Hoi, Ik zit met het volgende probleem. De afgelopen maand is mijn dochter erg moeilijk aan het doen als het tijd is voor d'r middagdutje. Van te voren ging ze altijd rond 12:00/13:00 naar bed en sliep ze ongeveer 2 uur.Meestal laat ik haar aan de borst in slaap vallen,en soms valt ze zelf in slaap na de voeding.Nu wil ze dus alleen een half uurtje aan de borst wat slapen en dat word ze wakker en krijg ik haar met geen mogelijkheid meer aan het slapen.Ik zie dan aan d'r dat ze wel slaap nodig heeft. Meestal probeer ik het een uur erna weer maar zonder succes. Ik heb ook al geprobeerd het slaapje wat later te doen maar zelfde resultaat. Toen ze van 2 naar 1 slaapje ging deed zo ook eerst een tijdje zo moeilijk.Het lijkt er dus op dat ze straks helemaal geen slaapje meet doet overdag.Is dit niet heel erg jong? s'Nacht slaapt ze de afgelopen maand wel 12 uur aan een stuk en ook erg rustig.Hiervoor werd ze s'nachts erg vaak wakker en sliep ze een uur of 9/10.
Herkenbaar, op sommige dagen is het hier ook drama als meneer zn middag dutje moet doen. Maar vaak valt hij binnen een kwartier in slaap. Het is nu 3 keer voorgekomen dat hij helemaal geen middag slaapje heeft gedaan, hij was zowaar vrolijk tot aan het tijdsstip waarop hij 's avonds naar bed gaat. Maar ik vind zelf dat hij zn middagslaapje over het algemeen nog wel nodig heeft, is ook wel makkelijk voor mama.
Ja ondanks dat ze het eigenlijk best goed doet zonder middagdutje denk ik dat ze het toch wel nodig heeft. En mama heeft het idd soms ook wel eens nodig Ik heb me wel voorgenomen om er niet meer om te gaan stressen,als ze nie wil doet ze het toch niet .
bij ons is het momenteel ook elke dag weer spannend of hij gaat slapen of niet. Vorige week is hij 2xniet gaan slapen terwijl hij wel doodmoe was en het echt nodig had!! En de ene keer gaat hij een uur of 1,5 uur in zn bed liggen kletsen/zingen/lachen en de andere kee ris het meteen brullen. Ik leg me er dan maar bij neer want troosten en in slaap wiegen gaat niet meer. Ik probeer hem dan wel 's avonds een half uurtje eerder naar bed te doen. Maar indd de ene keer gaat hij vrolijk door tot aan bedtijd 's avonds en andere keren is helemaal nisk goed. Ik probeer dan of ik een rondje kan gaan wandelen met de kinderwagen. Dan kan hij wel rustig ven zitten. Hij zit namelijk nooit stil en gunt zn eigen ook geen rust. En dan is hij helemaal om 16uur al afgedraaid.... Ik herken het probleem, heb helaas geen oplossing voor je! xx
Vandaag helaas weer een niet slaap drama . Na een half uur aan de borst te hebben geslapen wou ik mezelf weer inpakken en omdraaien,ze werd meteen wakker en vooral erg boos.Kheb er niet meer in slaap gekregen. Een uur later nog eens geprobeerd,weer geen succes.Daarna ben ik een uur met dr wezen wandelen in de hoop dat ze dan wel wat zou slapen maar nee. Toen heb ik het maar opgegeven want merkte dat ik er alleen maar gestresst van raakte. Om 20:00 uur is ze toen wel naar bed gegaan,maar is tot nu toe al 2 keer wakker geworden. Het probleem zit hem denk ik in het alleen aan de borst willen slapen. Ze dwingt mij zo echt om een tut te moeten spelen,en dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.
helpt het ook niet om als je ziet dat ze in slaap gaat vallen een speentje in haar mond te doen en haar dan meteen in bed te leggen ipv te wachten tot ze al slaapt en ze weer wakker schrikt...? succes