar.
    En is het de bedoeling dat ze volgend schooljaar naar een regulier BS gaat.
    PDD-nos heeft ze btw..

6. matje

matje Niet meer actief

hoi dames,
    toch een geruststellende berichtjes allemaal1
    ik kreeg vanmorgen overwachts te horen dat mijn zoon naar het mkdv mag gaan.
    het was toch wel even een klap in m'n gezicht omdat ik het niet zag aankomen.
    hij is 3 en dit is naar aanleiding van zijn gedrag

Deel Deze Pagina