Mmm mama's mei/juni 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door dame82, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Wat heftig zeg! Nu duimen dat deze zwangerschap normaal blijft verlopen!!

2. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    @aicirtap, succes vandaag! Hoelaat is de echo?

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Om 1345 uur. Ik vind super spannend! Ben zo benieuwd of het goed is. Wil/durf niet positief te denken. Genoeg tegenslagen gehad.

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh spannende dag patricia! Ga duimen dat het allemaal goed is...je kwaaltjes zijn er in ieder geval genoeg! Gaat vast goed komen! Succes meis! Duim duim!
    En dat niet positief kunnen nog herken ik wel. Je bent zo gewend aan teleurstelling, dat de gedachte dat het goed gaat niet eens je op komt. Maar we kunnen het blijkbaar wel. Onze lijven doen het...ze hadden alleen wat meer tijd nodig ;)

aicirtap vindt dit leuk.
  5. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb geloof ik een eerste symptoom ontdekt: krijg maagzuur van kaas! Iedere keer als ik dat eet, zit ik even later met het zuur. Bleh :( dan maar geen kaas meer, wel jammer want ik eet dat zo graag!

Marissie82 vindt dit leuk.
  6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @dame - ik krijg het van gewone/zwarte thee dat zuur. Ik merk wel dat rennies helpen hihi.
    En geen kaas dat is pas een straf. :eek: Hier ook een kasskop.

7. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
  8. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Snap ik!! Maar je gaat vast een kloppend hartje zien!

9. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @aicirtap ik wens je gewoon veel plezier vanmiddag. Gaat vast allemaal goed komen!

Ik heb momenteel ook erg last van maagzuur. En word daar een klein beetje misselijk van. Dat vind ik zoooo eng want ik heb echt een fobie voor overgeven. Raak daar helemaal van in paniek.

Dromen jullie ook zo raar? vannacht droomde ik dat ik aan iemand ging laten zien dat ik zwanger was, had ik ineens een spierwitte test. Vanmorgen direct getest en gelukkig nog steeds een mega dikke knaltest.:p

Hoe lang gaan jullie door met de utro? Ik moet eigenlijk vanaf vandaag afbouwen maar ik weet niet of ik dat wel durf.

10. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Thee drink ik niet meer, staat me op de een of andere manier tegen! Maar ik had liever geen thee dan kaas idd. Eerst dacht ik nog het is toeval, maar na gisteren...alleen de gedachte om het te eten staat nu tegen :( Ik moet wel vervangers voor calcium zien te vinden, want ik drink geen melk en nu dus ook geen kaas. Letten jullie extra goed op wat jullie eten nu?

Nee indy ik herken het dromen niet. Slaap wel onrustig, maar dat is angst en zenuwen!
    Wel lastig dat je een fobie voor overgeven hebt. Dat maakt dit extra spannend lijkt me! Hopelijk blijft het je allemaal bespaart!

Utro hier tot en met 10 weken. Maar ik zit in kunstmatige cyclus he. Eerlijk gezegd vind ik het nu met a dat bruin toch ergens ook fijn. De hormonen moeten zo op peil zijn. Ik ga er vanuit dat het ziekenhuis weet wat goed voor je is. Kun je anders niet langzaam afbouwen?

11. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ja ik moet van het ziekenhuis vanaf vandaag naar 2 x 2 dit 4 dagen lang en dan nog 3 dagen 1 x 2. Aan de ene kant denk ik yess heerlijk niet meer die vieze troep maar merk toch dat ik het spannend vind.

12. beebj

beebj Niet meer actief

Hihi apart is dat hoe iedereen anders reageert he @dame82 . Kaas is juist het enige beleg wat ik momenteel binnen houdt. En dan op puntjes, want een gewone boterham krijg ik niet weg. Melk drink ik ook niet, maar ik heb m’n kaas natuurlijk nog voor calcium. Ik let eerlijk gezegd niet op m’n voeding. Ben voor blij dat ik íets binnenhoudt nu. Wat dat dan is maakt me niet zoveel uit. Je kindje krijgt echt wel voldoende binnen hoor. En anders een goede multivitamine gebruiken? Ik slik eigenlijk enkel foliumzuur.

Gewone/zwarte thee gaat hier ook niet lekker @aicirtap . Gelukkig vind ik groene thee sowieso lekkerder. En zelf gember ther maken, werkt ook goed tegen misselijkheid!

Dromen heb ik eigenlijk niet zo @indy90 . Utrogestan (en progynova) gebruik ik tot 12weken. Zou het nu idd ook nog te vroeg vinden om het af te bouwen.. Alhoewel ik die afscheiding erdoor ook niet zou missen, haha. En hier ook in een kunstmatige cyclus idd.

13. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik droom tot nu toe geen gekke dingen gelukkig.

Ik moest ook eigenlijk vanaf de positieve test gaan afbouwen maar durfde ook niet. Ik heb dit toen aangegeven en ik mag nu doorgaan tot de 12 weken

14. beebj

beebj Niet meer actief

Goh wat mogen jullie allemaal rap afbouwen zeg! Mij werd vertelt echt standaard tot 12weken.

15. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Ik ben gestopt met de utrogestan een paar dagen nadat het ziekenhuis dat had aangegeven! Bij een verse tp hoef je ook niet zo lang door te gaan. Vond het in het begin wel eng, maar ik ben blij dat ik nu van die troep af ben!

Verder droom ik altijd al veel, nu slaap ik veel slechter en onrustiger dus het dromen is minder. Ik voel mij nu sinds een paar dagen steeds beroerder worden in de loop van de dag. Ik heb nog niet overgeven, maar echt lekker zit het niet. Ik kan gelukkig nog alles eten!

Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld, 7 november is daar de intake en de echo. Spannend!!

@aicirtap, hoe was de echo?
    @Lotusbloempje, hoe is het met jou meid? Gaat het een beetje?

16. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    thanks, ik heb besloten toch gewoon af te gaan bouwen. Mocht het op wat voor manier dan ook niet prettig voelen dan blijf ik gewoon wat langer op die dosis staan. Hier inderdaad een verse terugplaatsing gehad dus mag daarom eerder stoppen. Heb net ook veel gelezen dat veel mensen direct helemaal stoppen. Dan voelt afbouwen toch iets fijner.

17. beebj

beebj Niet meer actief

Misschien is dat dan het verschil. Ik heb een cryo van 5dagen oud terug geplaatst gekregen. Ik zou idd het advies van je ziekenhuis opvolgen @indy90 , dat doe ik immers ook. En idd; afbouwen en niet zomaar in 1x stoppen. Ze hebben mij wel gezegd dat het niet éxact 12weken hoeft. Stel hetgeen wat ik in huis heb is bij 11+3 (bijvoorbeeld) op, is dat ook oké. Hoef ik geen nieuwe in huis te halen voor die paar dagen, want dat is zonde. Maar idd wel afbouwen.

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Een super mooi kloppend hartje gezien. Ik was echt super ontroerd en de vriendin die mee was ook. :D Ze heeft nog geprobeerd hartje te laten horen maar dat lukte niet.

Viel heel wat spanning van mij af en tranen van opluchting. Ondanks mijn embryo een dag achterstand heeft vindt zij dat ik 7 weken en 4 dagen ben.

Zo in de stad even een wc zoeken. Ben in alle commotie de utro van 14 uur vergeten :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

Secretangel en beebj vinden dit leuk.
  19. beebj

beebj Niet meer actief

Wat fijn dat het hartje klopt @aicirtap !:D:D Ligt het nu aan mij, of zien jullie echo’s er allemaal zo anders uit dan bij mij?:$ Ik kan nergens iets echt in zien zegmaar..

20. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Gefeliciteerd ! Wat fijn om een kloppend hartje te zien :) en wat een mooie foto :)

Deel Deze Pagina