MMM clubje 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door WanneBeMommy, 13 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Eventjes "zeuren" doe k normaal nooit....
    Ik spuit nu voor de 4e ronde weer menopur in mn buik. In tegenstelling tot vorige rondes (bijna) nooit last gehad van de spuitjes. Nu deze ronde lijkt het wel of alles gevoeliger is. De buik, prikken doet bijna pijn en de vloeistof ook zo nu en dan. Ik wissel al van plaats li en re. En deze ronde wat lager in de buik dan voorgaande. Heeft iemand anders dit ook? Tips misschien? Been mag ik niet heb ik na gevraagd.

Maar tevens reageren dit maal de darms ook heftig. Gisteren spuit 3 gehad en nu weer hele rommelige darmen en diaree. Iemand daar ook ervaring/tips?

2. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.579
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Je zeurt helemaal niet!
    Ja, hier verschilt het ook qua gevoeligheid. Soms voel ik gewoon niks en soms doet het best even zeer.
    Zou je geen virusje kunnen hebben? Ik heb geen diarree maar voel me niet fit. Volgens mij heerst er van alles momenteel.

3. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.579
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Spannend!! Duimen draaien voor je.

4. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.579
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Update van hier: morgenochtend om 10.15 heb ik een meting bij mijn gyn. Hopelijk is er nu eindelijk iets gegroeid (en niet te veel o_O)

Verder verlies ik sinds mijn menstruatie over is zo nu en dan bruingele afscheiding/slijm (sorry voor de woordkeuze). Ik herken het niet van de Puregon. Iemand ervaring?

5. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    1 oktober de bloedtest ... Ik zit weer op het wachtbankje!

Lizzie1401, Snoepjes en Mauzy82 vinden dit leuk.
  6. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Lalalaura joepieee ! Welkom op het wachtbankje :D

@Memmiee Ik kan je helaas niet helpen met je vraag... ik heb zelf nooit echt veel slijmverlies o_O Toen ik zwanger was had ik ook amper slijmverlies (wel 2x vmk).

Snoepjes vindt dit leuk.
  7. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Memmiee ja een virusje kan zeker hor in de loop de dag ook koppijn gekregen. Had afgelopen ronde wel bijna doorlopend slijm verlies ook wel eens kleurverschil. Heb altijd maar gedacht dat het erbij hoort. Ik ga duimen op een ei of 2 hop hop dat ze er mogen zitten :)

@Lalalaura joehoe!!!! Dan hoop ik toch op een vette roze test :) ik ga duimen duimen duimen voor je:thumup:

Snoepjes vindt dit leuk.
  8. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    #588 Rooz86, 14 sep 2018
    Laatst bewerkt: 14 sep 2018
    Hey meiden,

Wat een heftige verhalen, ik leef met jullie mee en ken de emoties :(.
    Mn vriend en ik zijn ruim twee jaar bezig voor een eerste. Alle onderzoeken gehad en alles in orde. Lees al twee jaar forums, en wat fanatieker als ik weer tegen mn nod zat en ‘kwaaltjes’ had om bevestiging te zoeken, maar elke maand toch weer de duiveltjes.
    Sinds deze maand aangesloten op een forum voor meiden die komende dagen hun nod hebben en voorzichtig worden de eerste positieve testen gepost. Superleuk te zien, maar word er zelf verdrietig van.
    Doe geen vroege testen meer en kwaaltjes relateren aan eventuele zwangerschap, ben bang voor weer de teleurstelling.

Als ik jullie verhalen lees, moeten jullie veel meer doorstaan voor er 1 blijft ‘plakken’ :), dus hoop hier wat meer herkenning te vinden. Merk dat het van je afschrijven en ook erover hebben toch wel een beetje helpt en jullie me niet het advies ‘je moet er niet te veel mee bezig zijn’, zullen geven.

Zoals ik al zei zou het in theorie bij ons moeten lukken. We mogen deze maand beginnen met iui, maar wil het nog een kans geven en pas over 3 maanden starten.
    Ik hoop hier wat steun te vinden, maar ook om jullie steun te geven, omdat ik weet hoe hoog de emoties kunnen oplopen als het weer niet lukt. Of als je mensen om je heen ziet waarbij het makkelijk gaat of ongepland en je blij voor ze bent, maar van binnen erg verdrietig bent omdat je het zelf ook zo graag wilt.

Ik zag jou hier ook @Jolo . X . Had een forum aangemaakt voor meiden met iui ervaring, om me er toch beetje op voor te bereiden, maar sluit me graag bij jullie aan, meiden die allemaal in de mmm zitten..

We zullen niet zo makkelijk en zo snel onze namen op roze kunnen zetten als het is gelukt, maar hoop met wat positiviteit voor elkaar en steun dat het ons allemaal gaat lukken!
    X

Mauzy82, Snoepjes en Jolo vinden dit leuk.
  9. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    MMM lijst 2018

Leden:

Lisa280887: 29 jaar - 1e kindje
    Gestart: 8-8-2017
    Traject: TESE/ICSI

WanneBeMommy: 27 jaar - 3e kindje
    Gestart: 01-10-2017
    Traject: ovulatieinductie met gonal F

Memmiee: 26 jaar - 2e kindje
    Gestart: 02-2016
    Traject: IUI met Puregon, Pregnyl en Utrogestan

Lizzie1401: 26 jaar - 1e kindje
    Gestart: 05 - 2018
    Traject: Nog niks van bekend

Lalalaura: 30 jaar - 1e kindje uit mijn buik
    (2e kindje voor ons gezinnetje)
    Gestart: 12-2017
    Traject: IUI-d met menopur, pregnyl en utrogestan

Mangoeste : 37 jaar - 1e kindje
    Gestart: 12-2016
    Traject: op wachtlijst voor IUI

SD90: 28 jaar - 1e kindje
    Gestart: 06-2017
    Traject: IUI met clomid en pregnyl

MinnieM: 29 jaar - 1e kindje
    Gestart: 08-2017
    Traject: Thyrax en verdere behandeling wordt nog bepaald.

Soturi: 24 jaar - 1e kindje
    Gestart: 01/2016
    Traject: 1e onderzoeken gehad. Nog zelf proberen tot eind oktober 2018, dan bij geen resultaat waarschijnlijk IUI

Lisewiesje: 24 jaar - 1e kindje
    Gestart: 08/2016
    Traject: ICSI poging 1 gestaakt, overstimulatie. Overgestapt van Zh naar fertiliteits kliniek.

Jolo: 27 jaar - 1e kindje
    Gestart: 01/2017
    Traject: IUI met chlomid en pregnyl

SummerB : 33 jaar - 2e kindje (eerste overleden)
    Gestart: 01/2015
    Traject: ISCI laatste ronde

Mauzy82: 36 jaar, 1e kindje (samen)
    Traject : IUI met menopur/pregnyl/utrogestan. 6 rondes.

Ila: 38 jaar, 1e kindje
    Gestart: 08/2017
    Traject: IVF, cryo terugplaatsingen met Pregnyl

Rooz86: 32 jaar, 1e kindje
    Gestart: 07/2016
    Traject: zelf nog proberen, anders iui over paar maanden

Status:

Lisa280887: 25-9 uitslag genetisch bloedonderzoek, in afwachting oproep TESE, indien geslaagd meteen ICSI

WanneBeMommy: 27-8 starten met provera en 3-9 prikinstructie

Memmiee: IUI poging 1, starten met spuiten en 12 september follikelmeting.

Lizzie1401: wachten op 3e zaadonderzoek en bloedonderzoek van vriend eind sept.

Lalalaura: wachten op menstruatie (een dezer dagen) om poging 5 (ronde 7) op te starten. Dan 3e dag van cyclus om cysten uit te sluiten en daarna direct starten met menopur.

Mangoeste: oktober start IUI

SD90: 1e IUI met clomid en pregnyl, 15/9 eerste follikelmeting

MinnieM: 08/18: gestart met thyrax. 31/08: behandelplan bespreken (wel of niet clomid).

Soturi: Nog zelf proberen t/m eind oktober, daarna bij geen resultaat waarschijnlijk IUI.

Lisewiesje: In afwachting van zaadonderzoek fertiliteitskliniek. Goed = starten ICSI. Niet goed, kunnen ze niks voor ons betekenen.

Jolo: 1ste x iui met clomid en pregnyl. 10/09 follikelmeting (Links follikel 18mm) => 11/09 inseminatie (13,8 milj. zaadcellen).

SummerB: MMM rust en rond November onze laatste ISCI proberen

Mauzy82: nu 4e ronde IUI. Morgen 1e fm meting voor 4e ronde. En start menopur.

Ila: bezig met cryo terugplaatsingen (nog 7 rietjes met 9 cryo's in de vriezer). Na miskraam 2 rustmaanden, in september weer hervatten.

Rooz86: ronde 23, nog paar maanden zelf proberen, anders starten met iui

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

10. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.579
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Vind deze zo mooi... wilde hem even delen met jullie.

Lizzie1401, Jolo, Lisa280887 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.579
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Welkom @Rooz86! :)
    Wat rot dat het ook bij jullie niet lukt. Wel heel herkenbaar van die testjes. Om die reden praat ik niet meer mee met zulke groepjes. Vind het dan te pijnlijk :oops:

12. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Rooz86 Welkom:) wat een lief bericht van jou en hopelijk lukt het jullie ook heel erg snel:thumup: wel respect voor je keuze om het nog even in eigen cyclus te proberen. En als ik t goed begrijp mogen jullie daarna ook IUI? Ik hoop ook dat iedereen heel snel op rosé springt :)

13. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Die is echt prachtig!

14. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Rooz86 het jammere is dat je niet gewoon een tijd krijgt. “Het gaat twee jaar duren, of 3...” Dan kun je je er op voorbereiden.

In zekere zin hebben mijn vrouw en ik “geluk” dat we afhankelijk zijn van een ziekenhuis. Bij allebei zijn er problemen...Maar in een hetero relatie hadden we natuurlijk veel langer zelf aangeprutst. Bij mijn vrouw leek overigens alles perfect in orde. Keurige cyclus, groei, alles doorgankelijk, nette grote eitjes. Uiteindelijk kwamen ze er na 9 iui-d pogingen bij de ICSI pas achter wat er was. Haar eitjes waren gewoon niet doorgankelijk. Op de “natuurlijke weg” was het ook nooit gelukt.
    Ik zit nu in ronde 7. Hierna nog 1, dan meer onderzoeken en misschien direct IVF.

Dit hele lulverhaal typ ik, omdat ik je eigenlijk soort van wil meegeven dat de MMM naast een boel gedoe en drama ook rust geeft. Je lijf hoeft het even niet meer “alleen” te doen. En bij mijn vrouw hadden we het echt opgegeven. Het blijft zuur om mensen om je heen te zien waarbij het in ronde 1 lukt, maar of het nu in ronde 1 of 30 lukt, uiteindelijk ebt de pijn en angst weg en blijft er hopelijk iets moois over.

15. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    MMM lijst 2018

Leden:

Traject: 1e onderzoeken gehad. Nog zelf proberen tot eind oktober 2018, dan bij geen resultaat waarschijnlijk IUI

Traject: ICSI poging 1 gestaakt, overstimulatie. Overgestapt van Zh naar fertiliteits kliniek.

Status:

Lisa280887: 25-9 uitslag genetisch bloedonderzoek, in afwachting oproep TESE, indien geslaagd meteen ICSI

Lalalaura: vrijdag 14 september poging 5 gehad, 1 oktober bloedtest. Daarna nog 1 ronde, dan verder onderzoek en mogelijk door met IVF/ICSI

SD90: 1e IUI met clomid en pregnyl, 15/9 eerste follikelmeting

MinnieM: 08/18: gestart met thyrax. 31/08: behandelplan bespreken (wel of niet clomid).

Soturi: Nog zelf proberen t/m eind oktober, daarna bij geen resultaat waarschijnlijk IUI.

Lisewiesje: In afwachting van zaadonderzoek fertiliteitskliniek. Goed = starten ICSI. Niet goed, kunnen ze niks voor ons betekenen.

Jolo: 1ste x iui met clomid en pregnyl. 10/09 follikelmeting (Links follikel 18mm) => 11/09 inseminatie (13,8 milj. zaadcellen).

Ila: bezig met cryo terugplaatsingen (nog 7 rietjes met 9 cryo's in de vriezer). Na miskraam 2 rustmaanden, in september weer hervatten.

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer jullie gestart zijn met proberen en jullie traject. Bij ‘status’ kan je invullen wat jullie huidige status is.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woordenr [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

16. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Wauw... die is mooi! Ik ben vaak zo bang dat het voor ons nooit zal komen... een heel realistisch idee, maar zeker geen fijn idee.

17. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    @Memmiee Heel erg mooi. Kwam deze ook al eens tegen... Niet opgeven, de hoop niet verliezen zou ik zeggen. Al is dat soms veel moeilijker dan het lijkt.

@Rooz86 Welkom! Hopelijk lukt het nog voor de start van IUI, en zoniet: de medische wereld kan zo veel, en zoals @Lalalaura zegt: ergens geeft die medische hulp ook wel rust. Je staat er niet meer alleen voor dan.

Hier net follikelmeting achter de rug. Links een eitje van 16 en eentje van 14mm. Rechts ook eentje van mooie grootte (halve eierstok doet dus verrassend genoeg wel nog iets :roflmao:) maar die is dus kansloos. Gelukkig want 3 eitjes heeft dokter liever niet.
    Maandag terug. Wss maandagavond pregnyl en dinsdag- of woensdagochtend (afhankelijk van bloeduitslagen) inseminatie. Wachten duurt lang :rolleyes:

Mauzy82 vindt dit leuk.
  18. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    MMM lijst 2018

Leden:

Status:

Lalalaura: vrijdag 14 september poging 5 gehad, 1 oktober bloedtest. Daarna nog 1 ronde, dan verder onderzoek en mogelijk door met IVF/ICSI

SD90: 1e IUI met clomid en pregnyl, 17/9 tweede follikelmeting (nu 2 eitjes van 16 en 14mm)

19. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Memmiee Jij had nu toch je follikelmeting hé? Hou ons op de hoogte ! Ik ben aan het duimen :thumup:

Snoepjes vindt dit leuk.
  20. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.579
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Nou ik was zo nerveus, maar het gaat de goede kant op :D
    Slijmvlies is mooi gegroeid in die paar dagen, ruim 10 mm nu. En links zit een follikel van rond de 12 mm! Gelukkig maar 1, we hebben nu de goede dosering te pakken zei de arts. Hij hoopte stiekem ook op het beeld van vandaag dus was tevreden. Hij heeft me ook gerust gesteld want ik had het niet meer, zo bang voor óf niks óf teveel eitjes.

Dinsdag om 10:00 uur weer terug :)

Mauzy82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina