Mmm mama's mei/juni 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door dame82, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik heb het nog nooit gezien secretangel. Ik hoor er wel veel mensen over. Op zwanger na mmm facebook en uitgerekend juni 2018 facebook zie ik sinds gisteren oproepjes voor wie een whats app groepje daarvoor wilde maken

2. beebj

beebj Niet meer actief

Heerlijk mn huisje aan kant maken!❤️ Kerst opruimen, alles weer op zn plekje. Manlief moet morgen weer aant werk, zal wel weer even wennen worden na 16dagen thuis!

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja hier ook gisteren de kerstzooi opgeruimd. Babykamer is redelijk leeg. Gros kan pas weg eind januari. En ik moet nog wat opbergboxen kopen. In weekend van eind januari even naar de kringloop. Alles wat niet verkocht is voor die tijd gaat daarheen. Twee verhuisdozen, een printer en een televisie.

Volgens mij is de kleine aan het gymnastieken. Ik zit rustig op de ipad wat te internetten maar ik voel van alles. Hihi.

Secretangel en beebj vinden dit leuk.
  4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He dames, ben weer back in town! Paar fijne dagen gehad, maar ook weer fijn om terug te zijn!
    Veel gekletst hier en veel geshopt! Wij hebben morgen de 20 weken echo en willen daarna serieus aan de slag. Wat precies, nog steeds geen idee!
    Verder nog steeds rustig in het buikje. Soms twijfel ik of ik haar voel, maar nog zo minimaal. Kan niet met overtuiging zeggen dat ze het is.. mijn darmen kunnen er ook wat van ;)

5. beebj

beebj Niet meer actief

Bij de Action heb je handige opbergdozen @aicirtap ! Dat deksel zit aan twee kanten er aan vast, kun je zo open klappen zegmaar. Ik gebruik die voor dochter dr Duplo en V-Tech zoefzoef dieren. Of ist meer echt opbergen op zolder ofzo? Dan zou ik gratis banendozen halen bij de supermarkt:)

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb nu van die bakken onder bed. Met verzorgingsartikelen en gereedschap. En die kunnen niet onder mijn bed. Weet alleen niet waar ik die opbergboxen dan weer moet laten, maar dat is vraag 2 haha.
    Ik heb een ikea malm bed en een jaar later komen ze met lades er onder. Argh!

7. beebj

beebj Niet meer actief

Kun je die lades voor je bed niet los kopen bij Ikea?:)

Ik vind dat alleen zulke stofnesten:oops: Als ik kijk hoe stoffig onze slaapkamer altijd is:( Al stofzuig ik elke dag onder bed, stofvlokken liggen er altijd lijkt het wel. Nu hebben wij ‘n boxspring van Swiss Sense, dus kan sowieso niks van bakken ofzo onder.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Beetje goed weer gehad? Nog iets leuks geshopt voor de kleine?
    En voor inspiratie pinterest en google bij afbeeldingen.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nee wat dat past er niet onder denk ik ... Ze verkopen ze wel los hmz. Ook geen idee hoe ik dat bed straks op klossen krijg. Het heeft geen poten zeg maar.

10. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wat zijn jullie allemaal lekker bezig dames! Hier lig ik vooral weer te pitten.o_O De zwangerschap vreet bij mij enorm veel energie.

Ik voel hem nog steeds niet helaas. Zo jaloers op jullie verhalen! Mijn placenta ligt volgens mij ook erg ongunstig om nu al iets te voelen.

Voor de rest van de dag blijf ik lekker onder mijn dekentje op de bank. :oops: En vanavond gaan we voor het gemak frietjes halen.:| Fijne zondag mommy's

11. beebj

beebj Niet meer actief

Bij mn dochter heb ik mn bed nooit verhoogd:rolleyes: @aicirtap Heb geen kraamzorg gehad ivm pas thuis komen na 2 weken, maar dat wisten we van te voren niet uiteraard dus had wel kraamzorg geregeld. Ook intake gesprek gehad bij ons thuis, maar ze is niet eens boven geweest toen. Vroeg ook niet naar de hoogte van ons bed. Dus ben het nu weer niet van plan:p

Op internet lees ik dit, zal zo is meten:

Om rugklachten bij kraamverzorgende, verloskundige of huisarts te voorkomen, moet je bed een hoogte hebben van 80 centimeter, gemeten van de bovenkant van de matras tot aan de vloer. Deze verplichting geldt tijdens de bevalling en de kraamtijd.

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Even opgemeten. Past niet. Ik heb het lage frame. Snap nu waarom deze niet meer te koop is :D

13. beebj

beebj Niet meer actief

Eh gets!! Das balen!!

Mijn bed hoogte zit aan 60cm:| Heb het meteen genoteerd als vraag tijdens het intake gesprek met de kraamzorg!

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn bed gewoon even op marktplaats gezet. Haha. Kijk wel of er reacties komen.

poekien vindt dit leuk.
  15. beebj

beebj Niet meer actief

Gewoon even, kan gewoon:roflmao::roflmao::roflmao:

aicirtap vindt dit leuk.
  16. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ok morgen ga ik twee lijsten googlen: 1 uitzetlijst voor de baby en 2 welke zaken geregeld moet worden...begin het benauwd te krijgen met enkel wat gekochte kleertjes ;)

Ja op internet staan genoeg ideetjes, maar vind het voor ons specifiek kamertje zo lastig. Alleen een kleurtje verven of toch in combi met behang. Welke meubeltjes. We moeten maar ergens gewoon beginnen. Op de een of andere manier ben ik zo een twijfelkont geworden, alsof alles perfect moet zijn. Zo sta ik nog te twijfelen bij rompertjes of het de juiste maat is, met of zonder mouwen enz enz! Zouden dat ook hormonen zijn?! ;)

We hebben op vakantie twee leggings gekocht voor.3euro per stuk en een schattig vestje, maatje groter! Nu moet ik wel eens setjes gaan maken, dus bijpassende truitjes kopen.

Bijgevoegde bestanden:

Secretangel, aicirtap en beebj vinden dit leuk.
  17. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb vanmiddag de enveloppen zitten schrijven en postzegels geplakt:) Als de geboortekaartjes binnen zijn is het er dan maar enkel insteken, dichtdoen met een sluitzegel en in de brievenbus bonjouren. Ga ook niet moeilijk doen met zelf bezorgen in eigen dorp, lekker makkelijk alles via de post. En dan kan ik nu gaan zitten.. Voor de komende 20 weken:roflmao::roflmao: Denk dat ik klaar ben:oops: Alleen nog 1 dingetje aanpassen op het geboortekaartje, maar dat kan pas als we er overuit zijn of we een babyborrel doen of visite thuis ontvangen.

aicirtap vindt dit leuk.
  18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je moet de uitzet lijsten op internet ook niet te nauwkeurig nemen. Er staan soms dingen op die niet gebruikt worden zoals flanellen doeken, navelbandjes.

19. beebj

beebj Niet meer actief

+ houdt er rekening mee dat als je een kraampakket van je zorgverzekering krijgt, daar ook al veel in zit:)

aicirtap vindt dit leuk.
  20. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    @dame82 mooie kleertjes :)

Als je in het ziekenhuis bevalt doen de meeste kraamzorgbureau’s niet moeilijk om de hoogte van het bed.

Ik moet zo wie zo in het ziekenhuis bevallen en had het nagevraagt omdat wij ook ivm de reuma van mijn man niet zien zitten om onze zware elektrische boxpring op klossen te zetten.

Daar deden ze totaal niet moeilijk over en ze zeiden dat ze deze eis eigenlijk alleen stellen als er uit gegaan word van een thuisbevalling

Deel Deze Pagina