Je bedoelt dat je na ivf niet meer verder zou willen? Ergens wel een ‘geluk’ dat jullie nog niet hoeven te denken in die richting, al blijft de mmm geen pretje! Wat een onzekerheid he...
O gelukkig maar, nee vind ik ook hoor! Ze zijn net zo veel waard als "normaal" (voordat we het wisten) Ja hij maakt er grapjes over... hij is er aardig luchtig over, denk ook zijn manier van verwerken! Hij hebt zelf zoiets van: genoeg mogelijkheden om kinderen te krijgen! Dus denk dat hij het gewoon allemaal afwacht op de rest van de onderzoeken en uitslagen... Ik zit er meer mee dan hij zeg maar haha
Hé lieve meiden! @Mangoeste welkom hier! Zo rot hè als ze geen oorzaak kunnen vinden. Aan de ene kant fijn natuurlijk, aan de andere kant weer zo lastig om te accepteren. Want als alles goed is, waarom lukt het dan niet? Hopelijk is IUI de oplossing. @Lisa280887 ach lieverd.. voel je verdriet door het schermpje heen. Wat een klote samenloop van omstandigheden. Jakkes, kraamvisite en menstruatie. En dan zo'n opmerking er nog bij.. pff dikke knuffel meis. Lief zijn voor jezelf hoor! Hier nu cd 15, niet zoveel te melden. Ondanks dat de kansen klein zijn nu zonder hormonen/cyclusmonitoring, gaan we toch gewoon weer duimen en hopen deze ronde. Iets met een klein inieminie sprankje hoop...
@Lisa280887 : de onzekerheid is inderdaad het ergst van alles. Het wachten is irritant (wachtlijst voor IUI is 4 maanden...denk dat het nu langer is door de zomervakantie die er tussen valt), maar dat er een kans is dat het misschien helemaal niet lukt, is verschrikkelijk. @Memmiee : heb je nu zonder medicijnen wel een normale cyclus dan? Doe je testen/tempen? Mijn cyclus is opeens van slag. Normaal heb ik een redelijk regelmatige cyclus (rond de 26 dagen) en nu op CD14 nog steeds geen ovulatie, maar wel bloedverlies. Hebben jullie dat weleens gehad?
He wat gek ineens zo je cyclus! Ja ik heb het ook gehad. Vaak een cyclus van 27 dagen maar soms is mn ei ineens een paar dagen later! Ik voelde mn ei altijd heel goed en de laatste maanden voel ik weinig/niks. Heel vreemd!
Haha ja vooral dat laatste! Ik voel me dan weer schuldig omdat ik er meer mee lijk te zitten dan hij. Weer een vrouwending denk ik!
Ik heb soms een lange cyclus en dan weer een normale.. nu toevallig hiervoor 2 cycli gehad zonder medicatie en die waren 28 dagen! Maar kan ook zomaar 40 dagen zijn. Helaas is mijn progesteron vaak aan de lage kant na eisprong dus hele hoge kansen zijn er nu niet. Ik heb soms ook tussendoor klein beetje bloedverlies, maar dan samen met slijm. Denk dan meestal aan een ovulatiebloeding of contactbloeding.
He Ladies, Ik ben momenteel ook op zoek naar een mmm clubje. 2 weken geleden vernomen dat ik een traag werkende schildklier heb en pcos. Dit is naar voren gekomen bij de 1e onderzoeken. Meer bloedonderzoek zal echter volgen. Morgen heb ik afspraak bij de gyn. Ik zal met clomid beginnen om eisprong te verbeteren en slik thyrax voor mijn schildklier. Bij mijn vriend zat verder alles goed. Daar zijn we heel blij om. Qua rondes valt de schade nog mee. We zijn sneller geholpen ivm een bbz eind vorig jaar. Ik ben op zoek naar ervaringen en frustraties. Liefs, Minnie
Hey meis! Welkom! Ik ken je nog vanuit het andere clubje. ❤️Voeg jezelf gerust toe op de lijst! Heftig zo’n uitslag zeg. Had je eerder al vermoedens? Veel succes morgen!
Hey meissie, Ja ik herkende je ook al. "Jammer" dat we elkaar hier tegen moeten komen. Maar hopelijk samen ook eens in een groep voor verse moeders. Ik had niet gedacht dat ze zulke afwijkingen bij mij zouden vinden. En ze zijn pas net begonnen met zoeken. Ik hoop dat er niet nog meer bijkomt. Morgen gesprek over clomid en eventuele verdere onderzoeken. Hoe is het nu met jou? Hopelijk biedt tese de uitkomst. Liefs.
Hoi Minnie, Welkom hier. Wat rot dat je een bbz mee hebt moeten maken.. Hopelijk dat de medicatie die je gaat krijgen snel effect gaat hebben. Binnenkort ga ik ook starten met clomid, dus ben benieuwd met je ervaringen daarmee..
Hey @MinnieM Rot voor je dat je hier in dit groepje bent belandt. Klinkt raar, maar je zou hier niet schrijven als het allemaal mee zou zitten! Hoop en duim dat het snel positief mag zijn. De ervaringen met clomid wisselen echt per persoon. Voor bijna iedereen werkt het op zijn minst een paar rondes prima.. Ik had er geen last van qua stemming, maar het had gewoon geen nut. Mijn follikels groeiden er alsnog gewoon niet van en maakte grote cystes. Moest er dus ook al snel weer mee stoppen.
He meiden, Thanks voor jullie woorden. Ik hou nog hoop dat het allemaal goed komt. Gevoelsmatig ben ik pas begonnen met de mmm aangezien de eerste medicijnen 2 weken geleden gestart zijn (thyrax). Ik ben wel beetje zenuwachtig voor de clomid. Ik lees idd verschillende ervaringen. Herkennen jullie het dat je toch clomid krijgt terwijl je uit jezelf een eisprong hebt? Ik heb pcos maar ze hebben op echo's wel eens een eisprong gezien... Voor jullie achtergrond: mijn bbz is gelukkig helemaal uit zichzelf verdwenen. Ik heb beide eileiders dus nog en had geen chemo shot nodig. Een geluk bij een ongeluk. Ik heb ook de 4 pagina's terug gelezen. Spannende tijden voor iedereen. We mogen de hoop nog niet opgeven. Liefs, Minnie
@MinnieM welkom hier. Wat rot dat het ook bij jullie niet zo gemakkelijk gaat. Ik heb ervaring met Clomid. Het werkte 2 cycli met een mooie eisprong, maar daarna niet meer helaas, kreeg er ook hartkloppingen van. Ik ovuleer wel van mijzelf, maar onregelmatig. Ben daarna overgegaan op Puregon spuiten en dat vond ik prettiger. Ik hoop dat de Clomid goed gaat aanslaan bij je!
Hi Ladies, Ik ben net terug van het ziekenhuis. Wat mij nu weer overkomen is. Andere arts en die was het niet eens met het PCOS diagnose. Hij gaf aan dat het echobeeld er wat naar neigt, maar gezien de cyclussen is het alles behalve zeker. Ook het feit dat ze een eisprong hadden gezien op de echo doet hem eraan twijfelen wat de toegevoegde waarde van clomid zal zijn. Clomid is voor een eisprong. Indien die aanwezig is, zou clomid geen toegevoegde waarde zijn. Kennen jullie dat? Een (enigszins) regelmatige cyclus, redelijk duidelijke temp. kaartjes en dan clomid voor een eisprong? Waarvoor zou ik dan nog clomid moeten gebruiken? Betere eitjes wellicht? Gyn gaf aan dat het enkel voor een eisprong is en niet een "beter" ei. Ik ben een beetje in de war.... Het wordt dus nogmaals besproken in het team. Ondertussen ga ik wel mooi aan de ovu testen, want volgens de gyn is dat 99% zeker dat er een eisprong volgt. Ik heb de digitale... better safe, then sorry. Wel weer een rare wending van de dag. Ik ging er vanuit met clomid thuis te komen en nu hoor ik volgende week vrijdag weer wat meer. I'll keep you posted. Dikke knuffel.
O wat zal dat raar aanvoelen! Ik kan niet echt meepraten over een regelmatige cyclus.. ik heb soms 50 dagen En dan weer 30 en dan weer 45... zo lekker onregelmatig als de pest... Naja opzich wel beter dat ze nog een keer goed gekeken hebben! Anders zou je medicijnen gaan slikken voor niks eigenlijk... Nu rustig afwachten en idd gewoon met die ovu testen in de weer gaan!
Hoi meiden, Mag ik hier ook meeschrijven? Vrijdag krijg ik een kijkoperatie om verklevingen, oa aan eierstokken, te verwijderen. Verklevingen zijn ofwel resultaat van buikoperatie in het verleden, ofwel van endometriose. Op basis van wat ze aantreffen, zal er dan een behandeling opgestart worden. Nog even spannend afwachten hoe ernstig verkleefd het allemaal is en wat de weg naar een baby hierna zal zijn... Vooral hopen dat het wat meevalt en we niet direct naar IVF doorschuiven. Maar is het wel zo, dan is dat ook oké. @MinnieM Rare situatie inderdaad... Hopelijk heb je snel duidelijkheid over wat er nu precies aan de hand is en wat er hierna gaat gebeuren qua eventuele onderzoeken/benahdeling.
@MinnieM lastig zeg.. je zou zeggen bij een goede, regelmatige eisprong en normale cyclusduur is er geen Clomid nodig. Het zijn geen fijne pilletjes.. t is best rot spul. Hopelijk volgende week duidelijkheid. @SD90 welkom hier. Heb je ook endometriose klachten? Bij mij is er ook endometriose geconstateerd dmv een kijkoperatie. Ik heb wat plekjes in de buik, en ook cystes daarvan op de eierstokken. Heel veel sterkte vrijdag!
@SD90 hoop vooral voor je dat je snel duidelijkheid hebt! Zodat je snel doorkomt om je droom te proberen waar te maken... Hier nu 6 dpo. Altijd het moeilijkste wachtmoment tot nu. Tussen wachtdag 6 en 10 ofzo. Gek genoeg krijg ik dan altijd de meeste nep/onzin symptomen waardoor ik moeilijk met beide benen op de grond blijf staan. Gelukkig weet ik het nu na een paar rondes dat ik dit eerder gevoeld heb. Geen (valse) hoop waardig dus...
@SD90 welkom meis. Ook hier. ik duim voor je dat ze veel verklevingen weg kunnen halen. @Lalalaura verschrikkelijk he die wachtweken. Ik ben altijd helemaal gestrest dan. Heb soms ook het idee dat het daardoor vaak mis gaat. @ de rest: thanks voor jullie reactie. Het is idd even afwachten. Mijn cyclus varieert wat rond de 30 over het algemeen. Ik heb in de afgelopen 2 jaar 1x 26 dagen gehad. En de eerste helft van het jaar na het stoppen van de pil eens 56 dagen toen 46 dagen en daarna weer rond 30-33 dagen. Dit jaar is volgens fertility friend 80% van mijn cyclussen rond 30 dagen. Ik ben benieuwd wat het nieuws volgende week wordt.