@hummeltje5 - nee bij ziekenhuis waar ik onder behandeling ben. De vroege miskramen worden altijd weggewuifd. Ik kijk het wel aan. @dame82 - hopelijk blijft het bij bruin en anders toch eerder een echo. Vandaag niet getest. Morgen weer. Maar ik zit niet lekker. Ben elke keer bang om te testen. Het is bij mij zo vaak voor de 5 weken mis gegaan. Ik zit overigens te denken om van die wondfo testen te bestellen. Schijnen hetzelfde als kv2 te zijn maar goedkoper. Kan ik wat vaker testen.
@beebj, Welkom! En wat fijn dat je bloetest positief was, maar dat kon ook niet anders met die positieve urinetestjes! En nu wachten tot de echo is.. Je hebt die in dezelfde week als ik. @dame82, nee! Hoe is het nu? Was het eenmalig? Ga je morgen het ziekenhuis bellen? Je test zag er vanmorgen goed uit! Komt goed meis! @aicirtap en de testen van de action? Of sensitest? Die zijn ook niet duur! Ik zou ook wel willen weten hoe hoog mijn HCG is, geen idee wat nu normale waarden zijn voor de termijn. Maar ook ik kriig geen bloedtest. Dan maar af en toe een urinetest doen om mijn onzekerheid een beetje minder te krijgen... geen idee of dat helpt, hahaha. Moeders voor moeders wacht ik nog wel ff mee... Als ik in week 8 start is het ook prima!
Ik zou trouwens meedoen aan MvM hoor @dame82 . Het is zó’n mooi concept. Doe nu ook voor de 2e keer mee en deze keer voel ik me zelfs min of meer “verplicht” doordat ik ook gebruik heb gemaakt van bv. pregnyl wat er onder andere door gemaakt wordt. Van week 6 t/m week 11 kun je meedoen, maar ik ben nu 4w en 5d en start ook vandaag al! Zo kan ik de volledige periode netjes mee doen. Maak het mezelf alleen niet te moeilijk. Elke druppel is er 1, dus vang enkel thuis m’n urine op. Had me aangemeld na m’n positieve test en de intake was vandaag, na de bevestiging van het zh. Je echo zal overigens wel uitwijzen hoever je exact bent. Alhoewel je het exact kunt uitrekenen hoor dmv je terugplaatsing. https://www.freya.nl/kinderwens/zwangerschap-en-kind/zwangerschapsduur-en-uitgerekende-datum/ Verloskundige of gynaecoloog kan ik je niet mee helpen @aicirtap . Ik ga in België en daar ist standaard een gynaecoloog in het zh. Eerste echo zal bepaald worden door degene waar je heen gaat, denk ik. Bij onze dochter had ik de eerste echo bij 5 weken; na de positieve test een afspraak gemaakt. Nu bij onze tweede wordt de eerste echo bij 7 weken; bepaald door fertiliteit. Krijg je trouwens geen medicatie in de vorm van progynova of utrogestan om een miskraam tegen te gaan? Ik heb wel elke dag getest, 6 dagen lang.. Ik bestelde ze online bij sensitest. Heb ook geen idee wat normale waarden hcg zijn @Marissie82 , haha. Kreeg enkel te horen dat het goed was. Ben erg benieuwd wat de waarde over een week dan is! Normaal gezien verdubbeld het elke 48u.
Ja ik gebruik 2x2 progynova en 3x2 utrogestan. Laatste op eigen houtje besloten na weer een vroege miskraam in juli.
Hang idd van de medicatie af @aicirtap . Zo te horen ga jij in Nederland er om. Ik heb vanuit België Progynova 2mg; 3x per dag eentje oraal én eentje vaginaal. En Utrogestan heb ik in 200mg; 3x per dag eentje vaginaal. In Nederland hebben ze Utrogestan enkel in 100mg Maar dan gebruik je inprincipe hetzelfde als mij! Ooehh een mooie @Marissie82 !
He dames, ben ff niet zo actief. Ik vind het allemaal reuze spannend en nu met dat bruin al helemaal. Ik weet dat het niet meteen slecht hoeft te zijn, maar kan wel. Maar icm niets voelen, zit het me ook niet lekker. Pfff wat een onzekerheid. Morgenochtend maar weer testen, dat is de enige houvast die ik heb!
Waarom zet je geen verdere stappen zoals je echo vervroegen @dame82 ? Of doe vandaag nog een testje? Hoeft niet perse met ochtendurine hoor. Maar aan de andere kant.. Stel het is wel foute boel, volgens mij blijven je testjes dan nog wel even positief vanwege de hormonen die niet 1, 2, 3 uit je lijf zijn. Maar dat is een vermoeden van mij, geen idee hoe dat daadwerkelijk werkt hoor! Wat een zenuwslopende periode zo
Omdat ik ook niet meteen een stresskip wil zijn naar het ziekenhuis toe. Het is afwachten wat het bruin gaat doen, houdt dit aantal dagen aan, misschien dat ik dan contact zoek. En hcg blijft idd langer in je lijf, maar volgens mij moet je wel een afloop kunnen zien.
Test van vanochtend is vergelijkbaar met die van eergisteren. Maar meer knallen kan ie ook niet toch? Het bruinverlies lijkt te stoppen Patricia ik gebruik al drie x daags twee. Maar gelukkig lijkt het nu weg te gaan! Kan ik dan nu stoppen met stressen aub schaam me bijna dat ik met zo een testen nog onzeker ben. Maar dat komt door het niets voelen. Jullie voelen wel allemaal vanalles he. Voor mij is zo een test de enige bevestiging eigenlijk. In ieder geval weer een dagje dichterbij de eerste echo!
Hij is idd donkerder dan de controle streep. Denk idd niet dat hij donkerder kán. Zolang hij zo blijft, zou ik toch proberen te ontspannen. En zolang je geen rood verlies hebt.. Ik voel idd genoeg Je mag het állemaal van me hebben
Test ziet er goed uit @dame82. Net zoiets als die van mij gisteren!! Hopelijk lukt het je nu om wat te ontspannen!! Vanaf wanneer is het HCG zo hoog dat je testen weer lichter worden?
Gefeliciteerd dames, wat een prachtige testen allemaal! Ik wil ook voorzichtig aanschuiven, een licht positieve test vandaag bij 11dpo. Ik gebruik ook medicatie vanwege mn herhaalde miskramen: utrogestan 3x2, prednison, fraxiparine en cardioaspirine. Ik vind het heel erg spannend en ik hoop ontzettend dat mijn testen oplopen. Wat betreft jullie vragen: Wondfo testen gebruik ik ook, bestel ik via zwanger en kids, veel goedkoper dan in de kruitvat zeker als je er meer tegelijk koopt. Moeders voor moeders zou ik zeker aan meedoen. Het is een heel goed doel plus je krijgt een test waarbij de streep blijft staan en een heerlijk zachte babydeken. Mocht het mis gaan, dan gaan ze hier heel goed mee om. Ze halen elke week de flessen op en je krijgt een bloemenbon en een lief kaartje. Ik heb drie keer meegedaan meteen vanaf positieve test. Omdat ik ook drie keer heb moeten afbellen wil mijn man nu dat ik even wacht goede echo's.
Welkom @Frummels. Voorzichtig gefeliciteerd dan maar! Wanneer is de testdag van het ziekenhuis? En krijg je een bloedtest? Spannend meid! We duimen mee dat ze oplopen!
Welkom frummels! Spannend die eerste positieve test! De mijne was ook op 11 dpo! Ga je nu iedere dag testen? En jeetje vond mij al een wandelende apotheek, maar jij gebruikt helaas noodgedwongen nog meer! Meis wat zal dit spannend voor je zijn! Mag ik vragen wanneer de vorige keren mis ging? Ik ga keihard voor jullie duimen! Eens moet het geluk toch ook aan jullie kant zijn! Dank jullie dames voor de reacties! Mijn karakter, piekeraar en angstig aangelegd, zit me nu in de weg! Ik hoop het testen nu te laten. Want ze zullen weer lichter worden. Marissie ik dacht etgens rond de 6 weken! Hopelijk geeft een echo wat meer rust. Daadwerkelijk zien dat er groeit in mijn buik! Stuur maar door die symptomen beebj! Graag
Dank je wel. Ik loop verder niet in het ziekenhuis. Ik ben na mijn vierde miskraam naar het UZ Gent gegaan en zij hebben mij nogmaals onderzocht. Na mijn vijfde miskraam heb ik nieuwe medicatie gekregen. Nu gebruik ik deze zelfstandig door mn eisprong te zoeken en daarna al mn medicatie te starten. Bij nog een miskraam krijgen we ivf-pgs. Ik heb al mijn zwangerschappen iig op 11dpo positief getest en nu dus weer. Overmorgen doe ik weer een test en dan heel hard hopen voor een mooie donkerdere streep.
Nou dat heb ik de laatste drie zwangerschappen wel gedaan, elke dag testen, maar ik ga nu toch proberen om dat niet te doen, daar ik er ook erg onrustig van word. Ja die medicatie is wel een ding, vooral de spuit elke dag in mn buik vind ik heftig, maar gelukkig alles voor het goede doel! Jahoor dat mag je vragen. Zwangerschap 1: bloedverlies 5+6, goede echo 6+0, geen hartje meer bij echo 7+5. Zwangerschap 2: bloedverlies 6+3, goede echo 6+3, veel bloedverlies, veel goede echo's, geen hartje meer bij 9+0. Zwangerschap 3: testen lopen niet goed op, miskraam komt vanzelf bij bijna 5 weken. Zwangerschap 4: echo met amper hartslag 6+5, echo paar dagen erna geen hartje. Zwangerschap 5: testen lopen mooi op maar met 5 weken geen knaller. Daarna nemen testen af en miskraam komt vanzelf (nadat ik stopte met utro) met bijna 6 weken. Ik herken de angst heel sterk. Ik zeg maar steeds tegen mijzelf: je hebt er toch geen invloed op, het gaat zoals het gaat. Werkt alleen niet altijd haha...
Jeetje wat ontzettend heftig meis En dan zeur ik zo....dit is pas iets om onzeker van te worden! Hopelijk geeft het gebruik van de nieuwe medicatie iets van vertrouwen! Respect dat je het nog aan durft! Ik hoop echt van harte dat het dit keer goed mag gaan! We duimen met je mee!