MMM clubje 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door WanneBeMommy, 13 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik zou nu al testen :roflmao::roflmao:

Mauzy82 en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Neejjjjjjjjj!!!!!!!
    Ik heb al geplast, en dan ben ik mn aller laatste express kwijt:roflmao::roflmao::roflmao: plus, mijn temp is niet zo spectaculair dat ik zeg ik ga eens een test wagen :roflmao:

3. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik vind het een prachtig kaartje, nog steeds ver boven de coverline en nog geen dip :p

4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wil je mijn kaartje boven je bed hange? :p over 2 dagen test ik.. :p mijn man helpt mij gelukkig hierin, anders was ik al naar de action gerend, dussss nog even geduld :rolleyes: ondertussen maar verder hopen op dat er wel wat zit:cool:

SD90 en Mila27 vinden dit leuk.
  5. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ha ha, ja er wordt hier een heleboel toegesproken en buik geaaid :)! Het is inderdaad een bijzonder idee, maar ik kan niet wachten tot het zover is om te kunnen testen :confused:

SD90 en Snoepjes vinden dit leuk.
  6. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.583
    3.942
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Yes! Goed nieuws! Ik ben zelf nogal cyste gevoelig dus hoop dat t bij mij ook weg blijft. Hopelijk is deze IUI gewoon raak voor je!!

7. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.583
    3.942
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik heb menstruatiepijn :cry: Alsof mijn lijf het slijmvlies wilt afstoten, maar de utro houdt het tegen. Ben ook super emotioneel. Vanmorgen toen ik nog in bed lag moest ik weer wat traantjes wegvegen :confused:
    Baal hier zo ontzettend van. Waarom nog door met Utro tot zondag en daarna dinsdag :(

8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik ben toch naar de action gegaan :oops: morgen ochtend maar 1tje doen :rolleyes:

Mauzy82, SD90, Mila27 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Gezellig samen testen :D

10. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Ik hoop toch nog even voor je hoor... Maar het is wel kut dat je je zo voelt...

@Kimmetjuh90 Heel benieuwd naar je test morgen!

Hier nog steeds geen maandstonden te bekennen, ik erger me kapot. Ben uit frustratie maar gaan shoppen :roflmao:

11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaaaa!! Gezellig:rolleyes: ben best wel bang voor teleurstelling eigelijk....

12. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik ben ook benieuwd:p al denk ik dat t een blanco test word :roflmao:

13. Rooz86

Rooz86 Bekend lid

12 sep 2018
    532
    866
    93
    Vrouw
    Hey meiden, had even niet gekeken, moest veel bijlezen :D. Wat bijzonder dat je de eitjes zo scherp ziet! Zie je dan ook gelijk als het is gelukt?

Ik geef het nog twee maanden de kans, dan 2,5 jaar zelf geprobeerd en start dan met iui. Moet nog geïnformeerd worden door t ziekenhuis. Wat kan ik doen om voor te bereiden? Moet je zelf ovulatietesten inslaan? Hoe vaak bezoek je ong het ziekenhuis per maand tijdens het traject?

14. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    De foto’s die je hebt gezien zijn van blastocystes. Dat zijn bevruchte eitjes die zich al ver hebben doorgedeeld (5 a 6 dagen na bevruchting). Bij het plaatsen maken ze een echo van je buik en je ziet daarop hoe de vloeistof waar het embryo in zit in je baarmoeder wordt gespoten. Daarna is het afwachten of het innestelt en doordeelt.
    Wat spannend voor je dat de iui dichterbij komt! Ik heb zelf geen iui gedaan, maar de ivf terugplaatsingen zijn volgens mij redelijk vergelijkbaar met het iui traject. Wat ik eruit begrijp is dat van tevoren wordt gekeken of je eileiders wel doorgankelijk zijn en wat de zaadkwaliteit van je man is. Is dat bij jullie al gebeurd (of andere onderzoeken)? Het hangt van het ziekenhuis af of ze werken met echo’s, urinetesten of ovulatietesten, dus ik zou nog even wachten met het inslaan van ovulatietesten. Met echo’s ga je ongeveer vanaf dag 12 in je cyclus heen om te kijken hoe groot je follikel is. Afhankelijk van de groei daarvan bepaald hoe vaak je heen moet. Dat kan in 1 keer goed zijn of je moet misschien 3 keer heen, dat verschilt bij mij per cyclus. Bij ivf terugplaatsingen doe je geen uitgangsecho, maar bij iui heb ik daar wel eens over gelezen. Ik vergeet vast van alles te vertellen, maar er zijn hier genoeg iui meiden die er van alles vanaf weten!

15. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Hey!

Ik hoef zelf geen ovulatietesten te gebruiken voor de IUI, ik word opgevolgd met echo's en bloedafname. Dit omdat ik hormonen neem.

Bij IUI in natuurlijke cyclus wordt soms wel gevraagd ovutesten te gebruiken maar vind dat zelf een beetje riskant ofzo. Precieze timing van de IUI is dan zo veel moeilijker.

Qua aantal keer: met de clomid had ik geen uitgangsecho en moest ik op dag 10 de eerste keer gaan. Toen waren eitjes nog te klein, dag 12 nog eens controle en dan mocht ik 's avonds pregnyl spuiten om op dag 14 de IUI te hebben. 3 keer was het dus. Maar hangt er een beetje vanaf hoe snel je eitjes groeien.

Deze cyclus start ik met menopur (injecties) en daarvoor moet ik op dag 3 wel een uitgangsecho hebben. Controles voor eicelrijping heb ik nog geen zicht op.

Hopelijk heb je daar al wat info mee! Veel voorbereiden kan je anders zelf niet doen, behalve maken dat je 2-3 dagen voor de IUI zeker nog seks hebt (minder lang mag ook maar 'oud' zaad is niet goed). En mijn dokter zei: voor de rest gewoon leven en niet al te veel laten! :p

16. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb 7x iui gehad in eigen cyclus, en de 1ste 4x moest ik ook ovulatietesten gebruiken, daarna werd t met echo's gedaan, helaas geen resultaat, nu met cryo terugplaatsingen bezig vanuit de 1e ivf :)

17. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Rooz86 en hoe vaak je het ziekenhuis bezoekt hangt dus volledig af van jouw lijf en het beleid. Met ovu testen is het natuurlijk veel minder omdat je dan geen echo’s hebt. Ik spuit menopur en rij iedere ronde ongeveer 6 x op en neer.
    1: uitgangsecho, check op cystes
    2: follikelmeting na ongeveer een week
    3/4 nog 1 of 2 metingen
    5: poging
    6: bloedafname

Maar sommige ziekenhuizen laten je dus alleen maar komen voor de poging op zich! Wisselt echt heeeeel sterk!

18. Sab88

Sab88 Bekend lid

27 jun 2016
    890
    269
    63
    Hoi ,

Ik lees hier stilletjes wat mee , aangezien wij nog aan het wachten zijn tot de rode duivels doorkomen. Voor ons gaat dan het traject van ivf beginnen. Ben heel benieuwd hoe dit zal verlopen. Ondanks dat het voor iedereen anders gaat en voelt , vind ik het heel fijn om jullie ervaringen te lezen.

Mijn menstruatie zal een deze dagen aanbreken , en daardoor komen bij mij nu echt de zenuwen!!
    Heb zin in het traject , niet dat ik het leuk vind, maar wel eindelijk het gevoel dat dit ons dichterbij een mooie babe kan brengen.
    Alleen merk ik dat ik ook erg onzeker wordt , van gaat het wel lukken en wat als het niet lukt. Ivf is in principe de laatste stop.
    Zijn de meeste die in het ivf trajecten hebben gezeten uiteindelijk zwanger geraakt ?? Of gebeurt het veel vaker dat er stellen zijn die kinderloos achter blijven ??

19. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Sab88 het hangt een beetje van het “probleem” af ook.
    Volgens mij is de succes-rate ongeveer 30 procent per poging en is 50 procent binnen 3 pogingen zwanger. Hihi ik volg jouw ervaringen weer graag straks, want de kans ik groot dat ik na volgende ga ivf-en. Weet al het een en ander van het meekijken bij mijn vrouw. Het gevoel dat het de eindstop is herken ik goed. Anderzijds zijn bijna alle omstandigheden goed als je eenmaal een blasto hebt. Hij hoeft “alleen nog maar” te plakken..

Sab88 vindt dit leuk.
  20. SummerB

SummerB Actief lid

7 aug 2018
    256
    83
    28
    Vrouw
    Snapt iemand dit? Rechts is van gisterochtend (positief), midden van gisteravond (negatief) en de linker van deze avond (positief).
    Uuhhh wanneer is mijn eisprong nu? Snap het ff niet

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina