IVF intakegesprek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Trudy90, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik heb samen met mijn man 1,5 jaar geprobeerd om kinderen te krijgen!! Maar het is tot nu toe nog niet gelukt.. Nu hebben we alle onderzoeken in het ziekenhuis gehad.. En het ligt aan mijn man.. Hij heeft zwak zaad..
    Nu hebben we à.s maandag een intake gesprek voor IVF behandeling! Nou ben ik er best zenuwachtig voor!
    Ben benieuwd wat jullie ervaringen erin zijn? En of het lang duurde voordat je geholpen werd??

Xx

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Spannend hè! Wij hadden het intakegesprek in november en in februari hadden we de eerste IVF-behandeling. Het intakegesprek stelt niet zoveel voor. Ik weet niet eens meer precies wat daar besproken is. Daarna kregen we nog een voorlichting waarin alles verteld werd over de IVF-behandeling. Heel veel succes voor jullie!

3. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    Hè caro31,

Jaa maar oom wel spannend dat het dan echt in werking gezet wordt! En dan weet je ong wanneer je geholpen wordt.. Kreeg vanmorgen een belletje van het ziekenhuis dat ze maandag avond ook een informatie avond hebben... Dus dat is ook al snel!

Maar jij bent nu zwanger zie ik! Gefeliciteerd!

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Zeker spannend! Je krijgt nu dan eindelijk echte kansen.
    Bedankt voor de felicitatie.:)

5. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Hoi, ik lees even mee.
    Ik ben 3 jaar geleden gestopt met de pil, wij hebben diverse onderzoeken en een kijkoperatie gehad en nu blijkt er bij ons "niets" aan de hand te zijn. Na 3 jaar mag je met IVF beginnen, en dat gaan wij dan ook doen na onze vakantie. Volgende week woensdag hebben wij ons eerste gesprek hierover (intake?) dus ik ben ook benieuwd wat er zoal op je afkomt.

Wat ik wel fijn vind is dat er eindelijk iets gedaan gaat worden. Na 3 jaar zelf proberen ben ik er wel van overtuigd dat er zonder hulp geen zwangerschap komt, dus laat maar komen die IVF! :cool:
    @Trudy90: Succes!

6. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    @mieps: spannend ook! Wij moeten maandag! Maar idd het is wel al een goed gevoel dat ze er wat aan gaan doen!
    Wij mogen wel eerder beginnen omdat er wel iets aan de hand is! Dus vandaar... Maar we zitten ong op dezelfde periode!

Succes ook volgende week!!!

7. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Hai ik kom ook mee lezen, ben nu 2 en half jaar gestopt met de pil en een half jaar in mmm. Ik heb verouderde eierstokken en dus weinig kans om op de normale manier zwanger te worden. 26 juni krijgen we de info avond ivf, ben erg benieuwd hoe dat zal gaan en of er dan nog een wachtlijst komt of niet.

@Trudy en Mieps heel veel succes, hebben jullie al ervaring met prikken?

8. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    @ summerbloom: nee voor mij de 1e Keer! Vind dat ook best eng hoor!! Maar daar moeten we ons maar overheen zetten denk!! Jij ervaring??
    Jij ook heel veel succes!!

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
  10. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    Oke.. Valt best wel mee hoe lang je moest wachten.., ik kreeg van de week een telefoontje van het ziekenhuis dat er maandagavond ook een informatieavond is! Dus daar gaan we maar gewoon hee! Krijgen we er ook meer inzicht in Miss!!!

11. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Ik heb nog geen ervaring met spuiten zetten, maar zie daar niet zo tegenop. (ik ben bloeddonor en dat vind ik ook niet erg, dus hopelijk valt dit ook mee..)
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat er 3 maanden tussen kan zitten. Ik had dit gesprek vastgelegd zodat we na onze vakantie zouden kunnen beginnen, dat is toevallig over 3 maanden, dus precies goed! haha:)

12. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    Ik moet straks!! Ben zo benieuwd.. Hoop wel dT we zo snel mogelijk kunnen beginnen... Maar ga er maar niet te veel vanuit!!! ;)

13. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Goed gepland mieps ;)

spannend trudy, heb je veel informatie gehad en een prik instuctie? hebben ze verteld hoe lang je nog moet wachten voor je mag beginnen.:(

ik heb wel ervaring met puregon prikken, ben nu nog bezig met gestimuleerde iui maar dat schijnt de makkelijkste spuit te zijn.

14. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    Hoi hoi!!

We zijn gister idd geweest! Nou eerst werden we afgebeld maar gelukkig konden we smiddags nog terecht!
    We kregen een andere arts dus alles was nog eventjes spannend! Maar hij begon z'n verhaal goed en over mijn man z'n zaad! En hij zat zo alle cijfers te lezen en eigenlijk viel het wel mee! Hij zegt eigenlijk vind ik het te goed voor IVF! Ik zei gelijk die andere arts zegt dat de kans nihiel is dat het spontaan gebeurt! Hij zegt... Nou zo wil ik het niet noemen... Maar hij kwam gelijk met de oplossing IUI nou dat vonden wij eigenlijk ook wel een goed plan om mee te beginnen!
    Dus heb alle medicijnen nu gekregen! En idd een prik instructie gehad van de pureren! Maar die viel me alles mee!
    Ben blij dat we hiermee beginnen! En we mogen ook gelijk beginnen!!!

Idd Mieps! Goed gepland!!!! :)

15. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat jullie gelijk met IUI mogen beginnen! Scheelt weer wachttijd. En toch wel goed nieuws, dat het zaad er goed genoeg voor is. Nu maar hopen dat het snel lukt! Succes in ieder geval!

16. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    Dankje wel marliesje!! Komt vast goed! Positief blijven!!!

17. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Zo, goed dat je smiddags alsnog kon komen! Succes met IUI!!
    Wij mogen vanmiddag op gesprek. Half 5 is het zover. Ik ben benieuwd!

18. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    Spannend Mieps!!! Ben benieuwd wat ze zeggen!!!

19. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Ook wij moeten eerst met IUI beginnen voordat we aan IVF mogen beginnen. Kleine tegenvaller aangezien wij onze hoop op IVF gezet hadden, maar positief is wel dat we meteen volgende maand mogen beginnen. Ik ben benieuwd!
    Daar gaan we dan Trudy90!

20. Trudy90

Trudy90 Lid

12 jun 2012
    36
    0
    0
    Nou idd spannend!!! Wanneer moet jij weer ongesteld worden dan?? Ik volgende week al dus voor mij begint het wel heel snel al hoor!! Vind het best spannend! Maar stel dit lukt niet dan kan je zo aan de IVF beginnen!!! Als het goed is zetten ze jullie nu al op de lijst voor IVF?

Deel Deze Pagina