Mmm mama's mei/juni 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door dame82, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ja ik ga wel naar de 9 maandenbeurs. Wil het een keer gezien hebben. Mijn zusje en schoonzusje gaan vanuit noordwijk er naar toe en ik ga vanuit deventer voor het eerst :roflmao: alleen met de trein :roflmao: je kan met het kaartje van de 9 maandenbeurs ook naar de huishoudbeurs. Wij gaan za 24 febr

2. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Mijn man is er ook niet echt mee bezig hoor. Het komt ook denk ik omdat ze wel zien dat je buik dikker wordt en heel af en toe kan hij een plopje voelen maar voor de rest is er nig niks tastbaars. Straks als de kleine geboren is zie je ze ineens helemaal veranderen bezorgde vaders.

Ik doe de meeste dingen ook alleen kopen. Vind hij niet erg en ik ook niet want dan kan ik dingen naar mijn smaak kopen :thumup: we hebben eigenlijk ook wel dezelfde smaak dus hij vertrouwd me er helemaal in. Hij is wel druk bezig met een naam. Die lijken we nu gevonden te hebben :) kreeg van de een vriendin (ze is eigenaresse van een drukkerij) het nieuws dat ik de geboortekaartjes enz van haar krijg :p ik hoef ze alleen maar te ontwerpen en zij zorgt dat ze er zijn als de kleine geboren is. Helemaal happy daarmee.

Muzieknootje, Secretangel en Marissie82 vinden dit leuk.
  3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik ga ook naar de 9 maandenbeurs :) Idd wat Anak zegt, wil het eens gezien hebben. En wanneer kan dat beter dan met je eigen dikke buik rondlopen :) Zin in!

@Secretangel hier is vriendlief vooral bezig met het huis in orde maken en praktische zaken regelen. Soort nesteldrang lijkt het wel ;) Als het aankomt op spullen kopen is hij ook minder betrokken.
    Vervelend dat je je er niet fijn bij voelt. Kun je het bespreekbaar maken? Misschien heeft hij niet in de gaten dat het voor jou wel belangrijk is.

@indy90 ik kan me je gevoelens wel voorstellen. Hier groeide het vertrouwen ook langzaam. Moet zeggen dat de goede 20 wekenecho en de schopjes voelen me heel goed doen! Hebben een boost gegeven. Hopelijk groeit je vertrouwen ook steeds meer en loop je straks trots met je buikje rond! Gaat vast goedkomen!

@anak2 wat een leuke verrassing! Daar zou ik ook heel blij mee zijn :)

MLady en anak2 vinden dit leuk.
  4. beebj

beebj Niet meer actief

De huishoudbeurs ben ik toen idd ook geweest, maar wat een drama is dat. Zeker met kinderwagen, zoals mij toen. Lijkt wel een mietenhoop opzoek naar gratis hapjes en drankjes:rolleyes:

Manlief is nog geduldig aant wachten tot hij babyboy kan voelen. Zien mn buik ook nog niet bewegen. Maar goed, is nog erg vroeg daarvoor ook! Tis gewoon een klein dwarkje, want bij mij doet ie het ook niet. Als tie druk beweegt en ik leg mn hand neer; stil:roflmao::roflmao: Denk dus dat het daardoor komt:)

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ga ook naar de negenmaandenbeurs op donderdag of vrijdag. In het weekend is vaak veel drukker. Ik wil zelf even bij de geboortekaartjes kijken en bij de draagdoeken. Mijn moeder kan niet lang lopen. Dus we zien wel hoe lang we blijven.

Paar jaar terug zouden we naar de huishoudbeurs gaan. Maar de ingang was superdruk. Dus de ingang van de negenmaandenbeurs genomen. Konden zo doorlopen. Geen rij bij de wc haha. En de beurs zelf was ook redelijk rustig. We zijn even over de huishoudbeurs gelopen, maar we hadden het snel gezien.

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Even een kiekje met de smartphone.
    Met de gewone camera zijn de foto's beter. En bij de ipad kan niet vinden of je de camera met stem kan bedienen.
    Vandaag op de helft!

Bijgevoegde bestanden:

MLady, Muzieknootje, Secretangel en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Mooi buikje Patricia en idd je mag de 20 wekendans doen :)
    Jeetje begin 2018 en we zijn gewoon zwanger. Dat had ik jaar geleden toch niet gedacht....

Ik blijf het bizar vinden dat wij de schopjes ook al kunnen voelen! Dame met kracht ;) Maar geruststellend is het!

MLady en Secretangel vinden dit leuk.
  8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Het blijft inderdaad een onwerkelijk idee inderdaad dat ik dit jaar mama wordt.

Als de kat op schoot ligt en die tegen mijn buik ligt dan wordt de kleine actief.

Verder weer een ramp dag qua bandenpijn :cry: Ik had zo graag naar buiten gewild het is mooi weer. Mja nu proberen in een houding te vinden op bank/stoel. Zo maar even een kruik maken. Ik hoop dat het niet erger gaat worden in de loop van de zwangerschap. Het is nu al sommige dagen zo erg en ik moet nog 20 weken ... o_O

9. beebj

beebj Niet meer actief

#2789 beebj, 14 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2018
    Vanmiddag ‘t ledikantje van zolder gehaald:D Volledige babykamer staat nu in elkaar❤️

Ik behoud alleen één probleem; m’n wasrek. Is er íemand die me daarbij kan helpen?:cry: Die stond altijd in het kleinste kamertje wat nu de babykamer is, maar daar is echt geen plek meer voor. In onze slaapkamer is er ook geen plek voor, evenals de overloop niet. Heb wel een wasrekje aan m’n trapreling in het trapgat hangen, maar enkel die is lang niet voldoende. Ik heb buiten ook een droogmolen, maar swinters geen zon in de tuin waardoor het echt niet droogt. Een droger heb ik ook in de keuken staan, maar doe daar eigenlijk alleen handdoeken en sokken in. Ik zou er meer in kunnen gaan doen, maar een wasrek blijf je behouden vrees ik. Badkamer is iniminie en de zolder is met een vlisotrap midden op de overloop. De enige optie die overblijft is dochterlief haar kamer. Die is groooooot zat! Maar is dat niet te vochtig voor haar?:( Beneden heb ik er eigenlijk ook geen plek voor, zeker niet als ik straks nog ruimte moet gaan maken voor de box. En buiten dat, dochter is op een leeftijd dat ze er (denk ik) wel van af blijft, maar straks die kleine grijphandjes? Nee bedankt:p

10. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @aicirtap zijn het je banden of je bekken? Je bekken ontlast je alleen door te liggen. Misschien dus ff met kruikje gaan liggen. En is zwemmen niet ook een idee? Zo blijf je in beweging op een lichte manier.
    Anders zou ik ook eens met je verloskundige overleggen, want 20 weken duren nog lang en de baby wordt steeds zwaarder.

@beebj tja jeetje. Ik weet niet hoe vochtig of goed geïsoleerd je huis is? Beetje vocht is namelijk niet verkeerd. De beste optie klinkt idd de slaapkamer van je dochter, in ieder geval in de winter. Anders ook goed luchten met het raam open. En in de zomer lekker buiten. Meer in de droger kan ook, maar daar kan idd niet alles in.
    Hier staat het wasrek nu ook nog op de babykamer, maar we hebben nog ruimte zat op zolder bv.

11. beebj

beebj Niet meer actief

Dat weet ik ook niet @dame82 :oops: Wonen in een huurhuis. Dochter heeft een rolluik, waardoor het eigenlijk nooit vochtig is in haar kamer swinters. Als ik bv. kijk naar onze slaapkamer zonder rolluik, daar is in de winter meestal het raam aan de binnenkant nat na een nacht slapen (ondanks dat we expres al onze deur open laten staan). Haar cv staat een klein slagje open, maar echt niet veel (zweetkous). Meestal is het er rond de 17 graden. En slaapkamer luchten dmv raam open zetten, doe ik sowieso elke dag even. Over ‘t algemeen was ik snachts, waardoor ik het sochtends ophang. Nu slaapt ze om 13u nog twee uurtjes, maar dat zal als ze na de zomervakantie naar de basisschool gaat ook verdwijnen waarschijnlijk. Daardoor kan het vocht inprincipe wel weg tot ze savonds naar bed gaat natuurlijk. Ze slaapt met dr deur dicht, maar verder staat die altijd open.

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan dat wel hoor beeb. Beddengoed kan toch ook in de droger?
    En misschien wat vaker wassen zodat er niet veel in keer hangt.

Je leest er allerlei horror verhalen over. Ik ben astma patient en die is al jaren stabiel. Op mijn studeerkamer sliep ik naast de was. Daarna een ieniemienie huisje, dus zelfde verhaal. In mijn huige huis/flat is het ook zoeken naar een plek.
    Ik heb helemaal geen droger. In de babykamer hing altijd de was. Het wordt straks de woonkamer waar ik de was doe. In de studeerkamer staan de kattenbakken vind ik niet fris, maar ik heb daar ook geen andere plek voor. En in mijn slaapkamer staat het straks ook vol met een wieg erbij. De gang is lang en smal.

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ zwemmen - ga ik vrijdag bij fysio vragen. punt is dat ik snel last krijg van mijn knieën. tjee voel mij een oude taart :rolleyes::roflmao:

14. beebj

beebj Niet meer actief

Beddengoed kan inderdaad in de droger, maar dat hang ik meestal over ‘t rekje in het trapgat, kan het goed uithangen:) Dus das geen probleem. Zou het bv. wel in de droger kunnen doen, zodat ik aan dat rekje meer plek overhoudt voor andere dingen. En vaker wassen; ik heb wasmanden dat als die vol is, ik precies een volle wasmachine heb dus das wel ideaal. Gebruik de droger het liefst zo min mogelijk, omdat die in de (open) keuken staat en het is een condens droger; vind hem zoveel stof afgeven!

Zwemmen is juist goed voor knieën! Vergeet niet dat je gewichtloos bent en int water ook geen druk krijgt op gewrichten. Ik zeg doen:)

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik kreeg juist last van mijn knieën met zwemmen. Was een halve zin in hihj.

16. beebj

beebj Niet meer actief

Hm, dan vrees ik dat het je techniek is:rolleyes:

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik trek vooral baantjes, borstcrawl lukt mij niet.

18. beebj

beebj Niet meer actief

Borstcrawl is ook al baantjes trekkend;) Schoolslag zoals de meeste het doen is inderdaad funest voor je knieen, probeer eens wat anders:) Ik zit al 19 jaar bij een sportvereniging en er veranderd zooooveel qua techniek.

19. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    @beebj Welk wasrek heb je ? Ik heb op zolder dan hoge droogtoren staan. Je kan er veel was op kwijt maar neemt weinig ruimte in beslag. Ik zou het denk ik niet op je dochters kamer zetten. Of je was half drogen in de droger in de ochtend en dan ophangen dan is het s avonds wel droog.

Ik ga woensdag beginnen met zwangerschapsyoga. Ik ben benieuwd

20. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Sporten? Wat is dat? :oops:

Heb nu eindelijk ons bed in de verf staan. Denk dat we hem van de week naar de slaapkamer verhuizen.
    Sliepen al die tijd nog op de lattenbodem met matrassen op de vloer vanaf de verhuizing in oktober. :confused:
    Moet zeggen dat ik blij ben als ik straks weer gewoon uit bed kan stappen in plaats van me op te moeten hijsen. Hahaha.

Denk dat ik nu ik dit af heb ook meer de drang voel de babykamer in orde te maken. Al even aan het brainstormen geweest over kleuren. Er nog niet helemaal uit, maar het begin is er. :thumup:

Deel Deze Pagina