Mmm mama's mei/juni 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door dame82, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

Mij is vertelt bij fertiliteit als je altijd 2-2-2 neemt, het geen nut heeft om 1 te nemen @Secretangel . Dan is je dosis niet volledig en kun je net zo goed niets nemen. Ipv 3 keer daags kun je dan beter naar 2 keer daags gaan en vervolgens naar 1 keer daags tot helemaal stoppen. En dan idd een paar dagen de afbouwing aanhouden.

Ik kan onbeperkt receptjes krijgen bij m’n gyn.

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik weet inderdaad ook dat met utrogestan een dosis van 1 geen zin heeft. Je moet minimaal 2 bolletjes per keer gebruiken.

tot testdatum 3x2
    4 dagen 2x2
    3 dagen 1x2

Zo is het volgens mijn ziekenhuis het handigst bij een verse poging. Die andere medicatie heb ik geen verstand van.

3. beebj

beebj Niet meer actief

Ik gebruik 3x2 utrogestan en 3x2 progynova (1 oraal en 1 vaginaal).
    Mag bij 12 weken stoppen en voor die tijd zelf zien af te bouwen.
    Ga dus eerst naar 2x2 en 2x2.
    Daarna naar 1x2 en 1x2.
    Om vervolgens te stoppen.
    Alleen nog even prakkeseren hoelang ik elke tussenstap ga aanhouden...

4. beebj

beebj Niet meer actief

Wel een mijlpaaltje hier hoor:D:D Aangezien ik nu 9 weken ben.. Bij dochter had ik nu m’n eerste (van de vele) zh opname ivm het overgeven / ziek zijn. Nu ben ik gewoon thuis! Voelt wel even heel goed:)

dame82 vindt dit leuk.
  5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Weer een momentje :)

Bijgevoegde bestanden:

6. beebj

beebj Niet meer actief

Wat leuk dat geluks poppetje! Heb ik niet gekregen hoor:p Heel veel succes!

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Het gelukspoppetje had ik in het ziekenhuis gekregen met de folder. En vond hem wel leuk om te gebruiken.
    Ga morgen beginnen anders kom ik niet uit qua flessen.

Secretangel vindt dit leuk.
  8. beebj

beebj Niet meer actief

Oh dat je dat zo stipt bekijkt zeg:p Ik ben toen meteen begonnen met plassen, 4 van die grote bussen op een week is best veel vind ik. Ben ze stiekem al ‘n beetje beu ook:oops:

9. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Wij gaan geen enkele test doen. Wij hebben zoiets van wat gaan we doen met de uitslag? Het weg laten halen? Nee.. of het moet zo ernstig zijn dan is het anders.. Maar anders zit ik alleen maar in de stress de hele zwangerschap.

@beebj, dan ben ik denk ik een grote zeikerd, ik red met gemak 5 kannen :p

10. beebj

beebj Niet meer actief

Oh hahaha @Marissie82 :roflmao: Ik vang enkel thuis mn urine op hoor. Ga het niet overal mee naar toe slepen. Wat ik wel lastig vind, is dat ik twee wc’s heb en maar 1 wit kannetje..

Bij ons gaat het niet zo zeer om de keus zwangerschap af breken ja of nee, maar ook het stukje voorbereid zijn om wat eventueel komen gaat. Als het kindje idd wat mankeert wat wij kunnen dragen, wil ik ‘m vanaf de start de juiste zorg kunnen aanbieden. Zelfs al tijdens de zwangerschap. En stel het is idd wél zo ernstig dat je er over zou nadenken om de zwangerschap af te breken, zonder die testen weet je daar niets van af...

11. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Ik vang ook alleen thuis op hoor!

Daar heb je ook gelijk in wat betreft de voorbereidingen enzo.

12. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    @Marissie82 jeej je hebt de 10 weken aangetikt :) Het aantal weken bestaat nu uit twee cijfers ipv een!

Hier de ene dag wel een kan vol, de andere dag wat minder. Neem aan dat niemand die spullen meesleept om buitenshuis op te vangen :roflmao: halve volksverhuizing zou dat zijn!
    Gewoon nog een opvangbeker vragen @beebj . Ik heb er wel twee gekregen namelijk!

13. beebj

beebj Niet meer actief

#773 beebj, 2 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2017
    Ooohhh ga ik daar ff achteraan, tnx @dame82 ! Had die van dochter toen weg gegooid. Was ‘m toen zo beu:oops::roflmao:

Heb het trouwens nog nagevraagd aan mama dr vriendin die apothekers assisitente is ivm m’n stoelgang.. Zij zegt veel drinken, veel vezels eten en sochtends verse sinaasappelsap drinken. En anders roosvicee met laxo drinken. Zal wel in de vezels zitten vermoed ik, aangezien ik geen bruine boterham meer weg krijg... Maar in de schil van een appel zitten ook vezels blijkbaar. Net zoals het wit van mandarijntjes. Banaan en pruimensap zou idd ook helpen, maar pruimensap kun je wel winderig van worden:o::p Volkoren producten (zit ook vitamine b in) en ipv brood anders crackers proberen. En rauwe groenten goed op kauwen. Zal is t 1 en ander proberen dan. Mandarijntjes, appels en bananen sowieso in huis.

14. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Waarom zou 1 utrogestan niet helpen dan? Het is niet dat je lichaam het dan niet opneemt. Of zie ik dat verkeerd?

15. beebj

beebj Niet meer actief

Je lichaam neemt dat idd wel op @Secretangel , maar kan er weinig tot niets mee vanwege de lage dosering. M’n fertiliteit kliniek heeft hier echt de nadruk op gelegd.

16. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    @dame82 jaaa! De prenatal app zegt dat het embryo nu de grootte heeft van een aardbei, hihi. En vanaf deze week is het geen embryo meer, maar een foetus. Jij nog 2 daagjes wachten of was het al extra gegroeid?

@beebj, die darmen blijven bij mij ook problematisch... de ene dag redelijk soepel, dan een paar dagen niks en weer enorm moeizaam. Eet elke dag mandarijnen, pruimen.. pfff... mijn buik is aan het eind van de middag al enorm opgezet dat mijn broek niet meer zo fijn zit.

17. beebj

beebj Niet meer actief

Gewoon overstappen naar positie broeken @Marissie82 , ik draag ze ook:)

Marissie82 vindt dit leuk.
  18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik moet elke dag een nieuwe kan gebruiken van mvm. Dat is mij zo uitgelegd.

Ik zit normaal vaak verstopt. Nu moet ik paar minuten na opstaan naar wc rennen en loop praktisch leeg. Vanmiddag op bed gelegen kon vlak na wakker worden rennen. Hihi

Als je verstopt zit een kiwi op de nuchtere maag eten. Schijnt te helpen.

Dat van de utrogestan is mij nooit verteld. Mja om het nu voor de laatste dagen nog te veranderen heeft weinig zin. Dus ik ga gewoon zo door t/m zaterdag.

19. beebj

beebj Niet meer actief

Neeee joh @aicirtap , dat is echt niet nodig. Je zou dan maar 4 van de 7 dagen kunnen opvangen als ze 1x per week bij je komen omwisselen. Er zit een goedje in de flessen zodat je twee dagen in dezelfde fles kan opvangen. Zo zou je dus 8 dagen kunnen volbrengen, terwijl het maar 7 dagen nodig is tot omwisselen. Dit is de tweede keer dat ik mee doe en is altijd nog zo geweest. Vraag het anders nog is na voor de zekerheid;)

20. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh hier ook een fles per dag als advies gekregen, maar heb dan ook twee kratjes van vier flessen hier staan! Ik begrijp jij maar vier per week beebj? Dat zou wel weinig zijn!

@Marissie82 ze heeft de laatste keer niet opgemeten :( Die artsen zijn altijd zo klaar. Vond ik wel jammer, want was wel nieuwsgierig. Weet het dus niet, maar je ziet wel duidelijk verschil in grootte tussen de echo's!

Deel Deze Pagina