Nou laten we alsjeblieft niet vergelijken. Aan jullie handtekeningen te zien hebben jullie het allemaal heel erg zwaar gehad de afgelopen jaren en jij bent nog langer bezig dan ik! De nieuwe medicatie geeft mij wel hoop, ik moet het het gehele eerste trimester blijven gebruiken en ik hoop dat dit voor mij de oplossing is naar een gezond kindje. Op allemaal goede echo's! Als mijn testen oplopen ga ik maandag bellen. Ik krijg dan een echo met 6+4. Dat is vanwege mn miskramen en om het verloop te volgen, daar het bij mij steeds tussen de 6-7 weken fout begint te gaan.
Dat is een goeie @Marissie82 . Heb echt geen idee wanneer testen gaan aflopen. Ik ben al gestopt met testen sinds zaterdag. Oooh idd @Frummels . Die omslagdoek is zoooo lekker zacht. Heb er nu twee, haha! Wat is het verschil tussen ivf en ivf-pgs? Ben nu zelf zwanger dmv ivf namelijk. Ik ga mee duimen dat dit dé keer is voor jou! Haha @dame82 , is niks hoor Zeker niet als je al een eigewijsje van 3jaar hebt rondhuppelen Ik kruip tegelijkertijd met haar in bed om 20u en als ze smiddags slaapt, ga ik ook plat. Ben zó moe, kan amper eten ook.
@Frummels - ik duim voor een plakbeeb! @dame82 - mooie knaltest @beebj - die vermoeidheid heb ik ook. Met etenstijd heb ik al zoiets van mag ik naar bed haha. Ik kan ook niet wakker blijven na werk in de bus. Verder niet teveel tegelijk eten want voel mij daarna er super vol en licht misselijk. Verder smaken dingen anders of niet. Heel vreemd. Mijn borsten/tepels zijn wat gevoelig. Elke 1,5 uur plassen, grlukkig s nachts niet. En af en toe buikpijn en rugpijn. Er zijn ook dagen dat het wat minder is en dan denk ik help! Bij de vroege miskramen had ik vaak 1 of 2 dagen helemaal geen symptomen meer en dan ging het mis. Ik kijk er morgen naar uit om een clearblue te doen, maar ik vind ook weer eng. We zijn lekker aan het miepen hihi. Aan de ene kant vind ik jammer dat de echo zo laat is. Maar als ik dan bij frummels zie dat vroege echo's ook niks zeggen. Ben ik blij dat het wat later is.
Bij ivf-pgs onderzoeken ze eerst de embryo's op verschillende afwijkingen en plaatsen ze alleen de 'gezonde' terug. Hierdoor wordt de kans op een miskraam kleiner en krijg je informatie over hoeveel van jouw embryootjes afwijkingen hebben en of dit dan een probleem is in jouw lijf en dus een verklaring voor de miskramen.
Exact dat wat jij zegt heb ik idd ook @aicirtap . Bleven mijn borsten maar bij gevoelig. Het gaat niet lang meer duren of m’n bh is te klein Mogen idd niet klagen eigenlijk hè, ghehe. Hoop gewoon dat deze zwangerschap me beter af gaat dan bij dochterlief. Ik heb bij haar bijna m’n hele zwangerschap in het zh gelegen. Infuus vanwege overgeven, hield níets binnen. En infuus vanwege weeën. Hebben het godzijdank kunnen rekken tot 35weken. Zeker nu er al eentje rond loopt bij mij thuis, hoop ik écht dat ik me deze keer oké voel. Als ik dan kijk naar bv. m’n schoonzus.. Zij is uitgerekend van dr 1e voor 10 oktober en huppelt nog steeds rond alsof er niks aan de hand is Aaah op zo’n manier @Frummels ! In België doen ze deze onderzoeken sowieso. Ofja, bij mij in Brugge tenminste wel.
Inderdaad het zegt helemaal niets en het is ook net wat je prettig vindt. Sommige vrouwen trekken die onzekerheid niet terwijl anderen liever afwachten. Naast dat het het advies is van onze gyn wil ik ook een vroege echo omdat ik utro gebruik. Zolang ik dat gebruik komt een eventuele miskraam niet op gang en ik vind het vervelend om extra lang onnodig meds te gebruiken en dan een miskraam uit te stellen. Dan handel ik liever meteen. Maargoed, dat komt natuurlijk ook door mn geschiedenis. En een echo geeft net als een test maar heel even geruststelling weet ik uit ervaring. Al denk ik dat als ik een keer voorbij die 9 weken kom ik meer vertrouwen ga hebben!
Ik loop in het UZ Gent! In Nederland is ivf-pgs verboden. Ik ben in Nl ook uitbehandeld, ze kunnen niets meer voor mij doen en gooien het op pech.
Wat een verschillen tussen Nederland en België hè @Frummels . Ik kan me er soms echt over verbazen. Wij staan in 20min aan de Belgische grens. De zorg vind ik daar gewoon stukken beter! In Nederland schijn ik onvruchtbaar te zijn AZ Sint Jan te Brugge gaan wij heen naar CRG. En straks stappen we terug over naar het AZ Zeno te Knokke-Heist. Daar liep ik toen bij onze dochter ook bij de gyn.
Haha ja jij bent zo te zien erg onvruchtbaar Bij mij zijn de vijf miskramen in Nederland 'pech'....nou dat gaat er buu mij ook niet in. Het is voor ons meer dan 3 uur rijden naar Gent maar het is elke rit waard!
Wij zouden na deze laatste tp overstappen naar Gent. Ik was vol op bezig alles gereed te maken daarvoor. Op hun advies was ik al begonnen met schildkliermedicatie. Of dat dan toch nog iets bijgedragen heeft?! Dat zou toch te simpel voor woorden zijn... Ik voelde me in nl niet meer gehoord. De ene mislukte tp na de andere. En werd niets aan protocol verandert, ik had idd steeds pech, wat ik moeilijk te geloven vond. Ik hoopte dat Gent wel verder wilde kijken, maar dat is dus waarschijnlijk niet meer nodig. Bijzonder hoe het kan dat de een van alles voelt en de ander niet. Ik herken dus geen een vd symptomen!
Pech zou ik me idd ook niet bij neer leggen @Frummels . Brugge en Knokke-Heist rijd ik beide een half uur over, dus dat vind ik de gehele zwangerschap en bevalling goed te doen hoor. 3u rijden is idd een aardig stukje zeg! Gent is vanaf ons een dik uur. M’n man loopt daar bv. bij de oogarts. Gelukkig maar dat Gent niet meer nodig is @dame82 ! Ik mocht ook naar Gent, maar Brugge doen ze hetzelfde IVF protecol. Dus dat scheelt me dan toch weer een half uur reistijd
Hoi meiden, mag ik hier ook aansluiten? Ben eindelijk in ronde 22 zwanger!!! Vandaag derde positieve test en ze lopen op dus durf het nu wel te geloven. Als alles goed blijft gaan ben ik volgens mijn berekening op 11 juni uitgerekend. Ik zit vandaag op 12 dpo
Misschien een idee om een lijst bij te houden? Wil iedreen haar gegevens erbij zetten? En dan op volgorde van uitgerekende datum? Die van Dame heb ik er al bij gezet Dame82 - 34 jaar - 1e kindje - uitgerekend 31 mei Marissie82 - 35 jaar - 1e kindje - uitgerekend 31 mei Beebj - Aicirtap - Frummels - Afspraken: 1e echo op 11 oktober dame82 1e echo op 17 oktober marissie82
Oh zie nu dat ik in het verkeerde topic zit sorry zit niet in de mmm ik hop ff over naar het andere topic
Hm er is nog geen ander topic is het goed als ik dan toch hier meeschrijf? Aangezien ik ook vruchtbaarheidsonderzoeken heb gehad? Heb verder geen medicatie ofzo gebruikt Ik ben 39 jaar, dit is ons eerste kindje (er zijn wel al kinderen uit een vorig huwelijk, die niet bij mij wonen maar er 1 keer in de 2 weken een weekend zijn, die ik zelf niet heb gedragen. Leg ik later wel uit als het nieuws bekend is en ik niet meer anoniem hoef te blijven). Volgens mijn berekening ben ik uitgerekend op 11 juni. 23 oktober heb ik de eerste echo, 3 november intake bij de verloskundige
Je kan ook zelf een topic aan maken @ nog anoniem. Niet lullig bedoeld maar ik wil de groep hier niet te groot maken. Hier zitten dames na een lang traject van behandelingen zwanger zijn geraakt.
Pfff wat een geruststelling. Haha. Kan je deze tekst op een later moment nog aflezen? Weet iemand dat?
He lieve anoniem! Ik zie bij bevallingslijst een club staan: 1-15 juni, daar ga ik ook meeschrijven. Misschien vind je dat een gezellig plan?
Mooie test! Hij blijft een paar uur staan dus ik zou er een foto van maken. Hoeveel uur weet ik dit, maar ik heb het hier wel eens gelezen op het forum dus je zou even kunnen Googleen.
Dame82 - 34 jaar - 1e kindje - uitgerekend 31 mei Marissie82 - 35 jaar - 1e kindje - uitgerekend 31 mei Beebj - Aicirtap - Frummels - 30 jaar - 1e kindje - uitgerekend 11 juni Afspraken: 11 oktober, 1e echo dame82 17 oktober, 1e echo marissie82