Hoi! Graag wilde ik horen of er meiden zijn die tijdens de MMM hulp helpen gekregen van een psycholoog of maatschappelijk werker? 1. Werd dit aangeboden of moest je dit zelf aanvragen? 2. Wat heeft je doen besluiten om hier gebruik van te maken? 3. En heeft het geholpen? Ik vraag dit vanwege een advies die mijn huisarts heeft gegeven om te vragen of ze psychologisch hulp aanbieden in mijn ziekenhuis, maar waar ik nog aan twijfel of ik dit zal doen. Alvast bedankt.
Bij ons werd het standaard aangeboden alleen wij hebben de behoefte er niet aan gehad. Kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die er gebruik van maken.
maatschappelijk werker hebben wij gehad , het werd ons aan geboden . Heeft ons erg geholpen, als we kinderloos verder moesten en we trokken het niet mocht ik haar altijd bellen. Dit hebben we toen gedaan omdat ik het even niet trok dat mijn zusje haar eerste kreeg .
Bij ons werd het standaard aangeboden (UMCU). Ik heb het ook gedaan, omdat ik een kindje verloren heb voordat we in de MMM kwamen. Maar na een paar keer ben ik niet meer gedaan. Ik ben zelf psycholoog (weliswaar ben ik niet van de hulpverlening) en had niet het gevoel dat deze maatschappelijk werkster nu echt zo'n andere kijk kon geven. Toen ze zich ook nog met andere dingen ging bemoeien (en raad ging geven) was voor mij de maat vol. Gewogen en te licht bevonden. Als je en goede psycholoog zou treffen, zou het voor mij anders zijn. Dan kun je er best wat aan hebben.