Mmm mama's mei/juni 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door dame82, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

#2641 beebj, 7 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2018
    Ik moet ook sowieso in het ziekenhuis bevallen & bij de eerste overigens ook, dat zou het idd verklaren dan:)

Anderzijds is mn schoonzus in oktober thuis bevallen, ook geen 80cm en ook geen klossen..

Ga het gewoon navragen als ze hier komen.

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ga ik even doen. :) Geen zin in onnodig gedoe.
    De kleine was na het eten weer heel druk. Misschien een 19 weken dansje aan het doen :roflmao:

Secretangel en beebj vinden dit leuk.
  3. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik vind flanellen doeken dan juist weer wel heel fijn ;). Gebruikte die altijd na een badderen of douchen. Maar meeste lijsten moet je met heel wat kilo's zout nemen.

Ons bed gaat ook niet op klossen. Bij de 1e wel gedaan, tenminste op bierkratten, want onze halfronde poten pasten niet op klossen. En ergens zijn we een keer door 1 kratje gezakt. Dus dat doen we niet nog een keer. Met vk besproken, die vond het prima. Bevalling doet zij en evt controles, die de kraamzorg niet wil doen ivm de hoogte, ook. Vond ik een geruststelling.

Hebben jullie al een beeld bij hoe, wat en waar je wilt bevallen? (Voor zover je dat te kiezen hebt uiteraard)

4. beebj

beebj Niet meer actief

Ik ben medisch, dus beval sowieso (voor de 2e keer) in het ziekenhuis bij de gynaecoloog. Geboorteplan komt nog tijdens een afspraak op materniteit (kraamafdeling):)

5. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Van jou wist ik het idd al ;). Maar heb je specifieke wensen die in je geboorteplan komen?

6. beebj

beebj Niet meer actief

#2646 beebj, 7 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2018
    Bij 25-26 weken wordt er bij de vroedvrouw tijdens de suikertest het geboorteplan overlopen. Bij mij staat dit gepland voor 28februari (ben dan 27 weken).

Bij m’n dochter “bestond” dit nog niet, dus dit wordt de eerste keer voor me, dat geboorteplan. Suikertest werkte toen ook anders trouwens..

Dus heb werkelijkwaar geen idee:oops: Ben niet zo van de poes-pas of specifieke lijnen volgen. Vooral doen wat op dat moment goed voelt. Heb wel al begrepen dat het eigenlijk bedoeld is voor een ongevere lijn op papier te krijgen voor hunzelf. Op moment suprême of als ik wissel van gedachten; geen probleem. Geboorteplan hoeft niet aangehouden te worden. Dus dat vond ik wel fijn om te horen! Ik zal het wel horen, 28februari:)

Het was 18:30 uur weet ik nog en was de ochtend ervoor voor de zoveelste keer opgenomen in het ziekenhuis bij m’n dochter. Lag op dat moment zelfs aan een infuus met antibiotica en weeën remmers. Vooral die antibiotica was niet zo best voor dochterlief als ze rap geboren zou worden.. M’n eigen gynaecoloog had dat weekend dienst en om 20u bleek ik tijdens het 1e onderzoek al 5cm ontsluiting te hebben. Heb toen een ruggenprik gekregen. Werd mij gevraagd of ik dit wilde, maar wist het écht niet. Kon niet eens helder nadenken. Was er niet echt bij voor m’n gevoel.. Manlief samen met m’n gyn besloten hem te plaatsen en ben ze er nog altijd dankbaar voor. Ze vonden dat ik al genoeg had afgezien m’n hele zwangerschap en idd, wat was het fijn om na 8weken weeën even niets meer te voelen! Om 22u had ik volledige ontsluiting en 22:25 uur was ze er al❤️ Vanaf dat de ruggeprik gezet was tot aa 22u heb ik prinsheerlijk liggen slapen:oops: En aangezien het zo snel ging, is de ruggeprik eigenlijk te laat uitgeschakelt waardoor ik mn kleine knip en van m’n hechtingen acheraf niets heb gevoeld (vond ik stiekem niet zo heel erg...). Manlief heeft de navelstreng doorgeknipt & hij heeft ook van 22u tot 22:25 uur foto’s gemaakt. Ik kon ‘m niet aan m’n zijde verdragen:oops: Als ik nu de foto’s rap achter elkaar bekijk, heb ik een soort bevalling-filmpje:roflmao: Was toen echt woest op hem! Hoe kun je daar nu foto’s van maken, aan m’n onderkant. Maar wat ben ik hem nu dankbaar:)

Hebben dus alles ter plekke een beetje bekeken en besloten.. Ging allemaal vanzelf eigenlijk:) Ben er heel tevreden over en zou het precies weer zo willen!

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat zijn flanellendoeken, hetzelfde als hydrofielluiers? Zal de lijsten als richtlijn gebruiken, maar voel me nu een beetje als een kip zonder kop maar wat doen..'en uhm dat zijn voornamelijk kleertjes dus haha, primaire levensbehoefte vd vrouw natuurlijk ;)

@Secretangel uh bevallen, wat is dat?! ;) Ik schuif die gedachte nog ff voor me uit! Wil in ieder geval niet thuis bevallen, maar in ziekenhuis of geboortehuis. Ik word ook nog getest op streptokoken b (of hoe je dat schrijft). Dat is ooit ontdekt bij uitstrijkje.. kan weer weggaan, maar zo niet dan moet je sowieso naar ziekenhuis ivm infuus antibiotica. Maakt voor mij niets uit, wil het toch sowieso.
    Iemand ooit een bevalling in bad gehad?

Straks de 20 weken echo, toch wel wat gespannen. Duimen jullie mee!

8. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Succes @dame82 straks!! Weer fijn naar de kleine meid kijken en het hartje luisteren! :D

9. beebj

beebj Niet meer actief

#2649 beebj, 8 jan 2018
    Flanellen luiers zijn zachter van stof en worden gebruikt om de baby in te wikkelen na de geboorte @dame82 . Dus eigenlijk alleen nodig bij een thuis bevalling. Alhoewel ik niemand ken die ze in huis heeft:p Succes straks!

10. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @dame82 succes!

Wij willen ook een ziekenhuis bevalling. Voor de rest heb ik geen idee. De mensen die dicht bij staan en kinderen hebben zijn allemaal via keizersnede ter wereld gekomen. Wil er nog niet te veel aan denken. :p

11. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik heb geen bevallingsplan. Ik krijg een Week ervoor een datum mee wanneer ik me mag melden voor de keizersnede en dan mag ik 3 a 4 nachtjes logeren met uk in de kraamsuite. Maar hoop zelf met 2 nachtjes al naar huis te mogen ;) vind ziekenhuizen helemaal niks.

Ik vind flanellen luiers ook wel fijn voor na een badje.

Ik zit zelf met kruiken.. ik begrijp dat je ze voor een aantal daagjes nodig hebt maar vind het zo zonde om die dure kruiken voor enkele dagen aan te schaffen.

12. beebj

beebj Niet meer actief

Hier ligt het er aan. Als je vóór 12u bevalt, mag je diezelfde dag nog naar huis. Beval je ná 12u, mag je de volgende dag pas naar huis. Ben er zelf wel voorstander van om zo snel mogelijk thuis te zijn, mits alles goed gaat. Dochter moest twee weken blijven & daarom ben ik ook 10 dagen gebleven. Langer mocht ik niet ivm m’n zorgverzekering.

Ik heb 2 kruiken en 3 zakken er voor @anak2 . Liggen nog nieuw in de kast, want doordat docher pas na twee weken naar huis mocht heb ik ze bij haar nooit nodig gehad. Heb dus ook geen idee hoe dat exact werkt qua tot wanneer gebruiken enz... Maar ik heb twee van die kersenpit knuffeldieren die je kunt gebruiken als kruik, denk dat ik daar eerder naar zal pakken dan die “water flessen”.

13. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Zojuist een goede 20 wekenecho gehad! Zo ver nu zichtbaar is is ze gezond en alles mooi aangelegd en nog steeds een meisje :) Helemaal gelukkig met dit goede nieuws!
    Alleen placenta lag nog vrij laag. In de meeste gevallen trekt dit bij, maar krijg daarom nog een inwendige echo met 32 weken. Indien niet omhoog getrokken, dan een keizersnede...maar zo ver is het nog lang niet!
    24-1 weer reguliere controle bij de verloskundige.

Ennnn nog mooi nieuws...ik voel haar! Gisteravond in bed duidelijke schopjes en bijzondere is dat het ook al voelbaar is. Mijn vriend heeft het kunnen voelen! Hoe magisch is zwanger zijn zeg...dit wens ik iedereen toe!

Bacio, Muzieknootje, Secretangel en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. beebj

beebj Niet meer actief

Twee afspraken verplaatst ivm m'n uitgerekende datum die (een tijdje terug al) naar voren is gehaald. En wat gaaf dat je man het ook al kan voelen @dame82 !:D Hier zit er eentje met smart daarop te wachten:p Bij dochter voelde hij het vanaf 22 weken, dus duurt vast niet meer lang voor hem.

Uitgerekende data:
    29 mei 2018

Bacio - 32 jaar - 3de kindje - MEISJE
    30 mei 2018
    Beebj - 24 jaar - 2e kindje - JONGEN
    31 mei 2018
    Marissie82 - 35 jaar - 1e kindje - MEISJE
    Dame82 - 35 jaar - 1e kindje - MEISJE
    3 juni 2018
    Aicirtap - 37 jaar - 1e kindje VERRASSING
    10 juni 2018
    Secretangel - 34 jaar - 2e kindje MEISJE
    15 juni 2018
    Anak2 - 39 jaar - 2e kindje - JONGEN
    19 juni 2018
    Muzieknootje - 30 jaar - 2e kindje - VERRASSING
    25 juni 2018
    Indy90 - 27 jaar- 1e kindje - JONGEN

:D
    Afspraken:
    08-01-2018

Dame82 - 20 weken echo
    09-01-2018
    Indy90 - controle verloskundige
    11-01-2018
    Aicirtap - controle verloskundige
    12-01-2018
    Marissie82 - 20 weken echo
    12-02-2018
    Muzieknootje - controle verloskundige
    15-01-2018
    Aicirtap - 20 weken echo
    16-01-2018
    Marissie82 - controle verloskundige
    18 /19-01-2018
    Secretangel - 20 weken echo/controle verloskundige
    26-01-2018
    Beebj - 8e echo; GUO
    30-01-2018
    Anak2 - Guo 20 weken echo
    02-02-2018
    Indy90 - 20 weken echo
    Anak2 - controle verloskundige
    05-02-2018
    Muzieknootje - GUO
    14-02-2018
    Beebj - suikertest + overlopen van geboorteplan
    23-02-2018
    Beebj - 9e echo

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @beebj ik dacht daardoor eerst dat het de baby niet kon zijn, omdat overal op internet staat dat van buitenaf voelen pas later komt. Vandaag nog aan de verloskundige gevraagd en het komt niet snel voor, maar kan dus wel. Ik zou niet weten wat het anders is. Mijn darmen zouden wel heel erg moeten kronkelen en daarbij ligt ze ook met haar voetjes daar waar ik het voel! Wel super bijzonder zeg, van niets voelen of twijfelen naar opeens duidelijke schopjes...in love!

Secretangel vindt dit leuk.
  16. beebj

beebj Niet meer actief

Alles kan hoor!:)

M’n gyn zei 2januari ook tegen me van nu zal je hem beginnen te gaan voelen. Euh.. Dat doe ik al bijna 2maanden hoor. Maar hij geloofde me niet, ik zou ‘n record neer gezet hebben dan. Nja. Dan gelooft hij het toch niet. Ik weet gelukkig beter wat ik voel dan hem:p

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles goed was @dame82

Ik heb 1 kruik over genomen van een vriendin. Ik kijk even of ik er nog 1 op marktplaats oid vind.

Flanellen doeken doe ik niet. Gewoon hydrofiel en badcapes. :)

Ik heb de bugaboo buffalo in de aanbieding gezien. Alleen ik wil hem met zwart frame. Winkel gaat morgen leverancier bellen. Dan het dilemma als hij niet met zwart frame te bestellen is ga ik dan voor aluminium. Ik wil de grey melange of de khaki.
    Aluminium frame is nu 999 euro inclusief gratis voetenzak. Zwart is ietsjes duurder.

18. beebj

beebj Niet meer actief

Ik heb ook de Khaki @aicirtap ❤️ Met aluminium frame, maar dan de kameleon 3!

aicirtap vindt dit leuk.
  19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De grey melange heb ik in de winkel gezien en was ik gelijk verliefd op. Wel de normale versie en niet de classic. Khaki nog niet in echt gezien. Even afwachten morgen. Ik vind gewoon mooier als alles zwart is.

20. beebj

beebj Niet meer actief

#2660 beebj, 8 jan 2018
    Ik ben toentertijd puur voor de bugaboo kameleon 3 gegaan en niet de kleur. Want de kleur combinatie die ik heb was toen sterk afgeprijsd omdat die er uit ging. Vond het oké:) dus win win:roflmao:

€998 incl voetenzak heb ik betaald
    Los nog een dooky en adapters voor de maxi-cosi gekocht

maar dat was 25 mei 2015!

aicirtap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina