Hoeveel IUI pogingen krijg je vergoed?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Klaproos, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Even een klein vraagje..Wij willen tot november ongeveer zelf proberen met zwanger worden maar daarna word het denk ik toch IUI of IVF. Nu heb ik er 7 gehad (IUI's) waarvan er 2 afgebroken zijn. Krijg ik dan nog 1 poging vergoed of krijg je er na een miskraam weer meer vergoed? Of hangt dat van het zkh af? Ik ben overgestapt namelijk. Hoop dat iemand me kan helpen..

Klaproos.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    IUI wordt ONBEPERKT vergoed vanuit het basis-pakket. Sommige verzekeringen proberen daar aan te knagen, maar hier kun je (altijd met succes) bezwaar tegen maken, mocht je problemen ondervinden.
    Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een gyn hebt die achter de behandeling staat en deze zinvol acht.

3. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons was het zo dat we/ik alleen mijn eigen risco moest betalen.

Succes met zwanger worden!!

4. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik geloof ook oneindig, maar check even je zorgverzekering, staat vaak duidelijk op de website, wat ze vergoeden :)

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    In de verzekeringsvoorwaarden vd basisverzekering staat dat een gyn vaak een max aantal van 6 aanhoudt en dan, indien nodig acht, overstapt op IVF/ICSI. Als jouw gyn denkt dat jij met meer dan 6 IUI behandelingen slaagt dan vergoed de zorgverzekering dit ook gewoon. Jouw gyn "bepaalt" het aantal IUI's voor jou.

6. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is er door de gyn besloten dat ik 13 pogingen krijg, allen worden vanuit de basisverzekering vergoed zolang de gyn het zinvol vindt.

7. Nee toch Klaproos, wat lees ik nu.. :( Ik had toch gehoopt dat jij de komende tijd uberhaupt niet bij de vruchtbaarheidsbehandelingen niet op had hoeven duiken.. Hoe gaat het nu met je?

Zoals hierboven ook al een paar keer geschreven is; IUI wordt onbeperkt vergoed, zelfs als je verzekering iets anders zegt.

Deel Deze Pagina