Gelijk naar gynaecoloog of eerst HA?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Beginneling, Jul 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beginneling

Beginneling Actief lid

Apr 25, 2008
    480
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier in dit gedeelte van het forum. Toch heb ik een vraag die ik hier het beste kan stellen.

Ik heb vorig jaar een MA gehad na 11 weken zwangerschap, hiervoor ben ik bij de gynaecoloog in het ziekhuis geweest, heeft onderzoek gedaan en heeft de miskraam op gang geholpen. Nu bijna een jaar verder ben ik nog niet zwanger. Ik heb altijd 2 / 3 dagen na mijn eisprong bloedverlies / bruinverlies tot aan mijn menstruatie die altijd 14 na mijn eisprong begint (hevig bloedverlies). Ben dus iedere cyclus zo'n 2 weken aan het ploeteren met inlegkruisjes en tampons.
    Dit ter zijde...

Ik ben hiermee naar de HA geweest en die adviseerd mij een uitstrijkje, prima, maar ik mag dan geen bloed verliezen. Had vorige week een afspraak staan maar toen had ik spontaan bloedverlies. Aangezien ik het idee heb met mijn HA niet erg ver te komen en dat dit allemaal zo lang duurt omdat zij eigenlijk ook niet echt weten wat ze met mijn probleem aan moeten vraag ik me af of ik ook direct een afspraak kan / mag maken bij de gynaecoloog?
    Ik ben daar ook voor die MA in behandeling geweest, dus ze hebben een dossier.
    Wat zouden jullie doen? HA afwachten of direct naar de gyn in de hoop dat die met parate kennis mij sneller kan helpen?

Ook als één van jullie bovenstaand probleem herkent... let me know!

Dank jullie wel voor het lezen!!

En heel veel respect voor jullie in deze MMM!! Hoop dat jullie snel een wondertje in jullie armen mogen sluiten!

2. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi meid,

Vervelend zeg wat je door moet. Ik zou naar de gyn gaan, maar dat komt omdat ik daar meer vertrouwen in heb.

Bij mij is trouwens wel een uistrijkje gemaakt, terwijl ik ongi was. Dit gebeurd door een fertiliteitsarts en die gaf aan dat het prima kon. Neem aan dat zij wel weet waar ze het over heeft ;)

Liefs

3. Beginneling

Beginneling Actief lid

Apr 25, 2008
    480
    0
    0
    Hoi Bright,

Dank voor je snelle reactie!
    Goed om te weten dat een fertiliteitsarts wel gewoon met bloedverlies een uitstrijkje kan doen. Het liefst wil ik morgen een uitstrijkje (wishfull thinking!) maar ik heb nu alweer buinverlies, wat nog 2 weken aan gaat houden. Ik ben er zo klaar mee dat ik alles in snelvaart wil. Al weet ik ook dat hier heel veel tijd overheen kan gaan eer je geholpen wordt.

Kan het snel gaan of moet ik echt rekening houden met een redelijke traagheid in de ziekenhuizen?

4. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Dat ligt aan het ziekenhuis. Streekziekenhuizen zijn vaak wat sneller dat de grote ziekenhuizen. Maar zou toch wel rekening houden met een maand of twee. Vooral in de zomerperiode.

Liefs

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Ik zou gewoon bellen met de gyn waar je toen ook geweest bent.
    Ik ben ook van mening dat je beter af bent met de gyn dan met de huisarts. Gewoonweg omdat de gyn er echt voor geleerd heeft.
    Verder ben je na een jaar nog niet zwanger geraakt.... Je kan maar vast in het ZK lopen.
    Wellicht dat ze dan direct wat verder onderzoek kunnen doen (indien jij dat wilt).

heel veel succes meis.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    hoi,

heb ook altijd snel na mn ei bloedverlies en dit houd ook altijd aan tot aan mijn daadwerkelijke ongi.

Uit de onderzoeken in het ZH bleek dat dit door mijn progesteronwaarde lag, die was veel te laag... Als dit ook bij jou het geval is... Dit is met vaginale tabletten / injecties te verhelpen...

Ik zou als ik jou was gewoon een verwijziging naar de gyn vragen aan je huisarts.

Succes!!

7. Beginneling

Beginneling Actief lid

Apr 25, 2008
    480
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties meiden!

Na vannacht alle mogelijke nachtmerries gehad te hebben in het kader van dat ik niet zwanger kan worden heb ik vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt met de gyn! Ik mag vrijdag de 24ste komen. Kon zelfs al eerder maar op vrijdag ben ik altijd lekker vrij van m'n werk. Geeft me wel wat lucht.

Ik moest wel een doorverwijzing van m'n HA hebben dus die moest ik nog wel bellen met dit verhaal. Hij leek wat geirriteerd dat ik (niet dat ik dat leek merken hoor) geen vertrouwen in hem had en dat ik denk dat ik bij de gyn gelijk in goede handen ben. Niet heel raar toch? Ennieweejzzz... hij maakt de verwijzing en hij gaf me ook nog aan dat ik waarschijnlijk geen uitstrijkje hoef te laten maken aangezien ik dat in september nog had gehad met m'n MA. En als dat goed was dan zou nu ook nog wel alles in orde zijn. Dus dat was ook wel een kleine opluchting om dat van je arts te horen.

Maaarrr... wat staat mij de 24ste te wachten? Ik schijn een afspraak te hebben met een gyn in opleiding die bijna klaar is en die daarom alle tijd kan nemen. Dat is wel fijn. Hopen dat ie ook al veel weet! Maar wat gaan we dan doen? Gesprekje, lijstje invullen... en wat dan? Misschien bloed prikken? Baarmoeder bekijken? Ik zit dat net midden in m'n menstruatie... is dat erg? Of misschien juist goed zo aan het begin van m'n cyclus?
    Pffff... jullie merken het al, een onervaren iemand op dit gebied!

Ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen. En ik weet natuurlijk ook wel dat het bij iedereen weer verschillend kan zijn, maar toch...

Ohja en ik laat mijn vent gewoon thuis (nouja op zijn werk), eerst ga ik met het bloed/bruinverlies aan de slag. Daar hoeft hij toch niet bij te zijn?

Liefs! Beginneling (eindelijk klopt mijn naam weer een beetje... maar dan in dit gedeelte van het forum)

8. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou contct opnemen met je gyneceloog. kun je direct bekeken worden.

Succes.
    Liefs Riv.

Share This Page