Welk ziekenhuis voor ivf leeftijd 42 jaar

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kaslom84, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaslom84

Kaslom84 Niet meer actief

#1 Kaslom84, 12 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2014
    Hallo allemaal,
    Ik ben naarstig op zoek naar een ziekenhuis dat ons nog wil helpen. Afgelopen jaar in het ziekenhuis in Zutphen geweest. Na veel aandringen mochten wij nog 1 IVF poging starten. We waren heel blij ,maar na een week (8 januari) kregen we te horen dat dit toch niet kon omdat Apeldoorn (waar Zutphen het aan "uitbesteed" heeft)
    dit niet meer wil doen bij vrouwen van 42. Een enorme domper dus.

Nu ben ik op zoek naar een ziekenhuis dat ons nog wél wil helpen. Ik wordt in mei al 43 dus dan worden onze pogingen niet meer vergoed.
    Ik heb goede hoop dat een coulanter ziekenhuis misschien nog wel 2 keer ivf wil uitvoeren (1 keer was volgens mij gewoon het beleid van het ziekenhuis in Zutphen)

Wie kan ons helpen met ervaringen ? Wij komen uit omgeving Arnhem.

2. mnr

mnr Niet meer actief

Volgens mij doet geertgen wel ivf met 42 jaar. Vanaf Arnhem is dat ongeveer een uurtje rijden.

Heel veel succes!

3. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    En anders dusseldorf wel denk ik. Ik zit in Gent maar onderzoeken enzo duren te lang voor jou. Vanaf de intake tot de icsi duurde ruim drie maanden ondanks dat ik mijn dossier bij me had vanuit nl. Ik heb die tijd maar begrijp jij niet.

Succes en hoop dat het lukt!

4. Kaslom84

Ik hoor over Geertgen hele wisselende verhalen. Heb jij zelf ervaringen daar mnr? En als ik het goed begreep doen ze het dan uiteindelijk ok in DD?

Poppetje : allereerst diep respect voor jou : dat je nog meeleest en schrijft en advies geeft . Ik heb net een poosje op een ander topic gelezen waar je ook meeschrijft. Niet te bevatten wat je hebt meegemaakt ,en ik hoop zó voor je dat je ooit het geluk nog in handen zal krijgen!
    Dusseldorf is inderdaad een optie. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de reistijd , en voor het financiële gedeelte. Ik ben uitgebreid verzekerd bij IZZ maar dat wil schijnbaar nog niet zeggen dat zorg in het buitenland ook vergoed wordt/of maar een gedeelte.

Iemand ook ervaring met Arnhem?

5. mnr

mnr Niet meer actief

Ik ben inderdaad zelf onder behandeling bij geertgen (geen ivf) en heb ik een slechte ervaring met Zutphen.

In dd is vaak een wachttijd van een half jaar en ik begrijp dat je zolang niet kan wachten. Bij gg kun je meestal met een week of 4 terecht.
    Voor ivf werken ze inderdaad samen met het lab van dusseldorf.

nogmaals veel succes!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dank je wel San!! Wij gaan door, we moeten wel. Nu voor een brusje, eentje die wel deze wereld aan kan :( een ja ik schrijf nog mee, als ik een ander kan helpen graag ;) maar ook voor mezelf. Praten met lotgenoten helpt!!!

Reistijd is heftig, wij rijden naar Gent zonder file 1,5 uur heen,maar heb het er voor over! Echo's kan ik hier doen ;) waarom bel je je verzekering niet hoe het zit met vergoedingen? Ik moet bij pno toestemming vragen nml.

7. Kaslom84

MNR: bij wie ben jij onder behandeling geweest in Zutphen?
    Grappig , dan kom je bij mij uit de buurt :_)

Omdat Zutphen zo slecht was had ik al een afspraak met Arnhem op 20 januari voor een second opinion.. Ik heb Arnhem vanmorgen gebeld om te vragen of zij nog wel ivf doen als je 42 bent en dat doen ze op zich wel , maar kijken naar ieder stel/situatie. Het kan dus zijn dat ze nog wel 2 keer ivf willen doen (als dat cyclus technisch in die tijd nog haalbaar is ) het kan ook zijn dat ze niets doen.
    Nu zit ik dus te twijfelen : afwachten of inderdaad naar geertgen of DD bellen voor afspraak???

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Gewoon allebei doen! Hou al je opties open, zou ik zeggen. En idd even je verzekering bellen en vragen hoe het zit met vergoeding buitenland. Als je alle mogelijke kennis hebt, kun je de beste beslissing nemen.

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    San,

Hier een lotgenoot, ik ben iets ouder dan jij en heb me rot gezocht naar een ziekenhuis die me nog wilde helpen toen m'n arts me (te) laat mededeelde dat hij geen IVF wilde doen..

Het Maasstadziekenhuis (Rotterdam) wil ook bij oudere stellen nog IVF/ICSI doen, de arts stelt wel als voorwaarde dat je AMH boven de 1,0 moet zitten. Wachttijden zijn er amper. Ik weet niet of je jouw AMH ooit hebt laten bepalen.. Ze behandelen nog tot 45 jaar.

In Wolvega (Friesland) zit kliniek Nij Barrahus, geen wachttijden en ook geen beperkingen in leeftijd of voorwaarden... Ja, dat je een regelmatige cyclus hebt! Ik ben net begonnen aan mijn 1e (zelf betaalde) ICSI traject, na 2x IUI in gestimuleerde cyclus om de dosis en reactie te peilen. Hele fijne mensen! Die echt naar jouw lichaam kijken en niet naar de statistieken etc. Ook fijn om niet "al afgeschreven te zijn" :)
    Zij hebben nog geen contracten met zorgverzekeraars dus je krijgt waarschijnlijk niet alles vergoedt maar dat is afhankelijk van jouw verzekeraar. Overigens zijn zij IVF transport ziekenhuis voor DD dus de technieken en lab van DD worden wel benut en zul je voor punctie en terugplaatsing naar Düsseldorf moeten. Alles in de aanloop er naar toe gebeurt gewoon in NL. Düsseldorf zelf heeft veel te lange wachttijden..

Ik weet niet of dit iets is voor je..

Heel veel succes!

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik zou ook eens voor DD kijken. Je situatie uitleggen en misschien kan je dan wel sneller terecht. En volgens mij mag je nog tot 31 januari van verzekering wisselen toch? Dan zou je nog naar PNO kunnen gaan...

11. mnr

mnr Niet meer actief

Je kan helaas niet meer van verzekering wisselen dan gaf je voor 31 de moeten opzeggen.
    Je kan altijd een afspraak bij gg maken en als het in Arnhem dan niks wordt heb je dat achter de hand.

Ik had dokter sassen. Uiteindelijk ben ik toen gelukkig spontaan zwanger geraakt maar omdat het nu weer niet vanzelf ging ben ik nu gelijk naar gg gegaan.

Ik hoor over Arnhem ook wel goede verhalen dus ik hoop dat ze je dat kunnen helpen.
    Wel fijn dat je zo snel terecht kan!

12. Kaslom84

Inmiddels heb ik al heel wat afgebeld vandaag, en besloten dat ik naar Geertgen ga. Ik kan daar 28 januari al terecht !
    Arnhem vanmorgen ook gebeld , zij willen het nog wel doen maar kijken per geval of ze het ook nuttig vinden, terwijl Geertgen toch meer de indruk gaf het altijd wel te doen als "de klant" het wil.En zij doen alleen ICSI, en volgens mij geeft dat alleem maar meer kans.

Bedankt voor je verhaal zoetjes! Ik hoop dat het bij jou gaat lukken, je bent ook al zo lang bezig!

Kiekske : mijn verzekering dekt tot 43 dus deze poging wordt gewoon vergoed , als ik 43 ben vergoed pno ook niet dus dat zal geen zin hebben.

13. wensmam

wensmam Nieuw lid

14 jan 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 wensmam, 14 jan 2014
    Laatst bewerkt: 14 jan 2014
    Hallo!

Ik ben ook 42 en ben onder behandeling bij UMC Utrecht. Ik ben daar heel tevreden over. Geen wachtlijsten en allemaal heel aardig. Ze zijn wel streng met de selectie voor invriezen, maar daar is het resultaat tijdens het ontdooiproces ook naar. Voor mezelf sprekende uiteraard.

Ik wens je heeeeeel veel succes met je behandeling!

Deel Deze Pagina