MMM en eindelijk zwanger

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katja77, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.472
    1.044
    113
    Vrouw
    Ik ben ook zwanger! Het is nog pril en dus heel onzeker...
    Mijn verhaal: in augustus 2009 gestopt met de pil, na 1 jaar en 9 maanden spontaan zwanger na de kijkoperatie waarbij de eileiders werden doorgespoeld, helaas was op de echo met 7,5 week geen hartactie te zien.
    Na 6x IUI begonnen met IVF en direct 1e keer raak, wat ik echt niet had verwacht.
    Nu duimen voor wel een goede echo met 7,5 week!

2. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    In 2009 gestopt met de pil.. Na een jaar naar de huisarts, doorverwezen naar ziekenhuis, alle onderzoeken gehad.
    Zaad slecht, ze wilden 10 of 12x iui doen. Ik hadmet de resultaten van t zaad op internet gespeurd en kwam erachter dat zaad veel te slecht was voor iui.

Gevraagd of we ivf konden doen, nee eerst iui. Was ik het niet mee eens.
    Ben naar ander ziekenhuis gegaan voor een second opinion en wat bleek.. Zaad was zelfs voor ivf te slecht! Het werd meteen ICSI.

De hormonen sloegen niet aan, maand rust, hormonen sloegen wel aan maar oversimulatie, weer maand rust. Toen
    Eindelijk begonnen toen had ik maar 1 eitje :(. Poging mislukt.

Tweede poging.. 13 eitjes.. Zwanger!! Ging helaas mis.
    8 cryos in de vriezer, paar niet goed ontdooid en een paar maanden de rest terug laten plaatsen elke maand. Geen 1 cryo bleef zitten.

Poging 3.. 4 eitjes, 2 terug laten plaatsen en weer zwanger. Ging weer mis :(. 1 cryo niet goed ontdooid van de andere niet zwanger.

Poging 4.. 8 eitjes! 2 terug laten plaatsen en niet zwanger :( gesprek en een hysteroscopie gehad. Meteen na de hysteroscopie 2 eitjes terug laten plaatsen, want ze zeiden meer kans op zwangerschap en nu zwanger van een tweeling na 4,5 lange verdrietige jarenn!:D

3. Rust

Rust Actief lid

10 jan 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Niet zwanger, wel twee ICSI jongens!
    Oorzaak: zeer zwak zaad.

4. panter1984

panter1984 Actief lid

6 nov 2012
    175
    2
    16
    Hier ons verhaal

kinderwens sinds 2009
    December 2011 --> 1e gesprek fertiliteitsarts
    Jan/feb 2012 --> onderzoeken gehad en uitslag was: zeer weinig zaad (minder dan 1 miljoen)
    feb 2012 t/m juli 2012 --> 5x iui (anders moesten we toch wachten)
    aug 2012 t/m mrt 2013 --> ICSI-1 verse TP 1 embryo en 3x TP van 2 cryo's waarvan 2x een vroege miskraam
    mei 2013 --> ICSI-2 verse tp 1 embryo opnieuw vroege miskraam
    Juni 2013 --> onderzoeken naar miskramen --> niks gevonden
    Juli 2013 t/m sept 2013 --> 2x TP van 1 cryo
    Sept 2013 --> getrouwd en ingeschreven voor adoptie
    okt 2013/nov 2013 --> Laatste ICSI-3 behandeling verse TP van 2 embryo's --> ZWANGER van 1 (nog 3 cryo's in de vriezer)
    Jan 2014 --> Voorlichtingsbijeenkomst adoptie

Het heeft aardig lang geduurd, maar wij kunnen ook eindelijk zeggen dat we papa en mama worden.

5. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Hey Sammy, hoe gaat het met je? lekker druk druk in je buik hihihi.

6. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Mooi topic :)

Ons verhaal:
    eind 2006 spiraal verwijderd, start kinderwens
    begin 2008 1e keer fertiliteitsarts, OFO: geen bijzonderheden, nog een half jaar proberen.
    juni 2008 HSG, geen bijzonderheden
    november 2008 start IUI met Puregon en Pregnyl
    februari 2009 4e IUI zwanger!
    april 2009 helaas missed abortion bij 11 weken, curettage, hysteroscopie wegens een rest.
    juli 2009 opnieuw start IUI's
    december 2009 4e IUI zwanger!
    eind december 2009 vroege miskraam 6 bij weken
    januari 2010 habituele abortus-onderzoeken geen afwijkingen
    januari 2010 herstart IUI
    april 2010 4e IUI zwanger!
    eind april 2010 vroege miskraam bij 6 weken
    mei 2010 herstart IUI
    september 2010 besluit tot IVF
    oktober 2010 start IVF
    28 oktober 2010 tp van 1 embryo - niet zwanger, 4 cryo's
    22 januari 2011 tp van 1 cryo - niet zwanger
    maart 2011 start IVF 2
    eind maart 2011 IVF omgezet in escape-IUI wegens te weinig follikels - niet gelukt
    mei 2011 herstart IVF 2, tp van 2 embryo's, 2 cryo's
    juni 2011 zwanger! Helaas weer een vroege miskraam
    juli 2011 uitgebreid overleg in fertiliteitsteam, besluit om een "second opinion" te doen in Maastricht.
    augustus 2011 uitgebreid gesprek in Maastricht, besluit uitgebreid onderzoek
    eind oktober 2011 allerlei onderzoeken in Maastricht, eind november uitslagen: geen afwijkingen, wel een trage hartslag met lage weerstand in de vaten en hoge weerstand rond de baarmoeder en laag plasmavolume. Advies: het hart trainen middels sporten, ik was al begonnen met hardlopen dus advies: dat opbouwen. Verder gewoon doorgaan met de behandelingen.
    januari 2012 terugplaatsing van 1 cryo
    eind januari 2012 zwanger!
    eind september 2012 geboorte van onze dochter :)

Een heel verhaal en een hele voorgeschiedenis (totaal 17x IUI, 2 x terugplaatsing van verse IVF, 2x cryo, 4x miskraam) met als moraal: de aanhouder wint, in ons geval!

7. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Lang niet zo heftig als jullie, maar zonder medicatie wordt ik niet spontaan zwanger.

Al ruim half jaar last van melk uit mijn borsten ( tijdens pil gebruik) in sept 2010 gestopt met pil. Geen ongesteldheid.
    Nov bloedprikken afwijkende prolactine waarde.
    ( tussendoor echo's plus bloedprikken) na vervolgonderzoek bleek ik een hypofyseadenoom te hebben die zorgde voor een verhoogd prolactine niveau --> geen eisprong maar 2011 parlodel gaan slikken. Vanaf 2e ronde weer eisprong. Derde ronde zwanger. Kindje in feb 2012.

Nu geen anticonceptie gebruikt. Geen menstruatie in nov 2012 terug nr Zkh. Prolactinewaarde te hoog start medicatie februari 2013, zwanger helaas bbz.
    Hierna 2 x ongesteld 3e xzwanger helaas vmk. Ronde hierna gelijk zwanger :)

Kortom zodra ik medicatie slik zijn we redelijk vruchtbaar te noemen, zonder gebeurd er niets ;)

Hoop snel op veel meer berichtjes hier!

8. WLE

WLE Niet meer actief

Na 4 jaar zwanger geworden met icsi van een tweeling!

9. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Het is nog pril, maar hier mijn verhaal:

Februari '13 gestopt met de pil

Juli '13 naar de dokter wegens uitblijven menstruatie

clomid 50, 100 + 150 mg geen reactie, behalve extreme bijwerkingen. (opvliegers, stemmingswisselingen, hoofdpijn en hele erge lichtflitsen en hallucinaties)

Dec gestart met Gonal F en Pregnyl. Geen last van bijwerkingen en voelde me weer helemaal mezelf. En gelijk ZWANGER :D

10. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Wow, wat een heftige verhalen! Maar wat fijn dat het gelukt is en ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan.

Hier ook MMM, maar iets minder heftig. Mijn man heeft kanker gehad toen hij 18 was en voordat hij aan de chemo ging, hebben ze zijn zaad ingevroren. Toen wij een kinderwens hadden, hebben we hem laten testen: ICSI kwaliteit.

Toch zijn we van onze eerste spontaan zwanger geraakt na 3 maanden. Voor een tweede hebben we uiteindelijk wel de MMM nodig gehad en hebben we zijn 20 jaar geleden ingevroren zaad gebruikt. Bij de tweede IUI was het raak!

Alle meiden in de MMM, heeft veel succes en sterkte!

11. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Wens vanaf 2005 en in 2007 ernstige endometriose ontdekt. Operatie van 11 uur, waaronder verwijderen stuk darm, plaatsen urinestents en verwijderen endo plekken op baarmoeder. Helaas 1 nier die niet meer werkt. Vervolgens relatie stuk gelopen en 5 jaar cyclus onderdrukt. In 2013 met nieuwe (fantastische ) partner ivf gestart. Poging 1 is in juni geëindigd in een MA met 7 wkn, maar nu 12 wkn ZWANGER. Ik wens alle MMM dames hetzelfde!

12. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

5 jan 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Dames,

Allemaal gefeliciteerd die op dit moment zwanger zijn!

En wij dames die nog in mmm zitten het komt een dag voor ons.

Keep the faith in it

13. Ckp

Ckp Nieuw lid

14 jan 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nog nieuw in dit groupe, ga volgende week mijn derde behandeling beginne. Dit keer met menopur, heeft iemand hier gegaad? Mijn Nederlands is niet perfect, ben nog steeds om an te leren :)

14. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Lieve meiden die positief getest hebben: gefeliciteerd!! Hoe geweldig!!

Alle meiden die nog in afwachting zijn, dikke knuffel! Ik hoop echt dat jullie wachten snel beloond wordt!

15. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    proficiat samurai, geniet van je zwangerschap.

16. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik durf het hier nu ook wel neer te zetten. Mijn verhaal:

Begin 2012 gestopt met de Nuvaring.
    Cyclus begin goed, maar werd steeds langer.
    Eind 2012 doorgestuurd door huisarts na 3x zeuren, omdat ik al 3 maanden niet ongesteld was geweest..
    Januari 2013. Diagnose pcos en man verminderd vruchtbaar.
    5x Clomid met heftige bijwerkingen
    2x IUI met Puregon, maar zaadkwaliteit was te slecht.

December 2013. Eerste IVF poging.
    19 eicellen bij de punctie weggehaald.
    3 goede bevruchtingen, maar 2 goede embryo's bleven over.
    2 dagen na terugplaatsing opgenomen in het ziekenhuis met overstimulatie. Daar een paar dagen gelegen, mijn lichaam reageerde gelukkig goed!

21 december mijn eerste positieve test ooit gehad! Ik heb staan huilen van geluk..
    Morgen eindelijk de eerste echo! We gaan onze kleine Emmy zien!!!

Ik hoop echt dat iedereen dit snel mag mee maken. Ondanks de pijnlijke weg, ben ik zo enorm dankbaar! Ik gun dat gevoel iedereen, maar vooral de dames op dit forumdeel..

17. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    ohh proficiat Aster. Leuk dat je dat kleintje al een naam geeft.

18. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Bedankt rozientje!

19. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn vrij snel al gestopt met voorbehoedsmiddellen toen we elkaar leerden kennen.
    We waren er vrij snel over uit, gebeurt het is het geweldig, zo niet, dan komt t vanzelf wel.

Maar na 2/ 3 jaar werden we toch onrustig, en toen ik veel buikpijnklachten kreeg, toch door laten sturen naar n gynaecoloog. Toen een kijkoperatie gehad, en bleek endometriose te hebben, wat ze meteen weggehaald hadden. Buikpijn werd echt veel minder! Verder bleek dat alles volgens het boekje was, simpel gezegd hartstikke vruchtbaar.
    Vriend zijn sperma ook getest, bleek ook erg vruchtbaar.
    We werden onverklaarbaar onvruchtbaar....
    Advies was te starten met Iui.
    Daar waren we nog niet aan toe, en hebben dat op de lange baan geschoven.

Maar goed, zwanger raakte ik maar niet, ondanks ons goede seksleven ;)

Toen iedereen om ons heen maar zwanger raakte, soms inmiddels al van hun 2e etc, beseften we dat we de mmm inmoesten.
    Zo gezegd zo gedaan, goed laten voorlichten en de 1e Iui afspraak stond inmiddels.
    Helaas kreeg ik een week van te voren de uitslag cin3 voorstadium baarmoederhalskanker, en dat moest eerst weggehaald worden. Iui ging niet door.... Was een harde klap.
    Toen dat allemaal achter de rug was, zijn we met Iui gestart.

Na de 4e mislukte Iui verloor ik de hoop, en raakte erg geïsoleerd en verdrietig. Na een fijn gesprek met de gynaecoloog viel er veel van m'n schouders, en ben ik de 5e Iui heel relaxt ingegaan.
    En het ongelooflijke gebeurde, ik raakte zwanger!!!!!

Inmiddels 7 jaar verder, was ik zomaar zwanger. We konden het echt heel moeilijk geloven, zo onwerkelijk.
    Inmiddels ben ik hoogzwanger en bijna uitgerekend.

Soms moet ik mezelf even knijpen, het is zo bijzonder...

20. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

5 jan 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Wauw woelmuisje, wat een verhaal. En super hoe je eruit bent gekomen, nu je tweede kleine onderweg. Jouw verhaal is voor iedereen echt een opsteker, dat er nog erge dingen in het leven zijn. Maar direct ook heel positief en uiteindelijke met de mooiste kado een spontane zwangerschap.

Succes met het aftellen, je kan je prinsje bijna vasthouden xxxx

Deel Deze Pagina